• SvenOlsson

    Lyckade heminseminationer med donerad sperma

    LiljaSylvester skrev 2022-10-10 12:27:02 följande:
    Min partner och jag funderar på att testa heminsemination med privat donerad sperma. Vi tycker dock det är svårt att hitta en vettig donator och det är ju lite gambling att bara välja någon för man vet ju inte riktigt hur personen är funtad så även om man får friskhetsintyg osv så är vi lite rädda att det ska bli problem med donatorn, tex att denne inte vill avsäga sig faderskapet.
    Det är ett stort beslut att välja donator och det är viktigt att det känns rätt. En fördel med att själv välja donator är att en kan träffa mannen på förhand, t.ex att ta en enkel fika på stan, för att få en uppfattning om både mannens utseende och personlighet. Jag har själv bland annat donerat till fertilitetsklinik för många år sedan. Klinikers utredning av donatorers personlighet och motivation är inte mer djuplodande än ett vanligt samtal.

    En viktig sak hos en donator är att man först har egna barn. Det gör det enklare att särskilja känslomässigt mellan sina barn och barn man ger upphov till som donator. Med egna barn att ödsla sin tid och engagemang på så tänker man inte speciellt mycket på de andra barnen.
Svar på tråden Lyckade heminseminationer med donerad sperma