• Anonym (Hjälp)

Valp får inte vara inomhus

Hej!

jag Bor ungefär 30 minuter från min mamma och hennes sambo, och jag och min mamma har sets ganska ofta eftersom jag ofta åkt dit och hälsat på. 

nu har jag en liten valp hemma, som min mamma älskar lika mycket som jag nästan (haha). men, när vi åkt dit och hälsat på så har vi inte fått komma innanför dörren, utan får sitta utomhus pga att hennes sambo inte vill ha vovven inomhus. nu hade jag förstått om det var så att valpen fortfarande kissat inne osv. Men Min valp är jätteduktig. rumsren, lyssnar på mig osv Så det finns egentligen inga problem alls, och han har heller inga svar på varför vovven inte får komma in. detta har lett till att jag slutat åka dit och hälsa på, eftersom det börjat frysa på ute nu så vill jag inte sitta ute med vovven heller när vi väl kommit dit. 

är detta normalt? Att vissa vägrar låta andras husdjur komma in? vill gärna höra andras åsikter. Jag hade förstått om hundrn var stökig, fällde, kissade inne osv, men min gör inget av det Och det har han själv sett. 

• Svar på tråden Valp får inte vara inomhus
  • Pope Joan II
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-10-31 17:34:39 följande:

Hon ser det. och har försökt prata med honom om det, men sagt att det är som att prata med en vägg. 

idag föreslog hon att dom skulle åka hit och hälsa på tex, men det orkade han ju såklart inte då han var sååå trött efter jobbet.. :) 

Varför har hon gjort sig så beroende av en sådan person? Inget körkort och bo i skogen och behöva förlita sig på hans goda vilja för att ta sig någonstans? 

Så knäppt.
  • Anonym (Hjälp)
    LFF skrev 2022-10-31 17:31:33 följande:
    Vad säger mamma när du föreslår att ni ska ses utan honom? Eller får ni bara ses hemma hos dem när han är där? 

Har hon hunden kvar? Skulle hon vilja ha en ny hund men "får" inte? 

jag har ju passat på att åka dit när han inte varit där oftast.. Hon hade säkert kommit hit och hälsat på själv om hon kunde. 

nej den blev gammal och dog tyvärr. 

nu när hon träffat min lilla så vill hon ju jättegärna ha en ny hund, men det vägrar ju han.

• Pope Joan II
    Pope Joan II skrev 2022-10-31 17:38:58 följande:
    Varför har hon gjort sig så beroende av en sådan person? Inget körkort och bo i skogen och behöva förlita sig på hans goda vilja för att ta sig någonstans? 

Så knäppt.
    Nu ser jag att hon tydligen har körkort men ingen bil - då bör hon ju förstås köpa sig en egen bil.
  • Anonym (Hjälp)
    Pope Joan II skrev 2022-10-31 17:38:58 följande:

Så knäppt.
    Hon har körkort, men ingen bil. Och dom bor typ i centrum, det är jag som bor i skogen. 

han var väl inte så när hon sålde bilen osv osv, antar jag. 
  • Anonym (Ja)

Ja ts det är fullt normalt. Du skulle inte få ta in en valp här heller. Respektera att olika människor har olika regler för sina hem.

• Anonym

Ja det är helt normalt.
    Jag släpper inte heller in husdjur i mitt hem.

• Mrs Moneybags

Det hade varit begripligt om han hade varit allergisk eller något. Men nu hade de ju din mammas hund förut, så det kan ju inte vara anledningen.

Din mamma måste helt enkelt skaffa bil så att ni kan ses. Eller så får du hämta och lämna henne. Frågan är vad hon ser hos denne man. 

• Anonym (Stina)

Du ställer en fråga om hunden men det stora problemet är ju att din mamma är helt under klacken på den här mannen. Oroar du dig inte över det? Låter som din mamma har det riktigt hemskt. 

• Spucks

Det är väl självklart att man får välja vem och vad man vill ha i sitt hem eller inte. Inte alla människor behöver gillar hundar och vill ha dem hemma hos sig, oavsett hur gullig och väluppfostrat du tycker den är.
    Dessutom heter djuret "hund", inte "vovve". Det gjorde ont att läsa det g
    ång på gång i ditt TS. Varför pratar (skriver) vuxna människor sådär töntig?

• Anonym (B)
    Spucks skrev 2022-11-01 07:10:20 följande:

Det är väl självklart att man får välja vem och vad man vill ha i sitt hem eller inte. Inte alla människor behöver gillar hundar och vill ha dem hemma hos sig, oavsett hur gullig och väluppfostrat du tycker den är.
    Dessutom heter djuret "hund", inte "vovve". Det gjorde ont att läsa det gång på gång i ditt TS. Varför pratar (skriver) vuxna människor sådär töntig?

Det framgår dock inte att det är HAN som äger eller hyr lägenheten. Om de äger eller hyr tillsammans och hon vill men han inte så är det ju ett gemensamt beslut som behöver tas. 
Svar på tråden Valp får inte vara inomhus