Inlägg från: Anonym (Biologi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biologi)

    Hur ofta har ni sex, är det mannen som ska ta initiativ?

    New Dawn skrev 2022-10-04 18:21:22 följande:

    Vad innebär det att "ta initiativ"?
    Vad är det för handling /ord som avses?

    För mig är det svårt att svara på, och vi närmare eftertanke inser jag att det är en rikedom att den frågan är svår att definiera. 


    "Vad innebär det att "ta initiativ"?"


    Som kvinna behöver du inte fundera på det.

  • Anonym (Biologi)
    New Dawn skrev 2022-10-04 21:45:57 följande:
    Du missade poängen.
    Vad menar du att mannen gör? (om du nu menar att detta är något just mannen gör)

    I vår relation kan jag smeka och tom kyssa min mans kropp och kuk, utan att det är ett initiativ till sex. 

    Jag missade inte alls poängen.

    Jag konstaterar bara att spelet mellan kvinna och man är undantaget från alla annan jämställdhet. Här råder fortfarande samma normer som på 1950-talet. Mannen är aktiv och kvinnan passiv. Och ja det finns säkert undantag men det gör det alltid.

  • Anonym (Biologi)

    Det är väl ganska självklart att tråden kommer fyllas med inlägg från kvinnor som bedyrar att de turas om. Det är ju några stycken undantag som bekräftar regeln. 


    Det vore intressant att se hur det förhåller sig hos alla kvinnor som läser tråden men inte gör något inlägg? 

  • Anonym (Biologi)
    New Dawn skrev 2022-10-04 23:01:56 följande:
    Fast du svarade ju på mitt inlägg där jag skrev :

    *Vad innebär det att "ta initiativ"?*

    Då svarade du "som kvinna behöver du inte fundera på det"....
    Det svaret innebär att du missade poängen med mitt inlägg överhuvudtaget, som ju handlar om mitt/vårat sexliv. 
    Jag uppfattade din fråga som generell. Att ni har ett mycket annorlunda sexliv har med all tydlighet framgått via dina otaliga inlägg genom åren.
  • Anonym (Biologi)
    New Dawn skrev 2022-10-05 00:01:35 följande:
    Jo, frågan var iofs generell, men jag skrev samtidigt att jag undrade eftersom att det inte går att säga vad som är ett initiativ för oss, och därmed undrar vilka handlingar eller ord som kännetecknar ett initiativ? 

    Fortfarande undrar jag vilka handlingar som är initiativ. Är det kyssar, smekningar, eller vad? och i så fall... gör mannen (om det nu nästan alltid är han som tar initiativ) bara dessa saker när han vill ha sex? 
    Återigen så är det inget de flesta kvinnor behöver tänka på tack vare eller på grund av rådande könsnormer beroende på hur man ser på saken. 2022 är det fortfarande mannens uppgift att se, bekräfta och uppvakta kvinnan.
  • Anonym (Biologi)
    New Dawn skrev 2022-10-05 00:33:54 följande:
    Fast frågan gällde ju vilka handlingar det handlar om som är ett "initiativ"? 

    Jag skulle säga att det är individuellt och beror mycket på situationen.


    Det finns säkert de som säger att nu går vi och knullar men det tycker jag personligen är lite väl pang på rödbetan.


     

  • Anonym (Biologi)
    Anders 386 skrev 2022-10-05 09:05:00 följande:

    Efter många år av misslyckade initiativ gav jag upp. Jag sa ifrån att från nu får du ta initiativet. Och det funkade bättre. På den tiden hade vi sex ungefär tre gånger per månad. Numera har vi nästan aldrig sex.
    Det är ganska knäckande att få ständiga nej, inget man mår bra av..  Rynkar på näsan jag klarade liksom inte av att läsa henne, hon har aldrig skickat några tydliga signaler.

    Vi är båda en bra bit över 60 år.


    Hade det varit tvärtom hade du omedelbart fått rådet att kontakta vårdcentralen och söka hjälp.


