• AndreaBD

Extrem trötthet och adhd?

Nej, det är inte vanligt för ADHD att sova så mycket mer än vanligt. Sömnstörningar däremot tror jag är relativt vanliga. Är du säker på att han verkligen sover? Att han inte har vänt på dygnet och är vaken när du sover? 

Du kan ju själv googla och se om det finns sjukdomar/tillstånd där man sover så ofantligt mycket. Jag minns att jag hört om något sånt tillstånd, men då handlade det om barn/tonåringar och de sov ännu längre. Jag kan också bara säga att man kanske ska fråga en läkare där....

• AndreaBD
    Terese123 skrev 2022-10-17 16:49:26 följande:

Ja jag är säker,igår tex gick han och la sig kl 20.00 jag va hemma hela kvällen och sover ytligt. Jag klev upp klockan 6. Skickade barnen till skolan och kom en timme sent till jobbet (det här är hans enda uppgift med barnen på ett dygn. Att väcka dom och skicka dom till bussen eftersom jag börjar mitt jobb tidigt) jag åkte hem på lunch för att rasta hundar och då sov han

Gick upp och försökte väcka honom men han rör till och sa att jag skulle låta honom vara.kom hem från jobbet kl 16.30 och han sover fortfarande. 
    Det är inte normalt och det borde inte vara så om han tar centralstimulerande (!). Då ska man ju vara piggare. 

Skicka honom till vårdcentralen! Hur skulle han göra om han måste jobba - då kan han inte sova ett dygn? 
Svar på tråden Extrem trötthet och adhd?