• Anders74

    Sexdejting

    Hej. Jag undrar bara om någon annan har varit på en dejtingsida som heter letareftermilfschat40? Jag har chattat med en kvinna från denna sajt i 5 månader nu men vi har inte träffats ännu. Hon säger att hon vill att vi ska dela livet tillsammans. Har dok spenderat många månadslöner på henne. Ska jag gå vidare och glöma henne, eller ska jag fortsätta? Hur vet man att hon inte är en fejkprofil?

    Tack på förhand. 

    Mvh Anders 

  • Svar på tråden Sexdejting
  • Anonym (-)
    Anders74 skrev 2022-11-27 13:03:02 följande:

    Förmodligen har jag väl kastat pengarna i sjön. 


    Ja men vad har du spenderat pengar på? Har du skickat henne pengar eller vad är det som kostat?
  • Anonym (ooo)
    Anders74 skrev 2022-11-27 13:03:02 följande:

    Förmodligen har jag väl kastat pengarna i sjön. 


    Förmodligen? 

    Ursäkta, menar inte att vara taskig men om man lägger ut pengar på någon man bara har kontakt med via nätet så får man nog inse att man inte är den smartaste. Det finns mängder med artiklar om att man ska akta sig för sånt. 
  • Anders74

    Nä jag har inte skickat pengar till henne så, men det som har kostat är ju krediter som man köper på sidan för att kunna chatta. 

  • Anonym (-)
    Anders74 skrev 2022-11-27 13:12:51 följande:

    Nä jag har inte skickat pengar till henne så, men det som har kostat är ju krediter som man köper på sidan för att kunna chatta. 


    Hur mycket kostar det? Hur kan det bli flera månadslöner eller bara en enda månadslön?
  • Anonym (Lurad)
    Anders74 skrev 2022-11-27 13:12:51 följande:

    Nä jag har inte skickat pengar till henne så, men det som har kostat är ju krediter som man köper på sidan för att kunna chatta. 


    Du ska ALDRIG skaffa konto där man betalar per meddelande eller liknande! Vill du absolut betala (och det finns gott om ställen där man chattar helt gratis) så finns månadsabonnemang på många ställen.
  • Anders74

    Jag har betalat 600 för 475 krediter och varje meddelande kostar 10:-/st. Skicka mellan 25-30 meddelanden om dagen. Det låter helt sjukt när man summera allt. 

  • Anonym (Scam)

    Stött på det där en gång. Men sidan hette något annat.

    Träffade en vrål-snygg tjej på en seriös site. Sen snackade vi lite privat i en meddelande-app, skickade massor av bilder till mig. Inte naket men helt klart för att fånga mitt intresse. Sen hade hon en orsak till att gå in på någon annan site.

    Där gick det att skriva några meddelanden. Sen skulle man pröjsa för att få skriva fler.

    Jag ghostade henne utan att pröjsa ett öre. "Hon" hörde av sig några gånger. Sen hörde jag aldrig något mer.

  • Anonym (Besserwisser)
    Anders74 skrev 2022-11-27 13:41:49 följande:

    Jag har betalat 600 för 475 krediter och varje meddelande kostar 10:-/st. Skicka mellan 25-30 meddelanden om dagen. Det låter helt sjukt när man summera allt. 


    Men du fattar väl att de som chattar med dig får en del av pengarna, och ser det som ett jobb. De kan ha massor av konversationer igång samtidigt, och naturligtvis vill de inte starta ett förhållande med någon av "kunderna", som de inte ens har träffat. Det enda de bryr sig om är att hålla igång konversationen, för att maximera sin inkomst.
  • Anders74

    Nä ni har nog rätt i det ni säger. Jag ska radera mitt konto från den sidan och gå på seriös dejting. Man lär sig av sina misstag. 

  • Anonym (M)
    Anonym (Besserwisser) skrev 2022-11-27 14:04:13 följande:
    Men du fattar väl att de som chattar med dig får en del av pengarna, och ser det som ett jobb. De kan ha massor av konversationer igång samtidigt, och naturligtvis vill de inte starta ett förhållande med någon av "kunderna", som de inte ens har träffat. Det enda de bryr sig om är att hålla igång konversationen, för att maximera sin inkomst.
    Framförallt vore det inte ens möjligt då det är ett flertal olika personer bakom profilen och dessutom rätt ofta män som jobbar med detta chattande. Finns som sagt att läsa trådar om det hela om man googlar, då får man veta att de loggar all möjlig info om kunden så att inte kunden ska märka att denne pratar med olika personer. 
Svar på tråden Sexdejting