Inlägg från: Anonym (Största felet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Största felet)

    Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?

    Anonym (-) skrev 2022-10-01 20:12:37 följande:
    Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?

    Killar som försöker få flickvänner utan att lyckas, vilka är de största felen de gör?


    Största felet är skulden ska vara på mannen istället för att säga att det är ingens fel. 
    Om det är någons fel så skulle i så fall felet kunna vara på kvinnorna istället 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (-) skrev 2022-10-01 21:25:13 följande:
    Varför så aggresiv? Vem har pratat om välgörenhet eller skyldighet att dejta?
    Bra inställning.
    Det är varken en välgörenhet för kvinnor att ha sex med män men det är inte heller en skyldig för männen att dejta kvinnorna. 
  • Anonym (Största felet)
    Fjäril kär skrev 2022-10-01 21:22:06 följande:

    Att ragga i fel liga. Självklart ska man chansa, ta risker och tänka utanför boxen men det måste fortfarande ändå vara realistiska önskemål. Att vara klassens nörd och försöka ragga upp populäraste tjejen i skolan funkar fortfarande inte fast du är 27 eller 34...

    Att tro att ett hej ska räcka och hoppas att kvinnan ska sköta resten

    Att tro att tjejer automatiskt vill ta hand om en, du är inte en hund och jag är ingen morsa

    Att inte ha egna åsikter oavsett vad utan bara håller med och låter andra bestämma. Att bjuda ut en tjej och sen låta henne bestämma allt innehåll är bara jobbigt och signalerar verkligen osäkerhet och dålig självkänsla.

    Att veta om sina dåliga sidor och egenheter men inte vill göra något åt dom utan kör med ursäkten att det är så här dom är och take it or leave it.. Blää

    Att vilja ta vem som helst bara dom är  villig att dejta. Att känna sig som nåt katten släpat in är ingen komplimang. Det är ingen välgörenhet att dejta. Att försöka få dejta pga dåligt samvete och påstå att det är nån skyldighet eller liknande är bara så illa. Jag är inte Moder Theresa 


    Största felet är att tro att kvinnor vill dejta för att vara snäll.
    Det gäller att man försöker framställa sig bättre än vad man är för det finns ingen empati att hämta där ifrån. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-01 21:47:08 följande:

    Jag tycker ju en del saker om det som ni skriver i den här tråden. Baserat på det så har jag en uppfattning om er. Kanake inte stämmer, då jag inte känner er, ser alla era sidor. 


    Du ska säga att du älskar henne även om du inte gör det vid rätt tillfälle. 
    Förhållande och sex är lite som en arbetsgivare eller aningen lite som lärare i någon ämne som sätter betyg på en. 

    Istället för empati är man en patetisk förlorare om man misslyckats 
  • Anonym (Största felet)
    Fjäril kär skrev 2022-10-01 21:22:06 följande:

    Att ragga i fel liga. Självklart ska man chansa, ta risker och tänka utanför boxen men det måste fortfarande ändå vara realistiska önskemål. Att vara klassens nörd och försöka ragga upp populäraste tjejen i skolan funkar fortfarande inte fast du är 27 eller 34...

    Att tro att ett hej ska räcka och hoppas att kvinnan ska sköta resten

    Att tro att tjejer automatiskt vill ta hand om en, du är inte en hund och jag är ingen morsa

    Att inte ha egna åsikter oavsett vad utan bara håller med och låter andra bestämma. Att bjuda ut en tjej och sen låta henne bestämma allt innehåll är bara jobbigt och signalerar verkligen osäkerhet och dålig självkänsla.

    Att veta om sina dåliga sidor och egenheter men inte vill göra något åt dom utan kör med ursäkten att det är så här dom är och take it or leave it.. Blää

    Att vilja ta vem som helst bara dom är  villig att dejta. Att känna sig som nåt katten släpat in är ingen komplimang. Det är ingen välgörenhet att dejta. Att försöka få dejta pga dåligt samvete och påstå att det är nån skyldighet eller liknande är bara så illa. Jag är inte Moder Theresa 


    Eftersom det inte ska handla om någon välgörenhet, då finns det inte något utrymme med att man råkar vissa några misstag för henne. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Japp) skrev 2022-10-01 21:50:51 följande:
    Vad menar du är fel?

