• Anonym (Mor)

    Ensam vårdnad - gemensam?

    Hej 

    jag behöver råd?.

    i februari fick jag enskild vårdnad då pappan i mitten av tvisten ?gav efter? och ville inte heller ha ett fastställt umgänge.  Det har varit tyst från honom sedan dess, jag har skickat veckomail varje söndag med info om barnet. 
    2021 dömdes pappan till grov rattfylla och droganvändning av cannabis 2 gånger. 


    igår hörde pappan av sig igen och svamlade massor via sms om bortförklaringar m.m men ?har inte möjlighet att skapa relation nu? trots att jag flera gånger under de här nio månaderna har frågat om han vill träffa barnet. 


    hur stor är sannolikheten att han får tillbaka sin del av vårdnaden om han ansöker om den. 


    enligt pappan själv har han inget missbruk utan det var självmedicinering innan han fick sin adhd diagnos påstår han. 

  • Svar på tråden Ensam vårdnad - gemensam?
  • Anonym (Mor)
    Anonym (Linda) skrev 2022-10-09 10:02:05 följande:

    Varför vill du inte låta ditt barn ha en relation med sin biologiska pappa? Varför ska inte pappan få ha vårdnad anser du?  Han har ju inte direkt misshandlat dig eller barnet och är dömd för det så vad har hans domar med hans papparoll att göra menar du? Cannabis är väl knappast likställt med att vara en dålig pappa och han är ju inte dömd för att ha tvingat i barnet cannabis. 

    VARFÖR skaffade du barn med den här mannen? För att du ville ha pengar?

    Handlar något för dig om BARNET? Vad barnet vill och mår bäst av? Verkar mest handla om att du vill jävlas med barnets pappa.

    STACKARS barn.

    Tips, sök hjälp..


     


    hade jag velat ha pengar så hade jag agerar annorlunda än att skaffa barn. Det är ju knappast lönande ekonomiskt? 

    jag älskar mitt barn mest av allt i hela världen och vill hans bästa! Socialtjänsten anser att jag gör det rätta som har vårdnaden och det är det som stå i domen med! Det är mycket droger i omlopp och inget barn ska vara bland. 


    Jag har frågat många gånger om han vill träffa sonen men han vill varken svara eller träffa honom så varför ha vårdnaden då? 


    han vägrade skriva på papper för förskolestart och har inte varit med sedan gravidvecka 11. 

  • Anonym (Mor)
    Anonym (Linda) skrev 2022-10-09 10:29:20 följande:

    Har väldigt svårt att tro att hans domar kommer påverka utfallet av en ny vårdnadstvist. Det är inga brott i nära relation, våldsbrott eller brott mot barn. Han får jobba med barn med sitt belastningsregister.

    Har själv en kollega som var dömd för grovt rattfylleri 4 månader innan han började på förskolan, helt normal kille som gjort ett misstag och han var öppen med vad han gjort för misstag. ALLA i vår arbetsgrupp verkligen älskar honom.

    Ta emot hjälp för barnets bästa, ett barn har rätt till båda sina biologiska föräldrar. Risken att barnet vänder sig emot dig som äldre är ju överhängande, är du villig att ta den risken?


     


    men hallå? Kan du inte läsa eller har du bara bestämt dig för att måla mig som en mamma som håller pappan borta?! 


    pappan vill ju inte träffa sonen! 

  • Anonym (Mor)

    Tack för era svar. Jag tror pappan har en psykos eller något just nu då han skrivit väldigt svamlande sms som inte hänger ihop och inga sms som gynnar umgänge med sonen. 

    jag har som sagt bjudit in till umgänge många gånger men inget pappan velat ha. 


    Så det är nig Väldigt långt bort ändå att han kommer ansöka om gemensam vårdnad. 

  • Anonym (Mor)
    Anonym (Lika) skrev 2022-10-09 17:37:57 följande:
    Ignorera, låt det inte påverka dig 

     


    tack snälla. Ska försöka 

Svar på tråden Ensam vårdnad - gemensam?