• Anonym (Godiss)

    Bråk om sex tar död på allt

    Jag och min sambo har haft sex 5 gånger på 8 månader sedan vi fick barn.Jag har helt enkelt inte lust.Delvis tror jag det beror på att min sambo är väldigt klänging,tar hårt på brösten och nyper i låren dagligen.Har sagt åt honom och blivit förbannad , men ingen skillnad.Våra bråk om sex handlar i princip om att han tycker jag borde ställa upp och runka av honom även om jag inte är sugen,själv får jag avsmak av hans beteende och hur han tänker ang det.Jag känner avsmak för min sambo,idag uttryckte han att ?sug bara av mig för min skull,få det gjort bara? även att han mår dåligt av att gå och hoppas varje dag,och jag känner hur han verkligen hoppas och försöker varje dag.Dränerande är det.Det värsta är att han inte ens vill separera.Hur får jag karlfan att vilja separera el förstå att han ska ge fan i mig när jag inte vill?
  • Svar på tråden Bråk om sex tar död på allt
  • Anonym (Prata)

    Tror det är ganska vanligt att den som är relativt nyförlöst saknar lust. Dels för att kroppen inte är helt hundra och för att man delar med sig av sin kropp och närhet hela dagen till en bebis. Det är en kort tid i det stora hela. 


    Å andra sidan bör en vuxen relation innehåll fysisk och sexuellkontakt, om ni inte då är asexuella bägge två och bestämt annat från början. Ni behöver ju dock prata om detta. Förbered honom innan: jag vill prata om vårt sexliv och relation, på fredag när bebisen somnat.

    Om du vill leva med honom får du ge förslag på en kompromiss och sätta tydliga ramar för hur ni tar i varandra. Jag vet att jag i den tiden fick prata med min man om att jag ville ha mer fysisk kontakt som inte var sexuell, för att känna närhet. Även för att initiera sex. Exempelvis om han lugnt och fint smeker över rygg och rumpa och vi ligger nära, så blir jag sugen, men det tar liksom inte en minut utan kanske tio med fysisk närhet bara utan att man tar på kön och bröst. Samt att jag kände press för att minsta kram betydde knull, så jag undvek att vara nära för att slippa såra honom, men då missade vi ju även de ggr det tände mig. Han initierade närhet och jag till sex när jag var tänd av det, var dealen.

    Vi hittade tillbaka till vårt sexliv så. Min man skulle aldrig vilja att jag bara ställde upp, han ogillar när jag inte kommer så det var bra när han fattade (jag berättade) att jag inte skulle komma de ggr jag var osugen från början även om jag blev våt. Ställ inte bara upp på sex! gjort det i en annan relation och jag upplever att det dödade min lust, man gör våld på sig själv. 
    Men utforska och hitta din lust igen, den behövs för er relation. 

  • Anonym (Mx)

    Att använda ord som karlfan skvallrar om vad man förväntar sig för svar. Men du, här kommer en tanke.. varför initierar inte du separationen?


    Det är såklart ohållbart att han tjatar om sex, men det kommer heller inte fungera om sexlivet dör ut. Ni behöver hitta en lösning eller separera.

    Till sist, älskar du honom.. vill du vara tillsammans med honom?

  • Anonym (.)
    Anonym (Mx) skrev 2022-12-04 07:18:00 följande:

    Att använda ord som karlfan skvallrar om vad man förväntar sig för svar. Men du, här kommer en tanke.. varför initierar inte du separationen?


    Det är såklart ohållbart att han tjatar om sex, men det kommer heller inte fungera om sexlivet dör ut. Ni behöver hitta en lösning eller separera.

    Till sist, älskar du honom.. vill du vara tillsammans med honom?


    Otroligt idiotiskt att skaffa barn och SEDAN känna om man älskar varandra eller inte. Nu ska barnet börja flänga fram och tillbaka redan nu? Låter som totalidiotisk självdestruktiv kalergigrej.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (.) skrev 2022-12-04 07:24:35 följande:
    Otroligt idiotiskt att skaffa barn och SEDAN känna om man älskar varandra eller inte. Nu ska barnet börja flänga fram och tillbaka redan nu? Låter som totalidiotisk självdestruktiv kalergigrej.
    Fast nu ser ju verkligheten ut precis så, så då måste man utgå från det.

    TS verkar ju vilja att mannen tar initiativ till separation. Ingen av dom verkar trivas som det är och om dom inte löser detta så kommer dom inte ha någon livskvalitet och det kommer smitta av sig även på barnet framöver.

    Då är det bättre att separera och få livskvalitet och livsglädje på två olika ställen, det gynnar även barnet.

    Men det bästa skulle såklart vara om dom lyckas hitta en lösning så att båda känner att det fungerar igen.
  • Anonym (Kalle)

    Sex är inte en självklart i ett förhållande utan ett att stort pluss i kanten när båda är kåta. Jag gillar sex men jag vill inte att min tjej ska ställa upp. Finns inget kåtare när hon visar att hon är brunstig kåt å visar att hon vill bli betäckt. 


    männen måste sluta tänka med kuken å skapa ett djupare band med sin partner genom tankar och kommunikation. 

  • Anonym (Mx)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-12-04 08:46:00 följande:

    Sex är inte en självklart i ett förhållande utan ett att stort pluss i kanten när båda är kåta. Jag gillar sex men jag vill inte att min tjej ska ställa upp. Finns inget kåtare när hon visar att hon är brunstig kåt å visar att hon vill bli betäckt. 


    männen måste sluta tänka med kuken å skapa ett djupare band med sin partner genom tankar och kommunikation. 


    Heter Kalle egentligen Karin? Du har rätt att det inte finns något bättre än när tjejen verkligen vill, men att gå vecka efter vecka, månad efter månad och inte ha sex är otroligt frustrerande. Precis som att det troligen är lika frustrerande att någon tjatar om sex.

    Svårt, men ack så vanligt problem.
  • Tukt

    Lite som Mx är inne på ovan så ger ditt språk indikationer på att det inte bara är ena sidan som är problemet.
    Bara det att man tänker och resonerar så om någon kommer med stor sannolikhet också avspegla hur man är mot personen.
    Men vill du separera. Ja varför ska han vara med på det. Vill du dela på er, så gör det. Lägg inte ditt beslut på honom.

  • Tecum

    Varför måste din sambo initiera separationen? Är det för att du ska kunna  lägga skulden på honom?
    Det kan du faktiskt göra ändå, det ser vi i tråden...

  • Anonym (h)

    Jag skulle verkligen inte prata i så glada termer om någon tog mig hårt på brösten och låren varje dag. Att han inte tar ett nej och anser sig ha rätt till saker är jävligt illa. TS har all rätt att inte sockra sina ord.


     


    Separationsbiten är rätt konstig då det är lika mycket TS del. Bättre att vara den som tar ett moget initiativ för att överge ett sjunkande skepp innan barnet blir äldre.

Svar på tråden Bråk om sex tar död på allt