• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (Om)
    Anonym (Kim) skrev 2022-11-03 08:27:21 följande:

Det är ju skillnad mellan en incel och någon som har det svårt med interagerandet med kvinnor. En jädra skillnad. Annars vet jag en expert på området att inte träffa kvinnor. Ni vet alla vem jag syftar på. Koffeinödlan. 

Finns mycket som jag inte håller med incelkulturen, men likheterna mellan män som är oskuld i hög ålder och incels är så höga att jag kan känna igen hel del olika saker
  • Anonym (Cyan)
    Anonym (Om) skrev 2022-11-03 09:17:11 följande:
    Men eftersom det finns ett starkt samband mellan de män som saknar sexpartner och personee som kallas incel så går det jämföra med annat och diskutera om män som är oskulder i hög ålder.

Ofta när det handlar om incel i media brukar hel del personer jämföra med män som är oskulder i hög ålder 

Du använder hela tiden ordet "sexpartner" och vad jag förstår så menar du "kvinna".
    Acceptera följande annars kommer du aldrig ur ditt självdestruktiva beteende.
    Du "får" inte sex. Sex händer när någon "vill" ha sex med dig och du vill ha sex med denne. Inte förr, mamma eller någon annan kommer aldrig finnas där för att övertyga de andra att du också skall få vara med och leka

Hur går det till? Tja, se kvinnor som individer till att börja med.
    Utveckla dina social skills.
    Odla dina vänner.
    Skaffa kvinnliga vänner utan baktanke att du skall ligga med dem.
    Skaffa en aktivitet som delas av både män och kvinnor.
    Det tar tid men vips, rätt vad det är så händer det.
    Vad vi vet är att samhället inte kommer vara din hallick.
    Att sitta på forumen och tycka det är orättvist är meningslöst, du odlar bara din bitterhet och känsla av ensamhet.

• Aurora Borrealis
    ClumsySmurf skrev 2022-11-02 21:46:43 följande:

"Pojklekar förbjuds. Fingerfärg, leka "snälla lekar" uppmuntras."

Ännu värre blir det när genus"vetare" med låtsas kompetens som t.e.x den svårt inkompetenta Fredrik Zimmerman
    ,vill ha skojbråks poliser för att bekämpa maskulinitetsnormer.
    www.lararen.se/nyheter/likvardighet/lat-pojkar-vara-pojkar
    Ok. Jag har inte märkt att kvinnor som omhändertar pojkar i uppväxten motverkar pojkarna att vara händiga, få god självkänsla, bli trygga i sig själva, bli arbetsamma, i god fysisk form. Var kommer källan du har att egenskaperna i din lista och de du tar upp motverkas i småpojkar?

Man kan lära sig sammarbete och hieraki på andra sätt än att leka krig. Krigslekar är inte uppskattat av några vuxna eller äldre eftersom leken är för högljudd och det finns vuxna som varit med om krig som kan bli triggade. Barnen får inte störa omgivningen med gap och skrik och tjutande leksaker och gapiga ljud. Om farfar och farmor passar barnen måste barnen följa reglerna där och inte leka högljutt krig med en massa spring som river ner möblerna. Lite anpassning till omgivningen måste de lära sig. Farfar har dessutom kanske varit med om krig och tycker det är jobbigt när krig leks i hans hem?

Det finns när de blir äldre både paintball, laserdoom och lumpen som de kan göra om de vill leka krig där de inte stör omgivningen och inget av det har jag uppfattat motarbetas av kvinnor som grupp. De kan ju också leka fäktning med ballongsvärd t ex. när de får lov av omgivningen. Det viktigaste ett barn kan lära sig är empati. Bara för att krigslekar inte tillåts av omgivningen för omgivningen vill inte störas, så betyder det inte att det är skadligt eller dåligt att inte leka krig utan de måste lära sig att tänka på sin omgivning också för att förstå att jorden inte enbart kretsar kring dem.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Cyan) skrev 2022-11-03 09:59:30 följande:

Du använder hela tiden ordet "sexpartner" och vad jag förstår så menar du "kvinna".
    Du "får" inte sex. Sex händer när någon "vill" ha sex med dig och du vill ha sex med denne. Inte förr, mamma eller någon annan kommer aldrig finnas där för att övertyga de andra att du också skall få vara med och leka

Odla dina vänner.
    Att sitta på forumen och tycka det är orättvist är meningslöst, du odlar bara din bitterhet och känsla av ensamhet.

Då borde sex vara annorlunda i samhället först. 
  • Anonym (Cyan)
    Aurora Borrealis skrev 2022-11-03 10:24:33 följande:
    Ok. Jag har inte märkt att kvinnor som omhändertar pojkar i uppväxten motverkar pojkarna att vara händiga, få god självkänsla, bli trygga i sig själva, bli arbetsamma, i god fysisk form. Var kommer källan du har att egenskaperna i din lista och de du tar upp motverkas i småpojkar?

Man kan lära sig sammarbete och hieraki på andra sätt än att leka krig. Krigslekar är inte uppskattat av några vuxna eller äldre eftersom leken är för högljudd och det finns vuxna som varit med om krig som kan bli triggade. Barnen får inte störa omgivningen med gap och skrik och tjutande leksaker och gapiga ljud. Om farfar och farmor passar barnen måste barnen följa reglerna där och inte leka högljutt krig med en massa spring som river ner möblerna. Lite anpassning till omgivningen måste de lära sig. Farfar har dessutom kanske varit med om krig och tycker det är jobbigt när krig leks i hans hem?

