• Anonym (Bill)

    Varför är svenska tjejer så bortskämda?

    Hej!

    Är en vanlig kille som börjar närmar sig 30 år. Tyvärr så tycks det omöjligt för vanliga grabbar i min ålder att träffa någon. Jag har installerat tinder och badoo och får mängder med matchningar med utomeuropeiska tjejer. Dessa tjejer är oftast väldigt trevliga och chattar gärna.

    Men när det kommer till svenska tjejer är det i princip omöjligt. Varför är det så? Misstänker att många svenska tjejer bara är ute efter sex, ingenting annat, så då blir det ju svårt att hitta någon att inleda nåt seriöst med. Varför är ni så bortskämda?

  • Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?
  • Anonym (Bill)
    Anonym (kanske ska tänka till om dig själv!) skrev 2022-12-05 11:33:02 följande:
    Ok nu kan jag inte ta dig på allvar längre, du är ju bara ute efter att kasta skit på tjejer för att du inte lyckats få någon på fall.

    Du är inte ett dugg insatt i  svenska kvinnors barnafödande.

    Statistikmyndigheten


    Sverige bland de länder i Europa som har högst barnafödande

    Trots att barnafödandet i Sverige har sjunkit det senaste decenniet, har Sverige ett av de högsta födelsetalen i Europa. Lägst är barnafödandet i Italien, Spanien och

    Malta.

    Barnafödandet i Europa skiljer sig åt i olika länder. Under de senaste trettio åren har det varit ett högre barnafödande i norra Europa, framförallt i Norden, än i södra Europa. Familjepolitiken i länderna är en bidragande faktor till det.


    Sverige i toppen

    Sverige hör till de länder med flest födda barn per kvinna


    https://ww
    Spelar ingen roll hur det ser ut i andra länder, I Sverige så har barnafödandet sjunkit de senaste 16 åren. Om man förde statistik på etniska svenskor skulle det antagligen vara ännu lägre. 

    www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-fodda-barn-det-lagsta-pa-16-ar

    2,1 bör barnafödandet ligga på för att samhället ska vara hållbart på sikt. Idag ligger det på 1,57. 
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Fisk) skrev 2022-12-05 11:17:12 följande:

    Det är inte bortskämt att inte vilja leva med någon som man inte tycker om. Det är sunt förnuft skulle jag nog säga. Om det är så många kvinnor som undviker dig skulle jag föreslå att problemet ligger hos dig, inte hos alla kvinnor. 


    Nu var det ju inte alla kvinnor utan svenska kvinnor.
  • Anonym (kanske ska tänka till om dig själv!)
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-05 11:39:25 följande:
    Spelar ingen roll hur det ser ut i andra länder, I Sverige så har barnafödandet sjunkit de senaste 16 åren. Om man förde statistik på etniska svenskor skulle det antagligen vara ännu lägre. 

    www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-fodda-barn-det-lagsta-pa-16-ar

    2,1 bör barnafödandet ligga på för att samhället ska vara hållbart på sikt. Idag ligger det på 1,57. 
    Snälla du gå in och sök på statisk scb barnafödande i Europa.

    Men vad spelar det för roll?

    De flesta svenska familjer jag känner har 2 till 3 barn och jag bor i Stockholms län dock inte i i Stockholm. 

    Svenska etniska kvinnor föder inte färre barn än i sydeuropa.
    Men vad har det med din tråd att göra?

    De flesta kvinnor utbildar sig eller jobbar några år innan dom skaffar barn precis som män, de flesta 20 åringar men inte alla vill vänta med barn, det gäller både kvinnor och män.

    Att du upplever att unga kvinnor bara vill ha sex är väl för att du är på sådana chattar, det spelar ju inte samhället, Många kvinnor vittnar ju om att det är precis så dom upplever att män är, männen vill bara ha sex och inte seriösa förhållanden.

    Självklart finns det både män och kvinnor som bara vill ha sex liksom det är dom är både män och kvinnor som vill ha seriösa förhållanden.
    Men det är ytterst få 20åringar som nyligen tagit studenten som då omedelbart vill skaffa familj även om man vill ha ett förhållande.
    Det handlar ju inte om att vara bortskämd.

    Som jag skrivit tidigare, de flesta 30 åriga normala svenska killar träffar svenska tjejer och har ett förhållande.

    Att du inte får match betyder ju inte att inte andra svenska killar får det eller hur?

