Inlägg från: ugglannn |Visa alla inlägg
  • ugglannn

    Bonusson har ingen respekt för sin pappa

    Jag och min sambo har varit tillsammans i tre år. Jag har en dotter på 4 år sen tidigare och han en son på precis 3 år och vi har ett spädbarn gemensamt. 

    Fram till i början av sommarn har allting funkat bra trots att hans son alltid varit högljudd, haft svårt att lyssna och varit våldsam/elak. Men senaste tiden har det som sagt eskalerat. Får regelbundet veta att han slår till och river kompisar på förskolan och han kan även gå på mitt barn sen tidigare helt oprovocerat. Han är högljudd största tiden av dygnet och har svårt att ta det lugnt.

    Största problemet är att han inte lyssnar på sin pappa (min sambo) överhuvudtaget. Han kan klättra på pappan och trots att pappan säger nej skrattar han bara och fortsätter. I helgen låste pappan in sig på toa för att få stopp på det och ändå fattade inte sonen utan stod utanför och drog i handtaget. När jag säger till sonen använder jag en skarp ton, tar tag i honom (inte så det gör ont) så han ser på mig och ser att jag menar allvar och då lyssnar han. 

    Hur ska man lösa detta? är det barnet ?det är fel på? eller min sambo och bonussonens biomamma som är slappa som föräldrar? Tycker att min sambo behöver steppa upp som förälder och bli bättre på att sätta gränser och säga ifrån. Har även nämnt det för honom men han har inte så lätt för att ta till sig och ändra sig. Det kan inte bara vara trevligt hela tiden utan barn behöver ju tydliga ramar och guidning i hur man ska uppföra sig. 


    Snälla kom med tips och er synvinkel på detta för jag blir galen att ha ett barn här varannan vecka som jag typ är ensam om att hålla koll på att uppför sig för att han inte lyssnar på sin pappa.

Svar på tråden Bonusson har ingen respekt för sin pappa