"I sitt senaste försök till uppmärksamhet..."
Säger Gunilla Brodrej om något hon blivit ledsen över att Moa Wallin har sagt på radion.
Sedan anför hon ett brandtal om att kritiker inte bör utsättas för kritik för sin kritik, eftersom kritik är nödvändig och därmed oantastlig. Hon avslutar:
"Men för all del Moa Wallin och Kristofer Andersson. Kör på i ungdomsgården. Det här är bara en väldigt gammal kvinnas tankar".
Expressen 12 december 2022. Vilket luciauppvaknande! Qanonmässig självcentrering.
Självklart har ni hört om hur vänsterpartiet kallar Socialdemokraterna för jävla fittor och hur Magdalena Andersson sagt att Ebba Busch kommer att bli väldigt mätt av det stora antal falukorvar hon antas köpa för sin skattesänkning. Men kanske har ni missat att Annie Lööf viskade "försoningsdans" när hon gick förbi Anna Gullberg, journalisten som kablade ut den BRUNA SÖRJAN i världen, där hon tog en svängom med Johan Pehrson under nobelfestligheterna.
Essy Klingberg kablade tillika ut en assisterad selfie av sitt deltagande på Nobelfesten som illustration till en smickrande artikel där hon sjunger vetenskapens lov.
I övrigt skriver Essy mest om Twitter, appar och annat på internet. Och ni vet väl att Essy är ett kulturbarn, liksom Selma Brodrej.
Jag tittade själv på festen. Nooshi pratade om segling och inte fittor vid bordet, berättade hon för SVT. Tur.
I jul föreslår jag att journalister och politiker dansar ormen utan den bruna sörjan slaskande runt fötterna.
Jimmie Åkesson har nämligen fått segervittring och kallat andra politiker för förlorare, och Johan Pehrson tycker plötsligt att klimatfientlig politik är rimlig. Alla ska med. Även Anna Gullberg.
Och ja, jag vill ha uppmärksamhet, för att jag i natt drömde om en gigantisk klippa av dagstidningsspill och tapetklister om inte annat. Jag vet att Erik Helmerson och Anna Andersson ser drömtydning som fånerier, men ni andra Familjelivare kan gärna få försöka er på en tolkning.