Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Hur bryter man sin ensamhet som incel?

567890 skrev 2023-03-13 20:31:04 följande:
    Du får sakliga svar- och lugna- men däremot har du ganska radikala åsikter och får därför radikala svar. Du kanske själv inte är så saklig som du vill tro?

Har du manliga vänner? Du skrev högre upp att du har lättare att prata och förstå män, finns det något sätt för dig att lära känna fler män? 

Det finns ju massor med forum för andra med autism, har du prövat där? 
    kvinnoföraktande män och mansföraktande kvinnor har samma strategi, de pissar på det motsatta könet och låtsas att de blir oskyldigt attackerade när de, enligt de själva diskuterat sakligt.
    Han dycker väl upp i en annan tråd, antagligen som dubbelanonym och tycker synd om sej själv "ensamma stackas män får ju alltid skit" när de vill diskutera sina problem.

• ClumsySmurf
    Anonym (...) skrev 2023-03-13 20:21:05 följande:
    Nej, jag skrev inte till dig. Jag har ju exakt samma åsikt fast om män. Jag skrev till kvinnan som hyllade dig. Jag brukar nämligen inte bli hyllad när jag skriver att män är lägre stående varelser än kvinnor. Jag brukar snarare få skit för det. Så hennes reaktion förvånade mig. 
    de tycker nog att du är lika fin på insidan som ts.
    ni kanske passar varandra.
  • ClumsySmurf

"...utan att tillskriva andra människor egenskaper..."

näää, inte skulle väl du göra det, att tillskriva halva befolkningen dåliga egenskaper räknas inte 🤥 men det är ju bra att du har ryggrad att stå för det du tycker

• ClumsySmurf
    Loner11 skrev 2023-03-13 21:11:45 följande:

Jag utbildar mig till ett bristyrke. I framtiden kommer jag ha en ok lön. På vilket sätt menar du att samhället under t.ex folkhemseran inte tillätt män att vara blyga och introverta? Tager Erlander var Sveriges statsminister i 23 år men var enligt egen utsago blyg, introvert och hade dåligt självförtroende. 

Jag tror jag hade klarat mig betydligt bättre i Sverige 1950 än idag. Som sagt, mitt problem är en kombination av ensamhet samt en känsla av total hopplöshet inför det moderna samhället. Jag tror inte att jag hade känt samma hopplöshet i Sverige 1950. Jag tror dessutom att det var betydligt sundare relationer mellan män och kvinnor på den tiden. Starkare familjevärderingar. Jag hade nog klarat mig betydligt bättre där än i Sverige 2023 men vad vet jag... 

"Jag tror jag hade klarat mig betydligt bättre i Sverige 1950 än idag"

Jepp, både män och kvinnor var så mycket snällare mot "snälla" män på den tiden och kvinnorna var mindre kräsna när de hade lägre lön och lägre bidrag.

Det var också mycket roligare att ha diagnoser, speciellt i skolan.

Det var lättare förr, så folk söp mindre (speciellt de med diagnoser) och folk var mer mätta.
Svar på tråden Hur bryter man sin ensamhet som incel?