Inlägg från: Anonym (Såhär är det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Såhär är det)

    Är det lättare att vara bonuspappa än att vara bonusmamma?

    Bonusmammor har svårare för bonusbarn, deras biologiska är alltid viktigare. Vilka är det som sätter sig på tvären oftast? Jo, mammor.

    Pappor har lättare att ta bonusbarn och dom har i högre utsträckning lättare att komma överens med den biologiska pappan, vilket man inte alltid kan säga kring mamman och bonusmamman.

  • Anonym (Såhär är det)
    Anonym (---) skrev 2022-09-28 08:03:46 följande:
    Haha, "så här är det" - jojo. 
    Lever i en bonusfamilj där det inte alls går att säga "så här är det", om oss. 

    För det första är nog biobarn "viktigast" för alla, även om man givetvis inte ska göra skillnad på barnen i en bonusfamilj. Tänk dig själv - har du någonsin hört en bonusförälder som sagt att den älskar sina bonusar mer än sina egna barn? 

    Sedan är det säkert väldigt olika hur man "tar" bonusbarn. Jag upplever att jag har mycket bra kontakt med mina bonusbarn men det är på lite olika vis, och det beror en hel del på om de är kille eller tjej, ålder samt intressen. 

    Hur man kommer överens med de biologiska föräldrarna är nog också extremt olika. I vår familj går det utmärkt att komma överens med den aktuella biopappan men det går dåligt med den aktuella biomamman (och då menar jag mellan henne och hennes ex, inte mellan henne och bonusmamman - här finns ingen kontakt kvinnorna emellan). Det finns heller ingen större kontakt mellan biopappan och bonuspappan. Man sköter helt enkelt sina ex själv. 
    Om oss? Jag upplever.. i vår familj..

    Nu tänkte jag inte specifikt på dig och din familj, jag tänkte generellt i samhället.
  • Anonym (Såhär är det)
    Anonym (G) skrev 2022-09-28 21:37:34 följande:

    För att män suger när det gäller ansvar.

    De sätter ofta sig själva i första rummet och kvinnan är den som ska få allt att funka, att världen ska fortsätta snurra medan han spelar dataspel.


    Det är ju inte vårt fel att du valt en förvuxen pojke..
Svar på tråden Är det lättare att vara bonuspappa än att vara bonusmamma?