Inlägg från: Anonym (Sök nytt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sök nytt)

    Nästan arbetslös

    Dogmommy skrev 2022-11-23 00:38:59 följande:
    Nästan arbetslös

    Är så trött på att jobba inom butik. Har sedan jag började för ca 2 år sen jobbat 50-100% även om jag haft ett lågt kontrakt. Detta på grund av sjukskrivningar med mera. Nu däremot, har dessa kollegor återgått i tjänst - och det är super! För dom. Jag o andra sidan har varit godtrogen nog att gå på myten om att få chans till mer timmar/högre kontrakt och har duktigt stått bredvid och sett hur andra, som ligger efter mig enligt LAS har kommit och gått. Företaget har legat i förhandling med facket om att kunna dela ut fler timmar. Några över mig blev höjda från 30% upp till 50%. Jag fick en ökning på EN ynka procent. För att jag, av dessa, låg sist enligt LAS. Två efter mig som enbart haft vikariat/timanställning gick upp till fast tjänst. Så vad gör jag nu? Har medarbetarsamtal nu i dagarna och känner mest för att spy galla över hela stället? känner mig som en gammal disktrasa ungefär! 


    Du får väl göra det som andra som är missnöjda gör. Sök nytt arbete. 
  • Anonym (Sök nytt)
    Anonym (TS) skrev 2022-11-23 18:15:39 följande:

    Ja det är väl tyvärr det man måste göra. Tråkigt dock då jag verkligen älskar jobbet! 


    Så snabbt det vände. När du skrev trådstarten var du så trött på att jobba i butik, nu älskar du det. 
Svar på tråden Nästan arbetslös