• Anonym (Ebba)

Dejta en ordningsvakt?

Jag dejtar en ordningsvakt sen ett tag tillbaka. Problemet är att han säger att han jobbar hela tiden. Vet att han jobbar dagtid på ordinarie jobb. Men säger att han är schemalagd på övertid. Kan man ens bli det? Han är även för ett annat bolag där han säger att han jobbar helger då oftast på uteställen. 

Får man ens jobba så? Dvs 7 dagar i veckan? Får man ens schemalägga någon på övertid? Förvisso är han 40 plus och singel/inga barn så han bör ju kunna jobba så mycket han vill men ändå.

Undrar också hur raggningsmöjligheterna är som ordningsvakt? Speciellt på uteställen? För det känns som han träffar en annan. Men eftersom han alltid jobbar borde han träffat någon där

• Svar på tråden Dejta en ordningsvakt?
  • Anonym (---)

Eftersom du är så osäker på det hela så släpp det, är min lösning. 
    Det finns liksom ingen anledning att du ska hålla på och gräva i vilka anställningregler det är på hans jobb? Det blir ett svepskäl, men egentligen handlar detta om att du inte har tillit. 

Och ja, det är ganska lätt för ordningsvakter att möta någon på sin arbetsplats, om de skulle agera på det. 

Om han aldrig har tid att träffas så är det så. Du får väl undra och fundera på varför bäst du vill, men det bästa för dig själv är att ta kontrollen över ditt liv. Haka inte upp dig på om han inte kan. 

• Anonym (Ebba)
    Anonym (---) skrev 2022-10-08 07:35:12 följande:

Eftersom du är så osäker på det hela så släpp det, är min lösning. 
    Det finns liksom ingen anledning att du ska hålla på och gräva i vilka anställningregler det är på hans jobb? Det blir ett svepskäl, men egentligen handlar detta om att du inte har tillit. 

Och ja, det är ganska lätt för ordningsvakter att möta någon på sin arbetsplats, om de skulle agera på det. 

Om han aldrig har tid att träffas så är det så. Du får väl undra och fundera på varför bäst du vill, men det bästa för dig själv är att ta kontrollen över ditt liv. Haka inte upp dig på om han inte kan. 

Tack men jag ville ha svar på mina frågor. Inte råd om vad du tycker jag skall göra, det är något jag avgör själv 
  • MsM84

Det finns regler för hur mycket man får arbeta, men har man flera arbetsgivare går det att komma runt. Men varför träffa någon som inte har tid för en? 

• Anonym (Ebba)
    MsM84 skrev 2022-10-08 07:54:40 följande:

Det finns regler för hur mycket man får arbeta, men har man flera arbetsgivare går det att komma runt. Men varför träffa någon som inte har tid för en? 

Han har 2 olika arbetsgivare.
    Men får man schemalägga nån på övertid? Jobbar inte alls inom det yrket men vi får inte det enligt vårt kollektivavtal. Däremot kan man ju frivilligt ta extrapass
  • Anonym (?)

Så länge den anställde är med på det går de flesta schemafrågor att lösa. Kvar är arbetstidslagstiftning kring dygns och veckovisa men den gäller per arbetsgivare. 

Så troligvis är det ok att jobba som han gör. 

Ja, som ordningsvakt på uteställen har du bra raggmöjligheter. 

• Anonym (Ebba)
    Anonym (?) skrev 2022-10-08 08:16:37 följande:

Så länge den anställde är med på det går de flesta schemafrågor att lösa. Kvar är arbetstidslagstiftning kring dygns och veckovisa men den gäller per arbetsgivare. 

Så troligvis är det ok att jobba som han gör. 

Ja, som ordningsvakt på uteställen har du bra raggmöjligheter. 

Han är säkert med på det, han är arbetsnarkoman. Genom att ha 2 arbetsgivare gissar jag att han kan jobba hur mycket han vill. Han har ljugit förr om jobb därav att jag inte litar på honom.

Har man raggmöjligheter på riktigt eller mest fulla småtjejer som raggar på ordningsvakten?
  • Anonym (My)

Börjar hans namn på J?
    Allt påminner väldigt mycket om en bekant till mig och han verkar mest att älska att jobba och träna 

• Anonym (?)
    Anonym (Ebba) skrev 2022-10-08 08:24:17 följande:
    Han är säkert med på det, han är arbetsnarkoman. Genom att ha 2 arbetsgivare gissar jag att han kan jobba hur mycket han vill. Han har ljugit förr om jobb därav att jag inte litar på honom.

Har man raggmöjligheter på riktigt eller mest fulla småtjejer som raggar på ordningsvakten?
    På alla typer av tjejer. 
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (?) skrev 2022-10-08 08:48:17 följande:
    På alla typer av tjejer. 
    Utveckla

Anonym J: Nej
  • Anonym (?)
    Anonym (Ebba) skrev 2022-10-08 08:57:16 följande:
    Utveckla

Anonym J: Nej
    Som ordningsvakt på populära uteställen får du alla slags erbjudande, allt från sexuella tjänster för att få gå före i kön till desperata kvart i stängningsdags erbjudanden och frågan om att träffas.

Precis som vissa tjejer går igång på idrottsstjärnor och artister drömmer andra om ordningsvakter. 
Svar på tråden Dejta en ordningsvakt?