    Nu är det hon och då är det förmodligen något du gör fel.

  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Trött) skrev 2022-10-05 09:14:06 följande:
    Men du måste ta lite mer ansvar? Uppvaktar du henne, ger henne blommor? Går ut med hunden? Lagar du en romantisk middag till henne?

    Eller sitter du framför sport-extra med en starköl och fiser på fredagarna?
    Varför är det 2022 fortfarande mannen som skall uppvakta den truliga kvinnan?
  • Anonym (Biologi)
    New Dawn skrev 2022-10-05 12:14:11 följande:
    Fast jag ville ha exempel.

    I min förra relation var det några speciella saker han gjorde. 

    Om han tex smekte mig på brösten visste jag att han ville ha sex. Jag fattade inte då hur dumt det var. Skulle aldrig vilja ha det så i dag. 

    Om jag tar fram penisen och köket förstår genast frugan att jag är sugen på en kopp kaffe.


    Gömmer jag mig bakom soffan är det en 69:a i förrådet som står på önskelistan.

    Vi har precis som er egna signaler.

  • Anonym (Biologi)
    Anonym (L) skrev 2022-10-05 12:28:31 följande:

    Vi har varit tillsammans i 2 år, är runt 40 båda två. Det är nog 50/50 vem som tar initiativ, men kanske något oftare han. Och det beror på att han är morgonkåt medan jag inte är det och han kan börja smeka min kropp så att jag vaknar t ex. Och det är ju trevligt. 


    All annan tid är det nog ungefär lika. Jag brukar helt enkelt bara fråga om vi ska knulla, han säger aldrig nej! :) 


    Jag skulle heller aldrig våga tacka nej.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (L) skrev 2022-10-05 15:00:54 följande:
    Vadå våga, skulle han inte känna för det är det ju inte så svårt att säga "nej jag orkar/vill inte". Jag skulle aldrig bli sur, jag säger ju nej ibland till hans morgoninviter.
    Vem vet när nästa tillfälle kommer?
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-10-05 16:38:37 följande:
    Du skulle aldrig våga tacka nej till sex i ett förhållande även om du inte är sugen för att du inte vet när nästa tillfälle kommer? Förstår jag dig rätt?
    Skulle det vara ovanligt?
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-10-05 17:01:18 följande:
    Det hoppas jag verkligen.

    Har du någonsin haft en relation?
    Nej men jag har varit gift i totalt 25 år.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-10-05 17:06:26 följande:
    Du anser inte äktenskap vara en relation?
    Dum fråga, dumt svar.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-10-05 17:12:34 följande:
    Frågan motsvarade ditt svar. 
    Jaså? vad vet du om det?
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-10-05 22:40:34 följande:

    Läs vad du skrev.
    Men om du inte fattar så sammanfattar jag.

    Jag undrade om det verkligen stämde att du inte skulle våga tack nej till sex trots att du inte var sugen bara för att du inte visste när nästa tillfälle skulle dyka upp. 
    Du frågade om jag tror det var ovanligt. 


    Ja jag tror det är väldigt ovanligt. Är man inte sugen så är det ju poänglöst att ha sex och att ens tänka att nästa gång kanske dröjer borde ha noll inverkan. Mycket vanligare är det däremot att många, både män och kvinnor, ställer upp för husfridens skull. Det är väldigt beklagligt men kan förstå om man tycker att resten av förhållandet blir drägligare (egentligen borde de bryta upp men går det inte så går det inte).

    Men att ha sex när man inte sugen bara för att man inte vet när nästa gång dyker upp är på en sådan nivå att  frågan om du någonsin haft ett förhållande var ytterst berättigad.


    Och jag tror att det är väldigt vanligt att män i medelåldern har en kvinna där lusten dalar och då får de passa på när hon har lust. Jag har inte det problemet men jag utgår från vad jag hör från andra och läser på nätet.
Svar på tråden Hur ofta har ni sex, är det mannen som ska ta initiativ?