Jag opererades för skolios 1993, så jag är stelopererad i bröstryggen. Min vinkel innan operation var 73 grader och nu är det så längesedan att jag inte minns helt men jag trott att den är på typ 45 eller nåt nu. De tog också ben från höftkammen för att på något sätt jag inte vet stabilisera det hela. Ask me anything. Tiden efter operationen tillbringades i korsett, först dygnet runt och efter nåt halvår var det väl någon timme utan som sedan ökades på successivt. Under läkningstiden kunde jag naturligtvis inte bära mig åt hur som helst, men effekt har jag aldrig någonsin haft ett enda problem med det hela. Nu höll jag inte på med gymnastik, men jag red häst - riktigt mycket. Hoppning, dressyr, skutta runt i skogen, mocka stall, lyfta tungt och så visar. Inga problem alls. Jag har valt operation om och om igen alla dagar i veckan framför flera år i korsett och en oviss framgång i behandlingen. Nu var min vinkel så stor att korsett aldrig var aktuellt för min del, krökning gick väldigt snabbt, men med det jag upplevt efteråt så ser jag det som en vinst att få det åtgärdat. Jag har levt ett aktivt liv efteråt, fött tre barn utan några bekymmer och har som sagt inga sviter alls (utom det snygga ärret).