Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

    Felaktiga uppfattningar om mig

    Ja, så är det ju. Man tror sig veta saker om andra och ibland blir det fel. 


    Jag får uppfattningen att du lägger ovanligt stor vikt vid vad andra tycker om dig och därför lägger märke till det här fenomenet mer än många andra. 


    Ditt exempel, till exempel, tolkar inte jag som att han har en bild av dig som inte stämmer utan snarare som att han vill vara taskig och trycka ner dig. 

  • Anonym (Lisa)

    Jag läste din tråd igen och kom att tänka på Kaffedraken, om han är bekant? Han är ju sannolikt ett troll och på många sätt olik dig, men en sak har ni gemensamt: ni generaliserar väldigt. 


    Du pratar om Folk och Andra som om hela världen var emot dig. Mitt syskon, som har problem med psykisk ohälsa, är likadan. Så fort något går emot är det ALLTID så och ALLA gör sådär. Ber man henne skriva ner vilka händelser och personer det gäller är det faktiskt aldrig alla eller alltid


    I jobbiga perioder i livet riskerar man att fokusera på det negativa. Fortsätt som du har gjort, bryt med de som inte var snälla och håll kontakten bara med folk du gillar. Ägna tid och tankar på det som fungerar. 

  • Anonym (Lisa)

    :) 
    Dina diagnoser tror jag absolut spelar roll. Eftersom du fungerar lite annorlunda än majoriteten kan andra ha svårt att förstå dig. Då kanske de blir irriterade tex eftersom de inte förstår varför du gör eller säger som du gör. 


    Och kanske är det likadant omvänt? Att du ibland inte förstår hur andra fungerar och därför blir irriterad eller ledsen. 


    Tänkte tipsa om att ha någon att bolla med, och du har ju en psykolog. Hoppas att ni kan reda ut varför det så ofta blivit stökigt! 

Svar på tråden Felaktiga uppfattningar om mig