Hjälp! Sambo vill göra abort när han fick reda på att det var tvillingar
Hej!
jag har ett tufft dilemma. Jag är gravid i v9 och vi fick nyss reda på att det är tvillingar. jag blev chockad men glad, dock inte sambon. Det är första graviditeten för mig och för honom. det var inte planerat men välkommet.
Han säger att jag till 100% vill göra abort, att jag inte kan tvinga på honom två barn när han ville ha ett. Vi har en god ekonomi och skulle klara av två små barn men han vill verkligen inte. Sambon menar att det bara är för mig att göra abort och att vi sen kan försöka igen. jag är relativt ung så därför menar han att jag kommer bli gravid igen direkt.
jag vet verkligen inte vad jag ska göra. jag vill inte göra en abort men jag vill inte heller behålla mot sambons vilja. jag hade redan ställt mig in på att få barn och nu kan jag inte tänka bort den tanken. jag är lite av en ?det löser sig?-människa och vet att allt praktiskt kommer att fungera. Men jag är orolig över min sambo om jag väljer att behålla. om något skulle hända - ex komplikationer så känns de som han kommer ge mig skulden för all framtid. Jag vet att det i slutändan är mitt val och att han inte kan tvinga mig såklart men hur Det än blir känns det inte som något alternativ är bra.
jag känner inte att jag kan glädjas över graviditeten längre och är jätte ledsen.
vad ska jag göra?