• Anonym (Gnidigt X)

    Kryphål underhållsbidrag?

    Vänder mig till dig som betalar underhållsstöd/-bidrag.... EJ mottagare!
    Kommentarer från mottagare av underhållsstöd/-bidrag kommer ej besvaras.

    Vilka sätt kan man använda sig av för att slippa betala underhållsbidrag?

    Skälet behöver jag inte förklara för det kommer bli rabalder bland alla som är mottagare av underhållsbidrag här ändå.

    Hur mycket måste man tjäna per år för att ha för låg inkomst för att betala underhåll? FK går ju in och betalar underhållsstödet då.

    Vilka avdrag och skulder kan minska den deklarerade årsinkomsten så uträkningen för underhållsbidraget blir lägre?

    Är ej egenföretagare så kan inte påverka inkomsten på det viset.

  • Svar på tråden Kryphål underhållsbidrag?
  • Anonym (not much)

    Ha ungen varannan vecka, eller annat som passar så det går jämt ut.

    Ha en inkomst under 120 000 per år.

    Ha väldigt höga boendekostnader.

    Skulder hjälper inte. är man hos KFM och har löneavdrag gör de bara utrymme i avdraget att betala, då underhållsbidraget är prio 1.

  • Anonym (.)

    Ungen kan bo hos dig på heltid istället = inga utgifter för underhållsbidrag.

  • Tow2Mater

    Skaffa inga barn.

    Ha barnen hos dig halvtid eller mera om du har barn. Mer än halvtid om din inkomst är mycket storre än den andra forälderns.

  • Anonym (Teddy)

    Fk går in och betalar underhållet nu ja, men du blir återbetalningsskyldig.

  • EnAnonumius
    Anonym (Gnidigt X) skrev 2022-12-04 23:31:17 följande:

    Hur mycket måste man tjäna per år för att ha för låg inkomst för att betala underhåll? FK går ju in och betalar underhållsstödet då.


    Ja, det stämmer att FK kan gå in och täcka upp.. Tänk bara på att de skickar notan till KF, så du hamnar hos KF vilket blir dyrare i slutändan..

    Men hej, du är ju som sagt en vuxen person så du väljer mellan billigt eller dyrt.

    Om du inte vill ta konsekvenserna, av ditt sexande, så bör du undvika att doppa i grytan.. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (bajamaja)
    EnAnonumius skrev 2022-12-05 04:35:34 följande:
    Ja, det stämmer att FK kan gå in och täcka upp.. Tänk bara på att de skickar notan till KF, så du hamnar hos KF vilket blir dyrare i slutändan..

    Men hej, du är ju som sagt en vuxen person så du väljer mellan billigt eller dyrt.

    Om du inte vill ta konsekvenserna, av ditt sexande, så bör du undvika att doppa i grytan.. 
    Mellan billigt och dyrt?
    Mellan dyrt och dyrare snarare.

    Jag lider med alla ofrivilliga fäder.
    Tänker återigen på den briljanta idén om juridisk abort.
  • EnAnonumius
    Anonym (bajamaja) skrev 2022-12-05 05:01:00 följande:
    Mellan billigt och dyrt?
    Mellan dyrt och dyrare snarare.

    Jag lider med alla ofrivilliga fäder.
    Tänker återigen på den briljanta idén om juridisk abort.
    Ja man kan ju tvkca underhåll är dyrt.
    Fast i jämförelse med att hamna hos kronan så är det billigt att betala underhåll i jämförelse med att få underhållet som skuld hos kronokalle.

    Jag kan hålla med dig om juridisk abort till en viss del att det skulle kunna finnas som möjligt.
    Fast denna möjlighet skall finnas att tillgå till de män som då förstår att de har ansvar för sina spermier och skyddar sig via kondom eller steriliserar sig. 
    Det kan slå fel med en sterilisering, och kondom kan spricka, men ändå så har mannen visat att han tar ansvar fr sina spermier.
    De män som inte vill skydda sig och ta ansvar för sina spermier, skall heller inte få tillgå juridisk abort.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (bajamaja)
    EnAnonumius skrev 2022-12-05 05:23:14 följande:
    Ja man kan ju tvkca underhåll är dyrt.
    Fast i jämförelse med att hamna hos kronan så är det billigt att betala underhåll i jämförelse med att få underhållet som skuld hos kronokalle.

    Jag kan hålla med dig om juridisk abort till en viss del att det skulle kunna finnas som möjligt.
    Fast denna möjlighet skall finnas att tillgå till de män som då förstår att de har ansvar för sina spermier och skyddar sig via kondom eller steriliserar sig. 
    Det kan slå fel med en sterilisering, och kondom kan spricka, men ändå så har mannen visat att han tar ansvar fr sina spermier.
    De män som inte vill skydda sig och ta ansvar för sina spermier, skall heller inte få tillgå juridisk abort.
    Ett helt ok upplägg.
    Svårt med bevisning när det gäller kondomen dock. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Gnidigt X) skrev 2022-12-04 23:31:17 följande:
    Kryphål underhållsbidrag?

    Vänder mig till dig som betalar underhållsstöd/-bidrag.... EJ mottagare!
    Kommentarer från mottagare av underhållsstöd/-bidrag kommer ej besvaras.

    Vilka sätt kan man använda sig av för att slippa betala underhållsbidrag?

    Skälet behöver jag inte förklara för det kommer bli rabalder bland alla som är mottagare av underhållsbidrag här ändå.

    Hur mycket måste man tjäna per år för att ha för låg inkomst för att betala underhåll? FK går ju in och betalar underhållsstödet då.

    Vilka avdrag och skulder kan minska den deklarerade årsinkomsten så uträkningen för underhållsbidraget blir lägre?

    Är ej egenföretagare så kan inte påverka inkomsten på det viset.


    Adoptera bort barnet
  • Ess
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-05 00:22:09 följande:

    Fk går in och betalar underhållet nu ja, men du blir återbetalningsskyldig.


    Inte vid låg inkomst. Då räknar de ut vad ts kan betala, sen betalar de resten. 
Svar på tråden Kryphål underhållsbidrag?