• ametisten91

BIM november 2022

Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 

Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 

Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta

BIM-lista: 

4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

• Svar på tråden BIM november 2022
  • majs0208
    Cykelhjul skrev 2022-10-13 15:27:28 följande:

Jag har testat munkpeppar och bidrottninggele. Det har ju tyvärr inte hjälpt i  mitt fall. 

Vet ni hur mycket man ska boosta med D vitamin? :) 

Jag tog också munkpeppar förra cykeln, ska ta det igen denna men har ingen aning om det hjälper eller inte. Tänker att det iaf inte kan skada nu när jag har tabletterna!

Jag är osäker på D-vitamin men har hört att man kan ta en större dos typ dagen innan ägglossning så tänkte testa denna cykeln.
  • Anonym (Smörblomman)

Har läst i någon tråd att några tagit 30 000 IE någon dag innan ÄL alltså D-vitamin. Ska man ta så mycket för att få någon effekt om någon har erfarenhet eller bättre koll:)

• Anonym (Foodie)

Gick inte citera dig cykelhjul av någon anledning men 5000 tar jag varje dag 😊 finns inte vad jag vet någon belägg på att en engångsdos ska göra något extra utan de handlar ju om att ha en tillräckligt med dos i kroppen. Så lärde jag mig iaf under utbildningen (Dietist)

• Ettanvandarnamn123

Att köra med ÄL har ju inte gått så bra för mig haha! 

igår var första dagen, allt gick smidigt men var såklart inte ÄL än. Imorse vaknade jag alldeles för tidigt (var uppe sent igår) så då var det bara 3,3 h sedan jag kissade. Kunde inte hålla mig längre än så. Tog två test som visade att något var fel med testet, så gav upp. Får bli nytt test imorgon! tror inte jag har ÄL förrän om några dagar ändå - har haft mer än 3 dagar i varians så då rekommenderade clear blue att man skulle gå på sin allra tidigaste cykel. 

• medioker

Jag har senaste tiden haft en cykel på runt 33 dagar isch & äl på cd19-20 typ. Nu är jag bortrest till imorrn. Hade sex i tisdagskväll och fick en magkänsla att ta äl test pga mina flytningar..vad tror ni? GLAD GUBBE. Så typiskt då man inte kan ha sex ikväll..men hade åtminstone i tisdags & så blir det köra imorrn med & hoppas på loppet inte är kört..vad tror ni? Ska ta ett äl test imorrn med och hoppas att den glada gubben fortfarande dyker upp, då känns chanserna lite större. 

• Anonym (Foodie)

Tempar du också? För LH kan ju visa positivt även efter ägglossning, men jag skulle nog mysa på imorgon. Finns inget att förlora på det, finns säkert fortfarande en chans 😊

medioker skrev 2022-10-15 18:42:19 följande:

Jag har senaste tiden haft en cykel på runt 33 dagar isch & äl på cd19-20 typ. Nu är jag bortrest till imorrn. Hade sex i tisdagskväll och fick en magkänsla att ta äl test pga mina flytningar..vad tror ni? GLAD GUBBE. Så typiskt då man inte kan ha sex ikväll..men hade åtminstone i tisdags & så blir det köra imorrn med & hoppas på loppet inte är kört..vad tror ni? Ska ta ett äl test imorrn med och hoppas att den glada gubben fortfarande dyker upp, då känns chanserna lite större. 

• medioker
    Anonym (Foodie) skrev 2022-10-15 18:50:11 följande:

Tempar du också? För LH kan ju visa positivt även efter ägglossning, men jag skulle nog mysa på imorgon. Finns inget att förlora på det, finns säkert fortfarande en chans 😊

Nej tempar inte, jag har tidigare alltid fått glad gubbe i typ 2 dygn så jag hoppas på samma nu. Och om jag ska gå på när mensen kommit efter glada gubbar så har det skett ungefär 1 dag efter 1-2 gubben så jag tror inte det släppt ännu 🙏🏻 Om det har släppt så finns ju ändå en liten chans att simmare från tisdags sexet lever kvar så får leva på det isåfall haha
  • medioker

Gud vad konstigt jag skrev där, trött haha. Menar att om jag fått glad gubbe i säg 2 dagar så har min mens då kommit ca 15 dagar efter den glada gubben!

• Anonym (Foodie)

Haha jag förstår, kör på då, än kan de finnas hopp ! 😄

• Drömmar22

Jag fick positivt utslag med fast glad gubbe nu på morgonen med CL digitaltest. Misstänkte att det skulle vara så pga hur mitt sekret är just nu. Men lite konstigt är det, för igår och förrgår fick jag inget utslag alls på testet. Aja, bara att mysa på nu så får vi se. Om min äl är idag så blir min nya BIM kanske redan sista oktober.

Svar på tråden BIM november 2022