• Anonym (Tyko Tönt)

Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

• Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-28 07:50:22 följande:
    Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
    Också sett det. Det är säkrast för mannen att han gör henne nöjd. Och det gör han genom att gå på tå för henne. Hon styr upp det mesta i hemmet, hur det ska se ut. Mannens upgift är att se till att bilen funkar.
    Mannens uppgift är att inte ge kvinnan med kontrollbehov tolkningsföreträde, en man kan bestämma lite själv hur man ska saker i hemmet. Alternativet är att kvinnan får göra det själv och då blir hon aldrig nöjd.

• Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Tobben skrev 2022-11-01 11:50:28 följande:
    Att kalla någon för förlorare bör ingen göra, oavsett kön. Det finns inget konstruktivt i att kalla någon för förlorare. Den som gör det är taskig.
    Det finns gott om exempel där både kvinnor kalla män för förlorare och där män kallar kvinnor för förlorare.
    Jag vet inte vilken värld du lever i om du har missat att det förekommer att män kritiserar kvinnor på ett taskigt.
    Har på forumet är det kvinnlig bias. De som utövar kritik mot mot kvinnor "försvinner".
    Anonym (,) skrev 2022-11-01 12:33:43 följande:
    Definitivt vinner alla på det. Det är ju det ideala.

Det stora problemet enligt mig, som själva undervisningen inte kan råda bot på, är normerna hos pojkar där den som pluggar är töntig. Hur ändrar vi på det? Det hjälper inte om vi återgår till mindre flummig undervisning (vilket både pojkar och flickor vinner på) om inte dessa normer ändras. 

Sen mognar pojkar senare, kanske borde de ha skolstart ett år senare. 

Vad är det som dina pojkar fått höra är fel med att vara man?
    Eller kanske 2 år senare?
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 13:26:39 följande:
    Har på forumet är det kvinnlig bias. De som utövar kritik mot mot kvinnor "försvinner".
    Den som har extrema generaliseringar, den tenderar att få saklighet tillbaka och inser att det blir galet fel med så extrema generaliseringar.
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 13:28:04 följande:

Ja, varför inte, om nu det var verkligen du sade, vilket det inte var.
    Så vad ska vi göra med detta fromleriet?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
    klyban skrev 2022-11-01 14:43:25 följande:
    Den som har extrema generaliseringar, den tenderar att få saklighet tillbaka och inser att det blir galet fel med så extrema generaliseringar.
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 13:28:04 följande:

Saklighet? Från dig? Snarstucken och otrevlig skulle jag snarare säga.
    klyban skrev 2022-11-01 14:43:25 följande:

Du är ointressant att "diskutera" med.
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 15:14:33 följande:
    Du är ointressant att "diskutera" med.

Det är trots allt dina extrema generalisering, varför gör du så extrema generaliseringar om kvinnor.
    Beror det på egen incellism?

För generaliseringarna är så grava att man blir endast frågande hur fel saker och ting blir för dig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
    klyban skrev 2022-11-01 15:19:12 följande:

Det är trots allt dina extrema generalisering, varför gör du så extrema generaliseringar om kvinnor.
    Beror det på egen incellism?

För generaliseringarna är så grava att man blir endast frågande hur fel saker och ting blir för dig.

... tycker du. 
  • klyban
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2022-11-01 15:34:47 följande:
    ... tycker du. 

Du skriver extrema generaliser8ingar som du sakligt vägrar sen ta i.
    Då ställer man sig frågande varför du ens skrev dom från början och när du inte vill delta när man påpekar dessa extrema generaliseringar.

Och det är inte tyckande, utan saklig fakta att det är så.

klyban skrev 2022-11-01 16:32:49 följande:

Du skriver extrema generaliser8ingar som du sakligt vägrar sen ta i.
    Då ställer man sig frågande varför du ens skrev dom från början och när du inte vill delta när man påpekar dessa extrema generaliseringar.

Och det är inte tyckande, utan saklig fakta att det är så.

Din åsikt...
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?