• Anonym (TS)

    Bortglömt barn på förskolan

    Igår gick jag förbi en förskola, klockan var drygt 10:20. I hörnet på staketet står en liten flicka och gråter, ropar på mamma. Hon kan inte varit mer än 2år, rosa overall, inga vantar och iskall om händerna, tårar på kinderna. Jag stannar upp, känner att något är fel. Går in på gården, INGA VUXNA! Inga barn heller. Tar flickan i handen och går med henne till dörren, bankar på, en trött och ointresserad barnskötare öppnar. Jag frågar om flickan hör hemma hos dem.... Öh, ja.... säger hon.
    Alla andra är inne. I värmen. Denna lilla flicka har alltså blivit kvarglömd på gården efter utevistelse. Helt ensam. Rädd och ledsen. Ingen som hör henne gråta. Och mamma kommer inte trots att hon ropar. Kommer inte upp till dörren för det är en trappa hon inte kom upp för själv.
    HUR FAN KAN MAN GLÖMMA ETT LITET BARN UTE! Det är liksom dras enda jobb, att ta hand om barnen. Gudars vet när utevistelsen tog slut, hur länge hon stått där och gråtit, iskall var hon. Hade jag varit en annan sorts person så hade jag bara kunnat lyft henne över staketet, in i skogen... ingen hade ens märkt att hon var borta. Fy FAN!

  • Svar på tråden Bortglömt barn på förskolan
  • Anonym (Avskum)

    Ännu ett skäl till att inte ha ungar på dagis. Fy fan, jag ska inte skriva vad jag egentligen tycker om det där.

  • Anonym (Allvarligt!)
    Anonym (V) skrev 2022-12-01 14:35:44 följande:

    tycker också du ska ringa rektorn. Om det nu mot förmodan inte var så att hon blev bortglömd utan att de precis gått in och skulle hämta henne så är det ju ändå ingen skada skedd om du ringer rektorn. Huvudsaken är att rektorn får veta. 


    Om de precis gått in!!! Man lämnar under några omständigheter ett litet barn kvar ute även om man tänkt hämta det! Vet du hur fort det går att hugga tag i ungen och springa?! Innan personal kommit ut och letar och polis så är man jävligt lååååångt borta! Den tiden det tog för ts att gå in och följa flickan till dörren är bra längre än det tar för någon att bar grabba tag i henne och springa! 
  • Studentpappa

    Det är bara människor som arbetar på en förskola, hade deras enda jobb varit att passa barnen så är oddsen betydligt mindre att något barns glöms kvar.

    Resursbrist, för stora barngrupper och värdelösa villkor till de anställda får givetvis konsekvenser. De flesta vikarier kan ju inte ens svenska.


    Ride it like you stole it
  • Cusoon

    Åh herregud det där sved att höra! Jag hoppas vårdnadshavaren fått veta vad som inträffat, stackars liten!

  • Anonym (Emma)

    FY FAN!! Jag själv höll min unge hemma tills hon var mer än 2,5 år då kände jag mig trygg i att skicka iväg henne. Då kunde hon prata bra, återberätta, klara toabesöken själv osv


    min uppfattning är att förskola är generellt bra- så länge barnen är någorlunda självständiga och stora. 


    Detta är ju fruktansvärt. Ts, släpp inte detta. Gör orosanmälan eller vad som. Usch å fy

  • Marie7

    "Studentpappa" precis. "Passa barn" är inte det enda som ska göras under en dag. Blivit mer skola där undervisning ska in flera gånger under dagen. 

    Till TS: kontakta rektorn. Oavsett hur mycket pedagogerna har att göra är det en "dödssynd" att glömma ett barn. Man räknar in och kollar av hela tiden. Får INTE hända helt enkelt. 

    Från en pedagog 

  • Anonym (Stina)

    Så ett litet barn står ensamt och skriker och du som är en total främling kunde gå in och ta henne i handen. Det hade ju kunnat vara en sämre person som hittat henne. 


    Du MÅSTE ta detta med rektorn och du bör ta det per Mail så att det finns skriftligt. 

  • Studentpappa
    Marie7 skrev 2022-12-02 06:41:34 följande:

    "Studentpappa" precis. "Passa barn" är inte det enda som ska göras under en dag. Blivit mer skola där undervisning ska in flera gånger under dagen. 

    Till TS: kontakta rektorn. Oavsett hur mycket pedagogerna har att göra är det en "dödssynd" att glömma ett barn. Man räknar in och kollar av hela tiden. Får INTE hända helt enkelt. 

    Från en pedagog 


    Är det hanterat som sig bör så har ju personalen redan gjort en rapportering till rektorn och föräldrarna har blivit informerade. Oavsett om det "får" hända eller ej så händer det ju misstag när människor är inblandade, och det finns ju rutiner för att hantera dessa misstag.

    Och folk som tycker man ska ringa soc, allvarligt? 
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Bortglömt barn på förskolan