    Det ju inte du själv som bestämmer om du uppfyller kraven eller inte när det kommer till dejtande. Jag förstår att vi inte har helheten, inte hela bilden, men att du aldrig haft en partner, inte verkar ha ett fast arbete, ältar på ett forum dagarna i ända, har dålig relation till din familj, har problem med det sociala (det märks väl på hur du uttrycker dig här), är mer än nog för att inse att det grundläggande saknas. Det spelar liksom ingen roll att du inte börjar prata om sex och gör andra saker. Det behövs mer. Tyvärr vill du ju inte jobba på det och då blir det ett liv i ensamhet. Sorgligt men sant.
    Inte bestämmer?
    Han har rätt att tycka om någon uppfyller kraven.
    Däremot har andra rätt att bestämma vad de själva tycker det ska vara för krav. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Japp) skrev 2022-10-01 21:50:51 följande:
    Vad menar du är fel?

    Det ju inte du själv som bestämmer om du uppfyller kraven eller inte när det kommer till dejtande. Jag förstår att vi inte har helheten, inte hela bilden, men att du aldrig haft en partner, inte verkar ha ett fast arbete, ältar på ett forum dagarna i ända, har dålig relation till din familj, har problem med det sociala (det märks väl på hur du uttrycker dig här), är mer än nog för att inse att det grundläggande saknas. Det spelar liksom ingen roll att du inte börjar prata om sex och gör andra saker. Det behövs mer. Tyvärr vill du ju inte jobba på det och då blir det ett liv i ensamhet. Sorgligt men sant.
    Det är så hårda krav och de män som misslyckas blir hånade så kraftigt att det naturligt blir så att desperata personer gör vad som helst som är lagligt. 
    Exempelvis ständigt exempelvis skriva på något forum. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Japp) skrev 2022-10-01 21:50:51 följande:
    Vad menar du är fel?

    Det ju inte du själv som bestämmer om du uppfyller kraven eller inte när det kommer till dejtande. Jag förstår att vi inte har helheten, inte hela bilden, men att du aldrig haft en partner, inte verkar ha ett fast arbete, ältar på ett forum dagarna i ända, har dålig relation till din familj, har problem med det sociala (det märks väl på hur du uttrycker dig här), är mer än nog för att inse att det grundläggande saknas. Det spelar liksom ingen roll att du inte börjar prata om sex och gör andra saker. Det behövs mer. Tyvärr vill du ju inte jobba på det och då blir det ett liv i ensamhet. Sorgligt men sant.
    Istället för empati ska man vara oattraktiv. 
    Jag skulle aldrig vara okänslig och sagt att någon är avtändande om någon skulle må dåligt eller om de skulle vara ledsna över något allvarligt som hänt. 
    Att genom att påstå att handlar om sexuella preferenser så ska man få vara otrevlig. 
    Tror inte kvinnor hade tyckt att var okej om någon säger de blir avtänd på aborter. 

    Män kan vara hemska mot kvinnor också. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Har hoppat av karusellen) skrev 2022-10-01 20:23:59 följande:

    1. De raggar på allt och alla. Finns alltid någon snyggare/yngre/ att svajpa höger på vilket gör att man bara känner sig som en i mängden. Bye bye.

    2. De börjar snacka sex för snabbt. Missförstå mig rätt, jag älskar sex, men när det är det enda en man vill prata om blir det helt ointressant och själlöst. Bye bye.

    3. De pratar bara om sig själva, är helt ointresserad av den han dejtar. Ställer inga frågor utan bara hummar ointresserat om man bryter in med något i deras monolog. Bye bye.

    4. När man väl ses gör de allt för att få ligga. Spelar ingen roll om dejten varit lyckad eller ej, de kan knulla vem som helst, utan känsla eller attraktion. Så tondövt och oattraktivt. Bye bye.


    Och kvinnor har inte rätt till en bra manlig partner
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Udda typer) skrev 2022-10-02 13:15:16 följande:

    Med risk för upprepning för just nu orkar jag inte läsa allt.

    De är för "på". Desperata. Jagar allt mellan 15 och 55 år gamla. Träffat på några såna i mitt liv och då springer alla kvinnor med nåt förnuft åt andra hållet.

    De är helt enkelt för knepiga/märkliga/knäppa. En grundläggande social förmåga är a och o.

    De tror de är Guds gåva till kvinnan- usch så avtändande.

    De är sluskar. Men även dom kan få en desperat kvinna till slut. Vi har en sån bekant. Endast svarta risgryn till tänder, svintohår som sällan klipps, kläder som var moderna -91, allmänt sunkig och ovårdad. Han hittade en "importerad" fru.


