• Loulou92

BIM December 2022

För oss som har BIM december 2022!

Loulou92 4/12 - 2 försöket efter missfall

• Svar på tråden BIM December 2022
  • Cykelhjul

29/11 önskarsyskon2023

1/12 Swave - 4:e försöket
    1/12 Babyshark - 3 försöket efter missfall
    1/12 Sofieodq - 5e försöket 
    2/12 Loulou92 - 2 försöket efter missfall
    3/12 trefaldigmästareikärlek (andra barnet fjärde försöket) 
    5/12 Kretipleti - 2:a barnet, ca 12:e försöket.
    6/12 Hannis1983 - 4e barnet, fjärde försöket. 
    7/12 Andromeda326 (femte försöket, andra barnet)
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini (tredje barnet, andra försöket)
    9/12 Cykelhjul (Första barnet, 8e försöket)
    12/12 Smörblomma (andra barnet, tredje försöket)

Då är man i en BIM tråd igen då. "Kul" att se några bekanda namn. 
    Hoppas på bättre lycka för oss denna gång :) 

Ni som tempar och inte använder NC, vilka appar rekommenderar ni? {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Ostkakor)

Har följt tråden ett tag i väntan på mens som kom idag, som beräknat. Andra försöket för andra barnet blir det nu. :) Jag kommer kanske inte vara superaktiv i tråden då jag känner att jag blir lite väl besatt av väntan. Men följer och läser. :) 

Jag skrev om listan eftersom det blev så konstigt formaterat när jag kopierade, hoppas allt blev rätt. 

29/11 önskarsyskon2023
    1/12 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
    8/12 Foodie
    8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
    9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
    12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet

• Anonym (Foodie)

Babyshark: clearblu använder jag 😊 spännande. Jag kan börja testa nästa vecka ungefär. Nu är jag i den tråkiga fasen i väntan på ÄL haha

• Önskarsyskon2023

Babyshark: jag använder rfsu ägglossningstest. ska börja testa idag då jag har så oregelbunden mens. har läst någonstans att det kan vara bra att testa två gånger om dagen? Alltså en gång på morgonen och en gång på kvällen då det kan vara så att man har ägglossning ?bara? 12 timmar? De känns lite väl mycket. Men man vill ju heller inte missa. Hur gör ni??

cykelhjul. Jag använder ovy. Men man är ganska begränsad i den appen men vill heller inte betala så då blir det väll så gissar jag. För NC behöver man betala för va?

• Cykelhjul
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-09 08:46:40 följande:

Babyshark: jag använder rfsu ägglossningstest. ska börja testa idag då jag har så oregelbunden mens. har läst någonstans att det kan vara bra att testa två gånger om dagen? Alltså en gång på morgonen och en gång på kvällen då det kan vara så att man har ägglossning ?bara? 12 timmar? De känns lite väl mycket. Men man vill ju heller inte missa. Hur gör ni??

cykelhjul. Jag använder ovy. Men man är ganska begränsad i den appen men vill heller inte betala så då blir det väll så gissar jag. För NC behöver man betala för va?

Tack,  jag kolla in den appen! Aa NC är en månadspremunation, skulle vilja hitta någon bra app som är gratis som man kan logga tempen på ett bra sätt i =) 

Ang ÄL test så har jag upptäckt (genom att testa två gånger om dagen) att min stegring eller positivt resultat kommer framåt kvällen. Jag kan få negativt vid 16tiden men positivt 20-21. Det gick åt riktigt många stickor i början av denna resa för att se det mönstret men nu går det åt lite mindre Skrattande

• Önskarsyskon2023

Cykelhjul: ja jag skulle gärna ta emot tips också! 

ah men du ser! haha. Men har jag fattat det fel med att när man testar positivt så har man äl inom 48 timmar? men Att det även kan vara inom 12? Alltså då alltifrån 12-48h?

• Vickan31

Jag har testat ganska många gratis-appar och den jag gillar bäst är Flo, men jag vet även att många gillar Fertility Friend (den är dock på engelska och inte på svenska som Flo). Båda apparna går att lägga till en premium-version med månadskostnad om man skulle vilja köpa det, men jag använder gratisversionerna av båda och tycker att det funkar jättebra Glad  För att logga ÄL-tester föredrar jag Premom (använder gratisversionen även där) för där kan man ta bild på sina tester och så säger appen ett värde på testet så att man kan se om det är positivt och att man då kan jämföra med hjälp av siffran/värdet om det är högre eller lägre än testen man tagit dagarna innan. 

Cykelhjul skrev 2022-11-09 09:06:49 följande:

Tack,  jag kolla in den appen! Aa NC är en månadspremunation, skulle vilja hitta någon bra app som är gratis som man kan logga tempen på ett bra sätt i =) 

Ang ÄL test så har jag upptäckt (genom att testa två gånger om dagen) att min stegring eller positivt resultat kommer framåt kvällen. Jag kan få negativt vid 16tiden men positivt 20-21. Det gick åt riktigt många stickor i början av denna resa för att se det mönstret men nu går det åt lite mindre Skrattande

Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-09 10:02:54 följande:

Cykelhjul: ja jag skulle gärna ta emot tips också! 

ah men du ser! haha. Men har jag fattat det fel med att när man testar positivt så har man äl inom 48 timmar? men Att det även kan vara inom 12? Alltså då alltifrån 12-48h?

• Anonym (Babyshark)
    Önskarsyskon2023 skrev 2022-11-09 08:46:40 följande:

Jag brukar ta ett test om dagen (mitt på dagen) i början. Får nästan alltid positivt på kvällen dagen innan ägglossning. När jag får mer fertila flytningar och molvärk i magen så testar jag två gånger om dagen för att inte missa LH-höjningen. Börjar nu på fredag, CD 11 och då kommer jag bara ta ett test om dagen i ett par dagar för är ganska säker på att ägglossningen inte är förens runt CD 16-18. 😊
    Har du oregelbunden cykel så är det nog inte fel att testa två gånger om dagen för att inte missa, brukar du få symtom när äl är på ingång?
  • Önskarsyskon2023

Babyshark: tack för tips och råd! Uppskattar det mycket. Och nej jag brukar inte känna av någonting mer än flytningarna, men jag har aldrig varit säker på om de helt varit de. de har ju inte varit aktuellt att ?bry sig? förrän nu senaste två månaderna typ. Men skulle de va ngt så är de nog de. Jag ska försöka mig på att känna efter även med såntdär för att lära känna igen kroppen när det är dags osv. Men det är inte helt självklart för mig. Öva öva! :)

• Ettanvandarnamn123

Lägger in mig här :) 

29/11 önskarsyskon2023 

1/12 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
    1/12 Sofieodq - 5:e försöket
    2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
    3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
    3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
    5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
    6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
    7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet