Inlägg från: Beccus |Visa alla inlägg
  • Beccus

    Hela Sverige Bakar 2022

    Hade missat att det har börjat så tittar ikapp på play nu :)

  • Beccus
    Johannus skrev 2022-10-03 20:02:10 följande:

    Bra att fler kommer in och skriver.....Tyckte förra veckans tema inte blev så bra med bagarna.


    Nä det blev det inte. Tycker det är snålt med tid ibland. 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-10-05 22:17:53 följande:
    Tycker att årets bakare inte presterar så bra. 
    Ingen imponerar på mig än, visserligen är inte jag i deras nivå men än så länge verkar dom ändå lite vilsna
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-10-19 21:20:59 följande:

    Pajer bakas nu i Hela Sverige Bakar.


    Nu har jag sett veckans avsnitt :) det var kreativa pajer, dom har bra fantasi när dom ska dekorera. 
  • Beccus

    Kollar ikapp veckans avsnitt nu och undrar varför en del envisas med att dekorera med blommor när juryn slänger bort dom på en gång och gjort det vecka efter vecka?

  • Beccus
    Johannus skrev 2022-11-02 21:25:06 följande:

    Gustav Adolfs Bakelse......Har aldrig sett eller ätit.


    Inte jag heller. Fondant har jag sett men aldrig ätit, den verkar vara lite svår att göra oxå
  • Beccus
    BeautifulLiz skrev 2022-11-12 11:44:04 följande:
    Alla var så dåliga att de inte kunde kicka någon, bara det säger ju en del.
    Tom jag hade kunnat vara med i denna säsongen och tom kunnat glänsat Tungan ute sämst säsong nånsin tror jag..
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-11-16 21:11:54 följande:

    Usch och Fy en tjej skadade sig i fingret Gråter


    Tur att det gick så bra ändå, kunde ha gått riktigt illa. 

    Bra fantasi en del har iaf med att kunna komma på vilka bakverk som skulle kunna passa ihop till en, vissa klarade det bättre än andra i vanlig ordning 
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-11-23 21:47:30 följande:

    Det är lite trist varje gång Hela Sverige Bakar att juryn visar direkt att dem har favoriter. Nu får Petra och Sophie godkänt oavsett det ser bra ut eller inte. Största favoriten för juryn är Petra. Det är så genomsynligt. 


    Ja det är synd. Dom ska vara neutrala inför varje ny omgång
  • Beccus
    Johannus skrev 2022-12-07 22:03:02 följande:

    Det var självklart att Sophi vann Hela Sverige Bakar. Hon har varit Juryns favorit från dag ett vilket har lyst genom tv- rutan . 

    Mia var bra mycket duktigare. Men vart enda gång "Hela Sverige Bakar" varit så har Juryn från start valt sin favorit och denne har vunnit oavsett vad och aldrig åkt ut hur dåligt det än gått. Skönt att det är slut för i år.


    Ja, det var ingen överraskning att Sofia vann. Innerst inne hoppades jag ändå på Daniel, tycker han har utvecklats mycket och han är från grannkommunen Flört
    Hoppas på en bättre säsong nästa år
Svar på tråden Hela Sverige Bakar 2022