    Det går inte göra på något sätt utan att man ska ses som avtändande 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Spegel spegel på väggen där..) skrev 2022-10-02 12:48:08 följande:

    Undvika speglar och inte förstå vikten av snygga kläder och ett fräscht utseende.

    De flesta män som inte klarar få ihop det med kvinnor har inte förstått det där med basal kroppshygien också spenderar de alldeles för mycket tid vid datorer, att hänga på sjuka forum som Flashback och Reddit med att klaga på nätet, vara relativt obildade och helt okunniga och ointresserade av hur kvinnor fungerar.

    En bra början är att läsa kvinnolitteratur och skaffa kvinnliga vänner utöver den nödvändiga makeovern.


    Kvinnor är ointresserad i hur mpn fungerar i så fall
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-02 19:51:21 följande:

    orkar inte läsa tio sidor så vet inte vad folk har skrivit, men det är avtändande med killar som har dålig hygien, som ljuger, skryter, talar över kvinnor, "mansplainar", är humorlösa, vägrar dansa med en, säger nej till allt, spelar dator hela dagarna, "manbabies", tror att kvinnan är en ny mamma som kommer att fixa allt åt honom, och säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu.

    Det som är upphetsande och gör en kille intressant är (iaf för mig) att han har humor ( och humor är subjektivt, men att vi delar humor, så länge han skrattar åt mina skämt och får mig att skratta är jag nöjd), ordnad ekonomi (han behöver inte vara rik, men ska inte ha flera miljoner hos fogden för att han "orkar inte" ta itu med räkningar), hela och rena kläder, städar sitt eget boende, hela och rena tänder, god hygien (tvättar händerna efter varje toalettbesök), sjunger duett med mig då jag kraxar till radion istället för att stänga av den, vill umgås med mig (det innebär inte 24/7, men det innebär aktivt umgänge, t.ex. spela spel eller göka). Han får plus i kanten om han inte kan släppa mig med blicken :D


    Intressant att dina åsikter blir vad du tänder på.
    För annars säger många att vad man tänder på går inte att påverka och det man föreslår handlar då om en våldtäkt 
    Det är allstå kört för män som tänder på dålig hygien för de kan inte påverka deras sexuella preferenser?
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-02 19:51:21 följande:

    orkar inte läsa tio sidor så vet inte vad folk har skrivit, men det är avtändande med killar som har dålig hygien, som ljuger, skryter, talar över kvinnor, "mansplainar", är humorlösa, vägrar dansa med en, säger nej till allt, spelar dator hela dagarna, "manbabies", tror att kvinnan är en ny mamma som kommer att fixa allt åt honom, och säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu.

    Det som är upphetsande och gör en kille intressant är (iaf för mig) att han har humor ( och humor är subjektivt, men att vi delar humor, så länge han skrattar åt mina skämt och får mig att skratta är jag nöjd), ordnad ekonomi (han behöver inte vara rik, men ska inte ha flera miljoner hos fogden för att han "orkar inte" ta itu med räkningar), hela och rena kläder, städar sitt eget boende, hela och rena tänder, god hygien (tvättar händerna efter varje toalettbesök), sjunger duett med mig då jag kraxar till radion istället för att stänga av den, vill umgås med mig (det innebär inte 24/7, men det innebär aktivt umgänge, t.ex. spela spel eller göka). Han får plus i kanten om han inte kan släppa mig med blicken :D


    Det blir som en förnedring när man beskriver som du gör.

    Det blir typ lite som jag skulle sagt att feta kvinnor är så äckligt för jag mår illa av att kolla på dom. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Josef) skrev 2022-10-02 20:00:38 följande:
    Först och främst ska inte en tjej komma och säga vad jag ska göra. 

    Om jag inte har duschat på 1 månad eller 2 angår ingen tjej, sedan komma och snacka om vad för ekonomi jag ska ha? Du är bara en i mängden som försvinner direkt.
    Och mannen kan inte påverka vad han tänder på?
    Om en man slumpmässigt blir avtänd på att hjälpa till med hushållsarbetet så finns det inget att göra? 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-02 19:51:21 följande:

    orkar inte läsa tio sidor så vet inte vad folk har skrivit, men det är avtändande med killar som har dålig hygien, som ljuger, skryter, talar över kvinnor, "mansplainar", är humorlösa, vägrar dansa med en, säger nej till allt, spelar dator hela dagarna, "manbabies", tror att kvinnan är en ny mamma som kommer att fixa allt åt honom, och säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu.

