Inlägg från: Klarabvc |Visa alla inlägg
  • Klarabvc

    Ofredande granne hjälp

    Hej vi bor mitt i stan i Stockholm där 7 lägenhetshus har klar insyn till varandra för oss som delar innegård. 
    vi är ett flertal barnfamiljer som har under ett års tid upplevt obehag av två grannar som bor på våning 4 i ett 7 våningshus mittemot. Min fråga är om vi kan anmäla detta? Är detta sexuellt ofredande?
    Två tjejer, en i 20 års åldern och den andra kvinnan är runt 45-55 år. 


    Den äldre kvinnan har konstant sex med olika män synligt på balkongen, och sovrummet med öppna fönster. Hon filmar sig själv i sexiga underkläder samt byter underkläder och tar selfies. Vid ett tillfälle har hon legat på balkongen i somras naken med en man som slickade hennes vagina, extremt obehagligt då detta var mitt på dagen en lördag då fler blev upprörda på balkongerna mittemot.

    den yngre tjejen brukar kolla ut genom fönster då de oftast är aktivitet mitt på dagen helger eller eftermiddagar vardagar och sedan klä av sig naken, luta sig framåt stående så att de privata delarna syns rakt ut mot fönstret. Det är uppenbart att de två tjejerna vet att vi grannar ser vad som pågår. Dessa exempel är några få av många liknande tillfällen.
    våra barn upplever att detta är obehagligt, vår dotter 8 år har vid fler tillfällen sagt till oss då barnens rum är i samma höjd som deras balkong. Vår granne i samma hus som oss samt våning har en son 11 år där hans föräldrar är oerhört upprörda över att de måste förklara vad som pågår.
    vad ska vi göra? Kan vi anmäla dom? Hur går vi tillväga?

  • Svar på tråden Ofredande granne hjälp
  • Klarabvc

    Vi upplever att få tar detta på allvar då de rör sig om tjejer som blottar sig. Hade detta rört sig om två män så hade det ansett som en katastrof. Vi vågar ej filma eller ta bild då vi inte vill bryta mot någon lag. 


    vår granne hade ringt 11414 i somras och blev inte tagen på allvar och istället fick frågor om vi misstänker att de är sexuellt utnyttjande eller prostituerad.

  • Klarabvc

    Vi har dokumenterat med att skriva ner. Samt släktingar och vänner som har vart hemma hos oss har sett detta också. Det hände senast idag runt middagstid, därav skapade jag denna tråd. Har kollat upp dom på google och ena tjejen jobbar på KTH. Känns obehagligt och vi kommer få göra en anmälan imorgon igen.

  • Klarabvc

    Som sagt vi har inte klara bevis för att hon jobbar på KTH men de dyker upp när vi googlar hennes namn. Hon finns även på KTH?s hemsida. 

Svar på tråden Ofredande granne hjälp