Inlägg från: Anonym (Han äter för mycket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han äter för mycket)

Har knappt råd

#494 nej dom tar oftast med sig fika bröd när dom kommer över eller så tar dom med en flaska vin eller något annat 

Anonym (Perka) skrev 2022-10-13 14:41:11 följande:
    Så du får ta hem vänner men inte barnen?
    Får vännerna betala för fikat?
    Jag är vuxen och betalar för mig/hyra

Nä mitt barn är inte hemma hos kompisar han träffar sina vänner i skolan och på fritidsaktiviteter det räcker! 

Och mellis är en rekommendation inget kvar och speciellt när det inte är något ens barn vill ha eller efterfrågar. vi äter också bara lunch och eller på kvällen 

Anonym (Snålt) skrev 2022-10-13 16:25:59 följande:

Du inser väl att det är extremt udda? Barn har behov av social samvaro med jämnåriga om de inte har npf-diagnoser tex, då kan det ju vara annorlund. Vad är det för fritidsaktivitete de går på? 

Att enbart äta pyttelite frukost, skollunch och en pytteliten middag är otroligt lite näring för ett växande barn. 

Kanske är udda i dina familj med mina barn är helt ok med att leva så. Barnet sjunger i kör btw 

#508 frågan har kommit upp men svaret beror helt på vem barnet i så fall ska hem till 

mellis var en inte ens intressant på dagis och på fritids heller vårt barn har aldrig varit intresserad och när vi skickat med frukt har den kommit hem rutten i botten på skolväskan, slängd eller givits till någon i skolan.
    så varför hålla på med något som uppenbart inte uppskattas 
    Och studenten kan om han vill handla mellis i sin skolkafeteria om han är sugen då mellis-tiden infaller under skoltid för honom.

Anonym (Snålt) skrev 2022-10-13 16:54:03 följande:
    Det är udda i alla familjer utom din.

ok, var det allt ni hittade som var gratis? 
    Måste saker kosta fö att det ska vara bra menar du, är det inte huvudsaken att man gör någonting.

Nä det finns barn som man inte vill att ens barns ska hänga umgås med av olika anledningar och som förälder vill jag bestämma var mitt barn ska befinna sig. 
    Varför skulle man äta hos kompisar? jag vill inte att andra barn äter hos oss då gäller samma regler för mina barn när dom är borta 

#516 självklart bestämmer man inte själv vad man gör efter skolan? Dumheter! 

Anonym (Stina) skrev 2022-10-13 17:28:57 följande:

Du har ju ingen aning om vad dina barn gör efter skolan eftersom de inte får vara hemma. 

Nu är det ju väldigt uppenbart att detta är påhittat men vad är din påhittade förklaring till att ni tar en utbytesstudent? Vad var poängen? 

Jag har full koll dom ska vara på mitt kontor tio minuter efter skoltid såvida det inte är fritidsaktiviteter, studenten vet jag pluggar i skolan då jag har en kompis som arbetar där och då jag kan ringa studenten. 

skulle säga att jag till skillnad från många andra har koll på var mina barn är och var dom ska vara 

Anonym (Perka) skrev 2022-10-13 17:40:52 följande:
    Är det nåt fel på dina barn? Hur bågde du skicka iväg en 17-åring som varit så osjälvständig fram till flytten?

Det år verkligen inget fel på mina barn men jag vill veta var dom håller hus och vilka dom ev umgås med, och Vilka som är i mitt hem.
    Är det inte sånt man vill veta? 

Min 17 åring har dessutom en mobil där vi styr abonnemanget och kan se vilka han har kontakt med , 13 åringen kommer att få en nästa termin ev

Svar på tråden Har knappt råd