• Drömmenom3

    Du 40 + som gör/gjort ivf-snälla berätta!

    Skulle bli så glad om du vill dela med dig av följande:

    *Hur många ägg plockades?


    * Hur många av äggen befruktades?

    *Utvecklades något embryo till blastocyst? 


    *Blev du gravid?

  • Svar på tråden Du 40 + som gör/gjort ivf-snälla berätta!
  • Drömmenom3

    Du får ursäkta alla konstiga ord ovan? Skrattande Skriver bara på och uppmärksammar inte om stavningskontrollen slår in?. 

  • fjällkajsa
    Drömmenom3 skrev 2022-11-18 15:15:01 följande:
    Stor lycka till! Hur länge har de odlat embryona ? Är det en blastocyst du fått tillbaka ? 
    Bara dag 2. Ett såg väldigt bra ut, de andra odlas vidare för ev frys, men har inget större hopp då de denna dag hade fel antal celler (2-3, en redan 5 men viss fragmentering). Alltså ändå lätt beslut sätta in redan nu när ett såg så mkt bättre ut än de andra. Så himla konstigt att nu ha 4 celler i magen som kan, eller inte kan, bli ett barn. 
  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2022-11-18 15:48:06 följande:

    Tack för att du frågar? Jag mår bra men fysiskt - känner mig som vanligt . Psykiskt är det dock värre då jag går och känner efter och tänker och oroar mig överkom det kommer funka eller ej. Fruktansvärt påfrestande! 


    Tidvis glömmer jag bort att jag ruvar också och kanske lyfter något tungt eller gör något annat som känns som det skulle kunna påverka negativt. Kan tycka att de5 är jättejobbigt psykiskt att behöva plocka upp nåt från golvet , böja mig alltså , för då känns det som jag kanske trycker ihop livmodern och förstör hela processen för embryot när det ska fästa . Ja du hör?.  Och som sagt Getinge om det är bra eller dåligt att inte känna nåt särskilt. Jag brukar ha jättedumma bröst efter ägglossning fram till mens men inte ens det har jag nu - vet inte om jag ska tolka det som ett bra tecken eller ej? 


    Hur går det för dig?


    Ja men så blir det ju, man tror typ att det ska ? ramla ut ? men det gör det ju inte såklart
    men förstår precis vad du menar! 


    tänk de som går ganska länge utan å ens veta att de är gravida, de lever ju på som vanligt?

    tack det går ok, mår så jäkla illa av sputorna bara :/ 
    men ikväll är sista imorgon ovitrelle :)

    när har du testdag?

  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2022-11-18 19:06:50 följande:

    Ja men så blir det ju, man tror typ att det ska ? ramla ut ? men det gör det ju inte såklart
    men förstår precis vad du menar! 


    tänk de som går ganska länge utan å ens veta att de är gravida, de lever ju på som vanligt?

    tack det går ok, mår så jäkla illa av sputorna bara :/ 
    men ikväll är sista imorgon ovitrelle :)

    när har du testdag?


    Spännande !


    Jag har inte testdag förrän 27/11? Troligtvis testar jag innan dess .
    Har dock inga som helst symptom.

  • Drömmenom3
    fjällkajsa skrev 2022-11-18 19:04:39 följande:
    Bara dag 2. Ett såg väldigt bra ut, de andra odlas vidare för ev frys, men har inget större hopp då de denna dag hade fel antal celler (2-3, en redan 5 men viss fragmentering). Alltså ändå lätt beslut sätta in redan nu när ett såg så mkt bättre ut än de andra. Så himla konstigt att nu ha 4 celler i magen som kan, eller inte kan, bli ett barn. 
    Håller tummarna! 
  • Orkidé8181

    Äggplock i måndags, fick ut 9 ägg, 6 befruktade, 4 som fortsatte utvecklas.

    fick tillbaka 2 st igår, de 2 andra skulle de odla vidare :)

  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2022-11-24 17:08:06 följande:

    Äggplock i måndags, fick ut 9 ägg, 6 befruktade, 4 som fortsatte utvecklas.

    fick tillbaka 2 st igår, de 2 andra skulle de odla vidare :)


    Stort grattis! Låter ju super såhär långt!
    Hur kommer det sig att du fick två? Nyfiken för  egen del om det skulle bli aktuellt :)
  • Orkidé8181

    Tack :)

    vi har blivit erbjudna 2 varje gång ( antar att det är pga min ålder, fyller 42 nästa år ).

    så nu håller vi tummarna för att vi iaf fick ett som vill stanna och att inte ett av dem är de som de inte satte in?

    men tyckte ( till skillnad från förra gången ) att iaf det ena såg ut att ha delat sig mer än det andra, jag sa oj vad grötigt och mycket det såg ut i den ena lilla bollen, då log läkaren bara så jag vet inte om det var bra eller dåligt ? hahaha

    det syntes iaf att det en delat sig lite mer?  :)

  • Dethärärmittnamn

    Jag var 40 år. 


    Fick ut ett ägg. 


    Det blev vår dotter. 


    Jag har endometrios så jag var väldigt positivt inställd på att det skulle gå bra. 

  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2022-11-24 19:02:39 följande:

    Tack :)

    vi har blivit erbjudna 2 varje gång ( antar att det är pga min ålder, fyller 42 nästa år ).

    så nu håller vi tummarna för att vi iaf fick ett som vill stanna och att inte ett av dem är de som de inte satte in?

    men tyckte ( till skillnad från förra gången ) att iaf det ena såg ut att ha delat sig mer än det andra, jag sa oj vad grötigt och mycket det såg ut i den ena lilla bollen, då log läkaren bara så jag vet inte om det var bra eller dåligt ? hahaha

    det syntes iaf att det en delat sig lite mer?  :)


    Ok! Jag bli själv 42 om några veckor men blev Inte erbjuden det efter första försöket. Får se om det blir aktuellt denna omgång?. 


    Hur går det för dig förresten?

Svar på tråden Du 40 + som gör/gjort ivf-snälla berätta!