    Det är så otroligt drygt och att säga att jag får ingen match därför är alla svenska tjejer bortskämda, nej dom har bara valt andra än dig.

    Du tar väl heller inte vem som helst, du vill väl också välja någon som du gillar eller?

    ändra din dryga attityd så kanske du träffar någon. Du kan ju inte spy galla på tjejer som du vill vara i hop med.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (kanske ska tänka till om dig själv!) skrev 2022-12-05 11:54:04 följande:
    Snälla du gå in och sök på statisk scb barnafödande i Europa.

    Men vad spelar det för roll?

    De flesta svenska familjer jag känner har 2 till 3 barn och jag bor i Stockholms län dock inte i i Stockholm. 

    Svenska etniska kvinnor föder inte färre barn än i sydeuropa.
    Men vad har det med din tråd att göra?

    De flesta kvinnor utbildar sig eller jobbar några år innan dom skaffar barn precis som män, de flesta 20 åringar men inte alla vill vänta med barn, det gäller både kvinnor och män.

    Att du upplever att unga kvinnor bara vill ha sex är väl för att du är på sådana chattar, det spelar ju inte samhället, Många kvinnor vittnar ju om att det är precis så dom upplever att män är, männen vill bara ha sex och inte seriösa förhållanden.

    Självklart finns det både män och kvinnor som bara vill ha sex liksom det är dom är både män och kvinnor som vill ha seriösa förhållanden.
    Men det är ytterst få 20åringar som nyligen tagit studenten som då omedelbart vill skaffa familj även om man vill ha ett förhållande.
    Det handlar ju inte om att vara bortskämd.

    Som jag skrivit tidigare, de flesta 30 åriga normala svenska killar träffar svenska tjejer och har ett förhållande.

    Att du inte får match betyder ju inte att inte andra svenska killar får det eller hur?

    Det är så otroligt drygt och att säga att jag får ingen match därför är alla svenska tjejer bortskämda, nej dom har bara valt andra än dig.

    Du tar väl heller inte vem som helst, du vill väl också välja någon som du gillar eller?

    ändra din dryga attityd så kanske du träffar någon. Du kan ju inte spy galla på tjejer som du vill vara i hop med.
    Hur många barn dina vänner har är irrelevant, det måste du väl förstå? Barnafödandet i Sverige ligger på 1,57, inte 2 eller 3, det är fakta. 

    Du är också ett ypperligt bra exempel på att vara bortskämd. Vägrar erkänna att du har fel. 
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (kanske ska tänka till om dig själv!) skrev 2022-12-05 11:54:04 följande:
    Snälla du gå in och sök på statisk scb barnafödande i Europa.

    Men vad spelar det för roll?

    De flesta svenska familjer jag känner har 2 till 3 barn och jag bor i Stockholms län dock inte i i Stockholm. 

    Svenska etniska kvinnor föder inte färre barn än i sydeuropa.
    Men vad har det med din tråd att göra?

    De flesta kvinnor utbildar sig eller jobbar några år innan dom skaffar barn precis som män, de flesta 20 åringar men inte alla vill vänta med barn, det gäller både kvinnor och män.

    Att du upplever att unga kvinnor bara vill ha sex är väl för att du är på sådana chattar, det spelar ju inte samhället, Många kvinnor vittnar ju om att det är precis så dom upplever att män är, männen vill bara ha sex och inte seriösa förhållanden.

    Självklart finns det både män och kvinnor som bara vill ha sex liksom det är dom är både män och kvinnor som vill ha seriösa förhållanden.
    Men det är ytterst få 20åringar som nyligen tagit studenten som då omedelbart vill skaffa familj även om man vill ha ett förhållande.
    Det handlar ju inte om att vara bortskämd.

    Som jag skrivit tidigare, de flesta 30 åriga normala svenska killar träffar svenska tjejer och har ett förhållande.

    Att du inte får match betyder ju inte att inte andra svenska killar får det eller hur?

    Det är så otroligt drygt och att säga att jag får ingen match därför är alla svenska tjejer bortskämda, nej dom har bara valt andra än dig.

    Du tar väl heller inte vem som helst, du vill väl också välja någon som du gillar eller?

    ändra din dryga attityd så kanske du träffar någon. Du kan ju inte spy galla på tjejer som du vill vara i hop med.
    Som toffel kan han ju välja och vraka.
  • nihka
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-05 11:30:47 följande:
    Absolut, synd bara att de sällan svarar på tinder o badoo. 
    Alltså svarar några och sedan när ni pratar väljer de bort dig. Du kan fråga dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (B)

    Du är 30 och försöker att träffa någon. Då antar jag att du aktivt sökt seriös livspartner i 8-10 år eftersom du tycker det är rimligt kvinnor gör det när de är 20-års åldern och ska ta ansvar för "sina önskningar och behov". 

