Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

    Planera bebis 2024

    Sanlin90 skrev 2023-07-30 16:29:21 följande:

    Jg va galet sugen igår så blev extra besviken när det inte funka för honom, det gick ju tillslut dock haha. 


    jag kollade tester från amazon hittade 40 tidiga tester för 80kr!! Jag är testoman deluxe så.


    Haha jag är också test galning 🤣blir också besviken när de inte går men så är de för min sambo ibland ändå även när vi inte försöker. Men känns som jag måste sluta bli besviken för han märker de och då blir de ännu värre och mer press. 
  • Horisonten
    har haft lite som typ stickningar i brösten nyss nu ikväll. Bara lite lite lätt. Vid äl hade jag väldigt mycket. Nästan som man får?när man fryser typ och brösten drar ihop sig. Känner någon igen detta?? Känns lite tidigt och få symptom redan r ju liksom bara vad jag tror äl +3 och bim-12 så måste bara vara extra känsliga idag. 
  • Horisonten
    summer13 skrev 2023-08-01 17:57:35 följande:
    Trist nog ger ökat progesteron samma symptom som vid graviditet. Och progesteron ökar ju efter äl så då brukar man känna av symptom som spända bröst etc. Det är ju progesteronet som hjälper till att behålla graviditeten sen så bara  hoppas det inte sjunker så en liten kan bo kvar SkrattandeHjärta
    Åh hade jag ingen aning om men tack för att du berätta. Brukar ju inte få ömma bröst så på de sättet vid mens. Och minns inte tidigare äl. Vet att jag fick de med en av mina pojkar när jag var gravid. Men ja bara hoppas och se. Har ju fått känslan idag av att de varvtalet sig. som jag bara vet de och känner de på mig på något sätt. Känns lite jobbigt för så rädd och bli ledsen och besviken om de inte är så och inbilla mig symtom sen
  • Horisonten

    Är det någon som känner igen detta eller haft liknande?? Fick sent igår eller kanske mer natt att de ömma eller typ stack/nöp till från typ ljumsken och drog In mot underlivet. Vet inte hur jag skall förklara bättre. Hugg liksom inte till men ändå nöp till så jag kände aj och de drog och jag kände lite obehag liksom. Inte ont så men ja. Känner någon annan igen detta?? 


    Kan ju vara att jag grejar mycket nu också och kroppen är öm men igår var en av de lugnaste dagarna så. 

  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 05:53:03 följande:

    Låter lite somnom det skulle vara ligamentet som går från äggstocken ner i ljumsken som ömma lite


    Ja kanske är de. Men är inte de tidigt konstigt Och få de redan nu och bara på ena sida?? 
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 08:41:24 följande:
    Jag brukar få det ibland mellan äl och mens, är typ som det svullnar innuti brukar även kissa massor blir kissnödig hela tiden 
    Det kan nog vara de då för tycker jag måste kissa oftare nu och inatt liksom. Men känner inte igen de sen innan. Men kanske gjort något som dragit i den när vi grejat hemma nu
  • Horisonten

    Någon som haft lätt diffust molande värk eller liksom så bara dagarna efter äl?? Hade äl smärtor tydligt och som
    mensvärk. Idag lätt typ nästan obemärkt lite molande eller typ orolig mage som något men inte ont men något så liksom. Mannen kunde inte röra eller ens pussa mig på brösten imorse när han vllle mysa utan att jag rykte till. Kan jag inbilla mig?? Känns så tidigt och känna något. Dock har vi ju haft väldigt mycket sex så vet ju inte när de kan blivit befraktat eller när exakt äl var. Fick ju även inatt som sagt att de hugg nöp drog och ömma från höften/ljumsken och mot underlivet och ligger lite kvar ännu. Men bara ena sidan. Vet inte alls vad som är vad. Har lite ont i kroppen annars också. Men vi har grejat massa hemma så kan ju vara de med. Har ju huvudvärk dagligen så de är inget symptom jag kan få på eller ryggen för också ont i och av sambons sängar han har hos sig. Vad tror ni?! Så mycket tankar som snurrar så snälla hjälp. Blir nervös och orolig?😔

  • Horisonten
    cutepenguin skrev 2023-08-02 11:58:46 följande:

     


    Jag känner alltid molvärk mellan ÄL och mens, och senaste gången nu hade jag OTROLIGT ömma bröst. Progesteronet som ökar efter ÄL ger ju lite samma symtom som graviditetssymtom.


    Okej jag förstår. För jag brukar aldrig ha ont i mellan och hade dagar nu mellan äl till idag då jag inte haft ont. Eller ömma bröst. Hade molande värk ganska många dagar innan äl. Så fundersam när jag faktiskt hade äl. En del säger ju att man skall utgår ifrån första testet som är positivt så förvirrad 
  • Horisonten


    Dessa är mina 3 starkaste äl test från onsdag den 26//7 torsdag 27/7 och fredag 28/7 alla tagna runt 13 tiden  vid 17 på fredagen var de mycket svagare  Så kan jag haft äl tidigare än lördagen att jag kanske redan hade den på fredagen  vad tror ni?? hjälp en fundersam och förvirrad tjej  förstår inte annars varför jag hade värk och ömma bröst som sen var borta ett par dagar till att igår få ömma bröst och känsliga igen och nyp/hugg i ljumsken och nu lätt lätt molande värk  hjälp snälla


     