Det finns när de blir äldre både paintball, laserdoom och lumpen som de kan göra om de vill leka krig där de inte stör omgivningen och inget av det har jag uppfattat motarbetas av kvinnor som grupp. De kan ju också leka fäktning med ballongsvärd t ex. när de får lov av omgivningen. Det viktigaste ett barn kan lära sig är empati. Bara för att krigslekar inte tillåts av omgivningen för omgivningen vill inte störas, så betyder det inte att det är skadligt eller dåligt att inte leka krig utan de måste lära sig att tänka på sin omgivning också för att förstå att jorden inte enbart kretsar kring dem.

Krigslek är ett exempel på hur vuxna synsätt läggs på barns lek och jag uppfattar det som, att du gör samma misstag.

Tänk dig om samma angreppssätt hade gällt "Mamma-pappa-barn" eller "Affär"
    -Glöm nu inte att skicka in momsdeklarationen! Glöm inte lagerinventeringen!
    -Ni skyddar väl er?
    Man missar totalt lekens essens.

Men ja, många pojkiga lekar är jobbiga för omgivningen med skrik och spring och naturligtvis är det viktigt att omgivningen säger till, det ingår liksom i det hela.
    Barn måste lära sig gränser.
    Och om farfar har varit med om krig så finns här ju ett gyllene tillfälle att berätta om de fasorna.
    Att paintball finns när de är vuxna är en klen tröst för 5-6 åring med massor av energi. Pärlplattan är inget bra substitut.

• Anonym (Cyan)
    Anonym (Om) skrev 2022-11-03 10:51:54 följande:
    Då borde sex vara annorlunda i samhället först. 
    "borde"... enligt vem?
    Och det är inte det, kommer aldrig vara.
    Du kan fortsätta att tycka det, det är din rättighet men det hjälper inte.
    Eller så kan du anpassa dig till verkligheten.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Cyan) skrev 2022-11-03 09:59:30 följande:

Odla dina vänner.

De som har sex borde då få liknade kommentarer som jag får.. 
    Eran logik är att sex med någon annan inte är mänsklig rättighet men det är en mänsklig rättighet när de som har sex har.

För att kunna ha sex med någon behövs det någon sexpartner först

Det är typ som någon skulle ha sagt att det är ingen mänsklig rättighet att få rösta i något val men det är en mänsklig rättighet att få rösta på centerpartiet. Moment 22.
    För att kunna rösta på centerpartiet måste man först ha rösträtt och det skulle vara ingen mänsklig rättighet. 
    Men det ska vara en mänsklig rättighet att få rösra på centerpartiet 
  • Anonym (Om)
    Anonym (Cyan) skrev 2022-11-03 11:00:38 följande:
    "borde"... enligt vem?
    Och det är inte det, kommer aldrig vara.
    Du kan fortsätta att tycka det, det är din rättighet men det hjälper inte.
    Eller så kan du anpassa dig till verkligheten.
    Om man jämför med hur allt annat ser ut i samhället.

Om det ska se ut som det gör blir svaret från sida något som du anser är konstigt. 

Konstiga normer får konstiga svar. 
  • Anonym (Cyan)
    Aurora Borrealis skrev 2022-11-03 10:24:33 följande:

[...]

Googla "Manliga Förebilder" respektive "Kvinnliga förebilder"
    Jämför resultaten.
    Överlag så får du upp förslag gällande manlighet som "brist på förebilder", eller "så hanterar du ditt manliga hat" (!?). Manlighet är ett problem uppenbarligen
    Sök Kvinnliga förebilder så plockas det fram goda förebilder.

Det speglar andan i vår tid och människorna i den.

Vad jag vill säg är att kvinnor som omhändertar pojkar inte är problemets kärna. Problemet uppstår när det inte finns manliga förebilder för att balansera.
    Många problempojkar växer upp med ensamstående mammor och utvecklar ändå misogyna åsikter, varför?
    En förklaring är just att de får höra av sin mamma att de inte skall bli som sin pappa och har inga aktiviteter (idrott och dylikt) där män kan vara förebilder.
    Då letar de på andra håll men inte i skolan.
    Vad finns till hands?
    De hämtar sina förebilder från film eller det lokala gänget, de blir enligt min mening karikatyrer av "Män".
    Och det är jäkligt oroande.

• Emer66
    Anonym (Om) skrev 2022-11-03 11:00:42 följande:
    De som har sex borde då få liknade kommentarer som jag får.. 
    Eran logik är att sex med någon annan inte är mänsklig rättighet men det är en mänsklig rättighet när de som har sex har.

För att kunna ha sex med någon behövs det någon sexpartner först

Det är typ som någon skulle ha sagt att det är ingen mänsklig rättighet att få rösta i något val men det är en mänsklig rättighet att få rösta på centerpartiet. Moment 22.
    För att kunna rösta på centerpartiet måste man först ha rösträtt och det skulle vara ingen mänsklig rättighet. 
    Men det ska vara en mänsklig rättighet att få rösra på centerpartiet 
    Nu är du ju helt ologisk. 
    Förstår inte ens hur du får ihop den jämförelsen. Lika lite som någon här i tråden tvingat dig att ha sex med en specifik person,  har ingen tvingat dig att rösta på ett specifikt parti. 

Jag har empati med att folk är hemlösa.  För tak över huvudet borde vara en rättighet. 
    Men jag har inte empati med att du inte har en sambo. 

Man kan argumentera för att onani är en rättighet. 
    Men sex med en ANNAN människa är inte en rättighet.  

Man har nämligen inte rätten att kräva saker sv andra människor.  
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?