Anonym (K) skrev 2022-10-08 11:24:57 följande:
Om han har två arbetsgivare så räknas det inte som övertid om han jobbar mer än 40 timmar i veckan sammanlagt. Han kan jobba heltid dagar för den ena, kvällar och helger för den andra, dvs i princip dygnet runt. Man får dock inte schemalägga någon på övertid men det kanske är han som uttrycker sig slarvigt och att det finns någon överenskommelse om regelbunden förväntad övertid, men det är inte heller ok. Sen att de gör så ändå är ju ingen av dem som verkar klaga på. Killen låter som en arbetsnarkoman av din beskrivning, eller att han ljuger ibland för att han inte vill ses men skyller på jobbet.
Självklart har han tusen och en möjligheter att träffa tjejer på sitt jobb, båda faktiskt, precis som alla andra som är i kontakt med andra människor. Främst har han möjlighet om han jobbar helger och kvällar eftersom det är då de flesta dricker alkohol med lite luddigare moral. Det finns ingen lag som säger att han inte får flörta på arbetstid om det är tillfälligt. Går han och sätter på en tjej på arbetstid är det så klart inte ok för chefen.
Sedan förstår jag inte varför du måste obsessa kring hans arbetstider när du redan vet att han ljuger för dig mm. Satsa på en kille som faktiskt vill träffa dig och där du kan ha tillit utan att fundera på hans arbetstider.
Jag tror ordinarie jobb lagt honom på övertid i så fall. vet att det jobbats extra och så en del. Han är en arbetsnarkoman vilket jag vet på riktigt också.
Flirta får man ju såklart, så kanske. inte en aning nåt lurt är det.