  • Horisonten
    Jag tog ju ut spiralen den 20/6 hade en blödning från 21/6 till 24/6. 
    Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 20:11:53 följande:
    Hormonspiralen har ju gjort att du inte fått ägglossning troligen då det är vad hormonspiraler/mini/mellanpiller gör och då får man inte symtom på ökat progesteron heller.
    Nej med spiralen hade jag inte de eller ens mens. På 6 månader hade jag bara mens 1-2 gånger liksom. Men iäven när jag inte ha spiral eller p-piller så kan jag minnas att jag haft okt i mellan. Men kanske annorlunda nu. Kroppen ändrar sig med tiden tänker jag. Ålder och hormoner. 
  • Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 21:01:56 följande:
    Ja så är det ju, dom få gånger jag haft ägglossning sedan min dotter föddes oktober 2020 har jag kånt den MYCKET mer och min pmds är mycket värre, jag blir typ mentalt instabil och fruktansvärt arg för allt :(
    Åh jag förstår. Jag har alltid känt av min ägglossning tydligt men vart lite osäker nu efter spiralen så ville ha testen men nästa månad lär jag inte köra med några sådana. Fy måste vara extremt jobbigt och krävande för dig och må så
  • Horisonten
    Har man äl sekret när äl är?? För hade det 27 och 28 men inte 29 när appen säger att de var äl. Kan de vara då att äl var fredagen istället?? Eftersom jag fick positivt test torsdags men starkt även fredag vid lunch. Men bara 4 timmar senare betydligt svagare. Hur hade ni räknat? Känns mer troligt så jag inte kände något sekret eller värk på lördagen men hade värk från onsdag och borta lördag morgon. 
  • Horisonten
    cutepenguin skrev 2023-08-03 20:43:16 följande:

     


    Ingen aning faktiskt.. det verkar variera från person till person av vad jag läst här i forumet. Jag har ÄL sekret i ca 6-7 dagar, så jag brukar ha det dagarna innan också. 🙂 


    Okej för jag hade de 2 dagar också de 2 dagarna med starkast test. Läste också att man skall gå på första stegringen på testet för ägglossning och de kom i torsdags och vara i 24 timmar för bara 4 timmar senare hade jag svagt test. Så tror jag hade äl i fredags och inte i lördags för hade inga känningar i lördags och de hade jag kommit ihåg då vi var på bröllop. Vet ju inte exakt eftersom jag inte kör temp  Men utgår ifrån äl+6 idag och bim-9. Vågar man testa och ta test på måndag??
  • Horisonten
    RazorCandy skrev 2023-08-05 13:45:12 följande:

    Hej!
    Här är en till som längtar efter en 2014 bebis.

    Jag fick missfall (vecka 7) förra veckan...
    Jag undrar om någon här har erfarenhet av hur lång tid det tar för kroppen att göra sig av med hcg och när ägglossningen möjligtvis kommer tillbaka?


    Beklagar missfallet. De rådet jag fick efter mina 2 missfall jag hade för över 10 år sen dock. Var att ha en mens i mellan. så missfallet och sen en mens och sen försöka igen och bli gravid. Dels för att se att de inte fanns något kvar och kunna räkna ordentligt när man hade senaste mens mm. fick även hör att efter missfallet minns inte om de var en vecka efter eller mer men tror de var en vecka efter. Ta ett test för att se så de var negativt så allt kommit ut. Önskar dig all lycka till och en stor kram vet hur tufft de är. Kram ❤️
  • Horisonten

    Nerverna för att testa imorgon är höga!! Känner av massa och sambon reagerar på massa symptom. Drömde inatt om att jag plussade. Men så rädd för inbillning och negativt test imorgon. Sambon säger då tar vi nya tag men skulle känna mig så så dum. 



    Men jag har så många test hemma. Haha vilket skulle ni rekommendera att jag testar med imorgon?? Eftersom de är bim-5 och äl+10 vad jag tror. Jag har Clear blue early som ger ett streck men sägs ta 6 dagar innan utebliven mens, jag har Clear blir digitalt ultra tidigt som också går 6 dagar innan utebliven mens. Sen har jag ?vanliga? Clear blue som ger plus och digitala veckogivare och så de som heter tent test. 

    Hjälp mig med era bästa råd och tips. Brukar egentligen bara använda CB men då har de varit de som ger plus. Men de verkar man först kunna ta senare med nu

  • Horisonten

    Har dessa test hemma och sambon tyckte jag kunde testa med ett sådant nu ikväll. Men hur länge bör jag hålla mig då?? 
    Skall ju testa imorgon också. 


  • Horisonten
    RazorCandy skrev 2023-08-06 15:45:12 följande:
    Jag har tagit tester som visar starkt posetivt och har fortfarande ömma bröst,  så jag tänkte ringa gyn imorgon för att se med vul ifall det finns rester.
    Så sjukt deppigt att man fortfarande känner sig gravid, men vet att man inte är det längre. Får sån sjuk ångest kring allt. Jag vill bara att min kropp ska bli som vanligt igen... ????😥
    Jag förstår och lider så med dig men nog bra och klokt och ringa gyn och få prata med dem vad de säger. Alltid kolla en extra gång än en för lite känner jag. 
  • Horisonten
    Kazi2 skrev 2023-08-12 14:57:05 följande:

    BIM idag och kan inte vara gladare!!! 


    vi har kämpat i över 2år, så lyckan är total!! 
    vår familj på 3 ska bli 4 i april 😍😍


    Stort Grattis 🥰

    här kom mensen. Men var ju första försöket ju. Och bara haft en riktig mens innan sen jag tog ut spiralen så känns ändå okej klart jag blev ledsen men får försöka igen bara. Fördelen är ju att jag får mer koll på min cykel och hinner sluta helt med mina antidepressiva. Samt att vi håller på att på riktigt flytta ihop då sambon säljer sin bostad nu så har de varit mycket stress press mm runt det så kanske påverkat  Så hoppas på mindre stress och press nästa månad. 


    hur går de för er andra här?? 

Svar på tråden Planera bebis 2024