• Anonym (22 med sambo)

    Tjejen blir sur om jag kollar på andra tjejer men…

    Min tjej blir irriterad om jag kollar på andra tjejer t.ex på instagram. Hon säger typ att de har mycket större bröst än henne och är smalare osv. Dock är hennes egna kategori när hon kollar på porr BIG DICK. Jag har sett det när jag lånar hennes laptop (hon är fine med det). vet inte om jag ska ta upp det med henne med samma motargument, att jag inte har en sådan?samtidigt bryr jag mig inte om vad hon kollar på men blir meter irriterad på dubbelmoralen. tankar? 

  • Svar på tråden Tjejen blir sur om jag kollar på andra tjejer men…
  • Anonym (22 med sambo)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-11-27 20:43:28 följande:

    Jo... alltså...  // Drömmer


    ?
  • Anonym (40ish)

    Haha. Frun här är typ likadan. Vet inte riktigt hur man ska tackla det. Kom gärna med lösningar!

  • Anonym (Fia)

    Det kommer upp ibland med män som hävdar de "bara" kollar typ på tjejer i underkläder så får väl räkna in det här med instagram kollande under samma. Själv skulle jag vara oändligt mycket mindre ok med det faktiskt. Porr är porr liksom och att titta på folk som har sex är upphetsande och rätt vanligt att använda för att kompensera lite dålig fantasi till onani. Men att sitta och glo på andra? Betydligt mer personligt och mer aktivt fantiserande om någon annan person så faller mer under att välja att fantisera om folk i ens närhet vilket känns rätt sunkigt i ett förhållande. 
    Nåja har aldrig haft någon partner som varit mycket för det där med att titta på lättklädda personer, de har funnit det rätt meningslöst så exakt hur jag skulle göra om jag hade det vet jag inte säkert. 

    Tycker inte det är jämförbart men även om det vore det så blir två fel aldrig rätt. Gillar du inte att hon är så intresserad av den porr kategorien så får du ta upp det med henne, däremot är det inte något som automatiskt gör det du gör rätt. Tittar inte du på porr då? Eftersom du vill "kvitta" det just mot det hon inte gillar? Annars är det väl i så fall mer jämförbart med att hon vore helt ok med att du kollar rent allmänt men tar illa vid sig att du kanske enbart är insnöad på "big tits" och hon har små och komplex för saken?

    Och ja det gäller helt oberoende vilket kön det är på de inblandade. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (22 med sambo) skrev 2022-11-27 20:49:11 följande:
    ?
    Jag ska inte utveckla mer, säkrast så.
    Men jag kan sträcka mig till att säga att du är nåt på spåren... Drömmer
  • Krafs
    Anonym (22 med sambo) skrev 2022-11-27 20:39:33 följande:
    Tjejen blir sur om jag kollar på andra tjejer men?

    Min tjej blir irriterad om jag kollar på andra tjejer t.ex på instagram. Hon säger typ att de har mycket större bröst än henne och är smalare osv. Dock är hennes egna kategori när hon kollar på porr BIG DICK. Jag har sett det när jag lånar hennes laptop (hon är fine med det). vet inte om jag ska ta upp det med henne med samma motargument, att jag inte har en sådan?samtidigt bryr jag mig inte om vad hon kollar på men blir meter irriterad på dubbelmoralen. tankar? 


    Tycker väl inte det är så mycket att diskutera, egentligen.
    När/om hon blir sur att du tittar på andra kvinnor, fråga henne rakt ut om det omvända är ok. Om hon är ok med att du tittar på hennes sökhistorik kan du ju ta upp storkuks-grejen.

    Det där är ett skevt beteende, där hon försöker kontrollera dig. Det handlar förmodligen om att hon ska försöka hantera sin dåliga självkänsla genom att projicera den på dig. 
  • Anonym (Hin håle)

    Det första man som man kille bör lära sig är att samma regler inte gäller för män och kvinnor. 
    Som man måste man förstå vari skillnaderna ligger. 

    Vad man sedan gör är upp till var och en. Jag väljer mina strider men har lämnat mer än en hycklande kvinna bakom mig. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-11-28 17:24:53 följande:

    Det första man som man kille bör lära sig är att samma regler inte gäller för män och kvinnor. 
    Som man måste man förstå vari skillnaderna ligger. 

    Vad man sedan gör är upp till var och en. Jag väljer mina strider men har lämnat mer än en hycklande kvinna bakom mig. 


    What he said Drömmer
  • Anonym (22 med sambo)
    Anonym (Fia) skrev 2022-11-27 22:42:17 följande:

    Det kommer upp ibland med män som hävdar de "bara" kollar typ på tjejer i underkläder så får väl räkna in det här med instagram kollande under samma. Själv skulle jag vara oändligt mycket mindre ok med det faktiskt. Porr är porr liksom och att titta på folk som har sex är upphetsande och rätt vanligt att använda för att kompensera lite dålig fantasi till onani. Men att sitta och glo på andra? Betydligt mer personligt och mer aktivt fantiserande om någon annan person så faller mer under att välja att fantisera om folk i ens närhet vilket känns rätt sunkigt i ett förhållande. 
    Nåja har aldrig haft någon partner som varit mycket för det där med att titta på lättklädda personer, de har funnit det rätt meningslöst så exakt hur jag skulle göra om jag hade det vet jag inte säkert. 

    Tycker inte det är jämförbart men även om det vore det så blir två fel aldrig rätt. Gillar du inte att hon är så intresserad av den porr kategorien så får du ta upp det med henne, däremot är det inte något som automatiskt gör det du gör rätt. Tittar inte du på porr då? Eftersom du vill "kvitta" det just mot det hon inte gillar? Annars är det väl i så fall mer jämförbart med att hon vore helt ok med att du kollar rent allmänt men tar illa vid sig att du kanske enbart är insnöad på "big tits" och hon har små och komplex för saken?

    Och ja det gäller helt oberoende vilket kön det är på de inblandade. 


    Glo på andra? De tjejerna på instagram är inte grannar eller folk jag känner. De är modeller. Precis som porrmodeller med det lilla undantaget att de har bikini på sig. Fattar inte din jämförelse alls faktiskt. Inte någonstans skrev jag att jag har komplex heller. Mer konstaterande att man inte har en porrkuk samt att jag egentligen inte bryr mig vad hon kollar på utan fattar bara inte dubbelmoralen. 
  • Anonym (tröstlöst)

    Jag säger att var och en får bestämma sina gränser och sen får den andre bestämma om de kan leva med det eller inte.

    Någon blir kränkt om deras partner tittar sensuellt på en tandborste och andra vill att partnern har gruppsex utan dem. Inte så lätt då för en genomsnittsperson nuförtiden att veta vad just den nya partnern anser är utanför ramarna för det acceptabla.

Svar på tråden Tjejen blir sur om jag kollar på andra tjejer men…