Inlägg från: Anonym (Totte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Totte)

    En gång otrogen alltid otrogen?

    En gång otrogen alltid otrogen sa en kille till mig och var sen otrogen. För honom var det nog sant. 

    Finns massa trådar om ånger av otrohet så nej tror inte att det alltid stämmer. 

    Men har du träffat ett stolpskott som säger en gång otrogen alltid otrogen så bör du lämna. 

  • Anonym (Totte)
    Anonym (H) skrev 2022-09-28 23:20:56 följande:

    Jag tror antingen en gång otrogen - aldrig mer. Eller fler än en gång otrogen, notorisk otrogen. Ett misstag kan man göra, sedan är det inget misstag längre. Men Tinder..... Det blir väldigt planerat och uppsökande 


    Så här tror jag också att det mycket väl kan vara, speciellt när man är ung och kanske inte har så mycket att sätta emot en stark attraktion.

    Som äldre vet man vad man gör på ett annat sätt.  En äldre person som ändå har behov av flera partners kan i vissa fall vara försiktig med att binda sig, eftersom hen vet att det leder till problem att försöka leva monogamt, men andra ser inte problemet och blir lika arg på varje ny partner som förväntar sig trygghet. 

    En äldre som är otrogen trots fast partner har kanske haft en önskan om att bilda familj, men där finns det ofta en problematik som kan ha legat latent under många år men ändå blommar ut när tillfället uppstår. Jag tycker helt ärligt att människor vars sexualitet går före partner och barn bör överväga att avstå från att bilda familj. De har som jag ser det egentligen inte det som krävs för att barn ska kunna växa upp till trygga personer. Det kan bli okej ändå, men inte bra.
Svar på tråden En gång otrogen alltid otrogen?