    Du tycker även att svenska kvinnor är bortskämda för de inte vill ha just dig, trots att du beskriver den gruppen på ett ganska fördomsfullt och otrevligt sätt.
    Men du ser inte dig själv som bortskämd när du väljer bort människor utifrån ålder, etniskt bakgrund och redan bestämt utseende...
    Varför fastna i boxar? Om du klickar med utländska tjejer varför stå fast med att du prompt måste ha en svensk tjej. Om 22-åringar inte vill stadga sig varför inte försöka få kontakt med de som vill, även om de råkar vara 35?
    Du får ju självklart ha vilka önskemål som helst men det är lite skrattretande när du kastar sten i glashus när du å ena sidan vill få välja men när andra gör sina val är de bortskämda.

  • Anonym (Fisk)
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-05 11:35:07 följande:
    Är bara ärlig med hur saker och ting förhåller sig. Självklart har jag också brister och psykologiska spärrar som måste hanteras, men tyvärr så är detta ett externt problem i grunden. Det handlar inte om att jag bli bortvald, det har inte ens kommit till det stadiet, det handlar om att svenska tjejer är så upptagna med sig själva att de inte ens ger vanliga killar en chans till en simpel konvseration. Det är ju tråkigt. 
    Nu stannar vi upp lite och kollar vad du skriver i denna text. Att vara ärlig är bra, det är även ok att få vara arg och ledsen också. Men man ska inte fastna där. Det verkar som du springer runt i samma spår.

    Nu skriver du det igen, att det är tjejerna det är fel på. Hur kan de bli deras fel? Har inte all samma rätt att få leva sitt liv som man vill? De vill ju uppenbarligen inte prata med dig, de har väl ingen laglig skyldighet att ställa upp på din villkor?

    Det är inget problem i grunden hos dessa kvinnor, grundproblemet är du, för det är bara ett problem för dig. Du äger problemet, inte kvinnorna. Hantera detta på ett hälsosamt sätt istället för att peka finger på andra. Annars kommer du leva hela ditt liv som en bitter gubbe. 
  • Anonym (Ointresse)
    nihka skrev 2022-12-05 11:28:39 följande:
    Fråga de som väljer bort dig. Det kanske finns någon gemensam nämnare som du kunde jobba med.

    Mannen skall anpassa sig efter kvinnan annars är han incel.

    Kvinnor sitter hellre ensamma, klappar katten och sörplar té än att anpassa sig efter en man.


    modernt...

  • Anonym (kanske ska tänka till om dig själv!)
    Anonym (Bill) skrev 2022-12-05 11:57:23 följande:
    Hur många barn dina vänner har är irrelevant, det måste du väl förstå? Barnafödandet i Sverige ligger på 1,57, inte 2 eller 3, det är fakta. 

    Du är också ett ypperligt bra exempel på att vara bortskämd. Vägrar erkänna att du har fel. 
    Nu gav jag dig statistik om barnafödande i Europa, dvs att det föds fler barn i norra Europa än i södra men vad det egentligen har med ditt inlägg att göra kan man undra. 

    Du vill ju bara spy galla på svenska tjejer för att dom inte vill ha dig.
    Med din inställning kommer du också ha svårt att hitta någon men det är ditt problem.

    Skillnaden mellan dig och mig är att jag är gift och har barn, vi är bägge svenskar om det spelar någon roll  liksom många av våra vänner och släktingar så jo svenska killar träffar svenska tjejer. Sen har vi vänner som har träffat personer ifrån andra länder också men då att för att dom passar i hop inte speciellt för att dom var ifrån ett annat land.

    Du är dryg och oförskämd och har en dålig attityd när det gäller svenska tjejer.
    Jag är nöjd i mitt förhållande, du är inte nöjd.

    Vad du tycker om mig bryr jag mig inte om, men ska du hitta en tjej får du nog ändra din attityd mot tjejer, det är upp till dig om du gör det eller ej.
    Mig spelar det ingen roll, hur du lever ditt liv är upp till dig, vill du vara
    bitter över tjejer men inte göra något åt det så ditt val.

    Men du låter fruktansvärt bitter!
Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?