• Masen1984

    Ni som har öppet förhållande där ni träffar flera

    Hej!

    Jag och min flickvän har ett öppet förhållande, där vi kommit överens om att båda får träffa andra bara man säger till innan och inte håller det hemligt.

    Det jag vill höra med er, speciellt ni som har öppet just nu eller har provat på tidigare är vad ni tycker om hur jag reagerar på våran situation just nu. 

    Partnern min har haft öppet förhållande med sin förra partner före vi träffades. Under denna tiden har hon "samlat på sig" många män, allt från 20-60 års ålder som hon träffar regelbundet. Hon har cirka 10-15 olika. Vi är själva i 30 års åldern. 

    Jag känner att vårat liv blir lite på halt. Som exempel. Vi har kommit överens om att fara och handla mat och sedan laga den direkt vi kommer hem. Lite vardagsmys. Då kan hon säga "X hörde av sig och ville knulla, jag träffar honom snabbt så gör vi maten efter". 

    Till saken då. Det har kommit till den graden att hon träffar en av hennes sexkontakter varje dag i veckan i princip. Möjligen att hon inte gör det en av helgdagarna.  Vissa dagar kan hon träffa en av hennes män på morgonen och en annan på kvällen. Vi har själva sex 1-3 gånger per dag så det är inte så att vårat gemensamma sexliv står och faller pga detta. 

    Har försökt prata med henne att jag tycker det är "överdrivet" att varenda dag behöva ha sex med någon annan. Jag vet att jag får göra exakt samma om jag skulle känna för det. Kan därför inte klaga tycker hon. 

    Vill gärna höra era tankar kring det hela, hur ska jag göra och tänka i denna sits jag är i? Vill inte framställa mig som att jag hindrar och sätter stopp för henne, att jag är kvävande. Har ju även tillåtit henne att vara med andra utan att jag är med. Dock inte på denna nivån. 

  • Svar på tråden Ni som har öppet förhållande där ni träffar flera
  • Masen1984

    Som tillägg till tråden. Det är inte alltid hon träffar "bara" en man åt gången. Ibland är det trekanter och i sällsynta fall gruppsex med 3 män och hon. Hon frågar i princip aldrig om jag vill vara med på någon av träffarna.

  • Masen1984

    Har ett barn varannan vecka.

    Det har jag försökt få fram till henne också att dagarna just nu planeras kring hennes träffar. Sen får man göra det man hinner utöver resten av tiden. Båda jobbar så blir mest jobb och hennes träffar då. Någon promenad och så lagas middagar ihop oftast. 

    Tar jag upp ämnet till diskussion så blir hon bara sur resten av dagen. Helt omöjligt att ha en vuxen diskussion kring det hela. Hon vill hålla liv i alla sexrelationer och aldrig ställa in något ifall att det är planerat. 

  • Masen1984

    Jag hinner inte träffa andra i princip, har för lite tid för det. Hon jobbar hemifrån med eget och kan därav ha träffar lite närsom.

    Igår hade hon planerat trekant med två av hennes manliga bekanta. Då sa jag ifrån och ville att hon skulle ställa in det då jag hade andra planer för oss. Resultatet blev att hon var sur resten av dagen och ville inte röra i mig alls, pratade knappt.

    Det är konstant skrivande och planerande av träffar. Från att ögonen slås upp tills det är läggdags. Kan jag i detta läge ens påverka henne längre utan att hon lämnar mig? 

  • Masen1984

    Har inga problem med svartsjuka, därav har jag klarat av det rätt bra..nu har det dock börjat bli såpass mycket kring andra män att jag känner mig lite bortprioriterad. Tog upp detta med henne, men hon menar på att vad gör det om hon träffar andra 2-4 timmar av ett dygn när det finns 24 timmar. 

    I onsdags förra veckan hade hon 3 träffar med andra män innan klockan slagit 18.00. När jag frågade om vi skulle laga något gott till middag och kolla lite serie så fick jag till svar "ja det kan vi, ska bara träffa en snabbt klockan 21, men vi hinner äta och mysa innan det".

    Har förstått att jag inte kan hindra henne från att ha sina träffar, det tas bara ut på mig och jag får lida. Hon sa till och med "är du inte gnällig så kan du få en tidig julklapp som kostar lite mer". 

  • Masen1984

    Ungefär så ser det ut en vardag. Vi hinner med att promenera med hunden en gång per dygn på 1 timme och äta middag tillsammans. Lite serietittande innan läggdags, men då offrar jag sömn för att hinna med det och sover 5 timmar per natt. Hon klagar sen på mig att jag stör hennes sömn när jag vaknar tidigt och åker till jobbet. Jag börjar 06 och hon oftast vid 09.

    Har blivit van nu att hon träffar en man på dagen när jag jobbar, sen en oftast strax efter att jag kommit hem från jobbet på eftermiddagen. Någon dag blir det en till på kvällen. Däremellan hinner vi själva ha sex 1 gång allt som oftast. På min lunch brukar jag dock åka hem då det är nära från mitt jobb. Då brukar vi äta snabbt och knulla.

    Hon har uttryckt sig om att jag är den bästa mannen som finns, att hon älskar mig mer än allt annat. Att sexet vi har tillsammans är med råge det bästa hon haft i något förhållande. Myser mycket innan läggdags och sover tätt ihop. Hon är snäll med mig annars, frågar vad jag vill äta till middag så kan hon laga den, smörjer in mig med krämer varje kväll, bjuder mig på mycket som kostar pengar mm. 

  • Masen1984

    Svar till dig ERik. Ja vi har framtidsplaner som vart vi vill bo, hur vi vill ha det ekonomiskt ställt, att vi vill ha 2 hundar mm.

    På helgerna gör vi ändå saker på kvällarna när hon inte träffar någon. Tex äter finmiddag ute, går på krogen, njuter av spa, hälsar på familjen. 

  • Masen1984

    Förstår tankegångarna kring att hon kanske säljer sig. Är inget jag vet om i nuläget, kanske är så då hon har gott om pengar. OM det är så får anser ni det då mer som ett jobb jämfört med att bara göra det för sitt sexuella behov?

    Jag tycker själv att det är alldeles för mycket män hon träffar, men som sagt tidigare har jag bara att välja mellan att acceptera det eller lämna henne. Hon skulle aldrig sluta med det oavsett. 

  • Masen1984

    Gjorde som Anonym sa och frågade rakt ut om hon säljer sig, efter att ha grubblat på det hela kvällen. Fick till svar att JA det gör hon sedan många år tillbaka. Hade jag bara frågat tidigare om hon gör det hade hon bekräftat det direkt sa hon. Varför inte berätta det självmant?

    Undrade vad som driver henne till det. Svaret blev att det är för både pengarna och sexets skull. Att hon vill inte "gå miste" om att kanske ha bra sex med en person när man bara lever en gång och samtidigt få betalt för det gör det hela optimalt.

    Hur ska jag tänka nu? Bilden blir ju lite annorlunda nu i min värld. Ska jag tänka att alla träffarna bara är ett jobb, precis som en porrskådis har det som sin inkomstkälla. 

  • Masen1984

    Ja såklart har hon ljugit för mig, tar inte så illa vid av lögner för jag har lärt mig med åren att dom flesta ljuger. När jag var yngre hade jag annan inställning till lögner men tänker annorlunda idag.

Svar på tråden Ni som har öppet förhållande där ni träffar flera