Ascendere skrev 2022-10-10 15:45:52 följande:
Om man har barn blir det viktigare att hålla ihop familjen än att berätta sanningen till varje pris. Om man inte har några externa faktorer som håller ihop en så kan man absolut avsluta relationen direkt om endera partnern är otrogen, men om man har barn mm så kan det vara bättre att hålla käften, både inför barnen och frun.
Inte så vackert kanske men pragmatiskt.
Ja, när det är viktigare att vara otrogen än att hålla ihop familjen, när man är villig att riskera allt för ett knull blir det samtidigt väldigt viktigt att hålla ihop familjen.
TS hade antagligen inte gjort "misstaget" om han hade vetat att partnern fått veta, hänt är hänt men det som hände hade inte hänt om det inte vore för "det man inte vet, det lider man inte av" eftersom det blir som att det aldrig har hänt. Berätta eller inte berätta blir ju en hopplöst meningslös fråga eftersom TS svarade på den frågan innan han var otrogen.
Man kan ju alltid göra en tråd när man vill höra att det är nog bäst att inte berätta sanningen, det hade TS kunnat göra redan innan otroheten.
på TS fråga
Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv?
vill jag svara
Varför spelar man dum och ställer en fråga när svaret inte förändrar svaret man redan givit till sej själv?
Men då är det jag spelar dum som låtsas att jag inte förstår att man lider lite mindre av "det man inte vet, det lider man inte av" om flera håller med om att det är rätt beslut.