    Det som är upphetsande och gör en kille intressant är (iaf för mig) att han har humor ( och humor är subjektivt, men att vi delar humor, så länge han skrattar åt mina skämt och får mig att skratta är jag nöjd), ordnad ekonomi (han behöver inte vara rik, men ska inte ha flera miljoner hos fogden för att han "orkar inte" ta itu med räkningar), hela och rena kläder, städar sitt eget boende, hela och rena tänder, god hygien (tvättar händerna efter varje toalettbesök), sjunger duett med mig då jag kraxar till radion istället för att stänga av den, vill umgås med mig (det innebär inte 24/7, men det innebär aktivt umgänge, t.ex. spela spel eller göka). Han får plus i kanten om han inte kan släppa mig med blicken :D


    Kan dina sexuella preferenser förändras över en tid? Exempelvis om du blir ihop med en socialdemokrat och du är moderat, kan hjärnan då förändras så du tänder på partners parti? 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-02 19:51:21 följande:

    orkar inte läsa tio sidor så vet inte vad folk har skrivit, men det är avtändande med killar som har dålig hygien, som ljuger, skryter, talar över kvinnor, "mansplainar", är humorlösa, vägrar dansa med en, säger nej till allt, spelar dator hela dagarna, "manbabies", tror att kvinnan är en ny mamma som kommer att fixa allt åt honom, och säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu.

    Det som är upphetsande och gör en kille intressant är (iaf för mig) att han har humor ( och humor är subjektivt, men att vi delar humor, så länge han skrattar åt mina skämt och får mig att skratta är jag nöjd), ordnad ekonomi (han behöver inte vara rik, men ska inte ha flera miljoner hos fogden för att han "orkar inte" ta itu med räkningar), hela och rena kläder, städar sitt eget boende, hela och rena tänder, god hygien (tvättar händerna efter varje toalettbesök), sjunger duett med mig då jag kraxar till radion istället för att stänga av den, vill umgås med mig (det innebär inte 24/7, men det innebär aktivt umgänge, t.ex. spela spel eller göka). Han får plus i kanten om han inte kan släppa mig med blicken :D


    Men vilka män är det du väljer sedan? 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Josef) skrev 2022-10-02 20:26:17 följande:

    Den största felet är hela din rubrik på frågeställningen, man ska aldrig "försöka", om du hittar en tjej du tycker om så hittar du, annars fanns det inget att gå miste om


    Inte går miste om något?
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Josef) skrev 2022-10-02 20:26:17 följande:

    Den största felet är hela din rubrik på frågeställningen, man ska aldrig "försöka", om du hittar en tjej du tycker om så hittar du, annars fanns det inget att gå miste om


    Och det gäller bara hen att den inte kan gå miste om något? 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-02 19:51:21 följande:

    orkar inte läsa tio sidor så vet inte vad folk har skrivit, men det är avtändande med killar som har dålig hygien, som ljuger, skryter, talar över kvinnor, "mansplainar", är humorlösa, vägrar dansa med en, säger nej till allt, spelar dator hela dagarna, "manbabies", tror att kvinnan är en ny mamma som kommer att fixa allt åt honom, och säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu.

    Det som är upphetsande och gör en kille intressant är (iaf för mig) att han har humor ( och humor är subjektivt, men att vi delar humor, så länge han skrattar åt mina skämt och får mig att skratta är jag nöjd), ordnad ekonomi (han behöver inte vara rik, men ska inte ha flera miljoner hos fogden för att han "orkar inte" ta itu med räkningar), hela och rena kläder, städar sitt eget boende, hela och rena tänder, god hygien (tvättar händerna efter varje toalettbesök), sjunger duett med mig då jag kraxar till radion istället för att stänga av den, vill umgås med mig (det innebär inte 24/7, men det innebär aktivt umgänge, t.ex. spela spel eller göka). Han får plus i kanten om han inte kan släppa mig med blicken :D


    Det är människor som du helt okänsligt betygsätter, inte varor, mat, dryck, hus etc.

    Det handlar inte om att du troligen tycker det är okej om män skulle betygsätta kvinnor har jag lärt mig på forumet. 
    Då handlar det om dålig kvinnsyn, rätt till deras kroppar. 
  • Anonym (Största felet)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-10-02 21:37:21 följande:
    Åh, det har varit olika, jag har varit singel så kort tid i mitt liv. Men generellt män som bekräftar mig, som ser mig och hjälper mig att växa som person typ. 
    Och vad har du att erbjuda? 
Svar på tråden Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?