Blir inte bokad för jobb längre
Det bästa du kan göra är att söka jobb. Och ja, självklart blir man inte bokad något mera när inte dyker upp till ett pass man är bokad till.
Det bästa du kan göra är att söka jobb. Och ja, självklart blir man inte bokad något mera när inte dyker upp till ett pass man är bokad till.
Anonym (tim): Jo, det fungerar så även i vården. Om någon vikarie kan komma 30min senare så får den göra det om alternativet är att man står utan. Behöver en patient sitt läkemedel en viss tid så får en person som redan är.på plats ge den.
Hanna, vart i sverige jobbar du ?
Kan inte vara i Stockholm i alla fall.
Jag jobbar också inom äldrevården med samma sorts boknignssystem, det har dock ALDRIG hänt att vi blir bokade via sms med så kort varsel.... är det till samma dag passet behöver fyllas ifall någon blir akut sjuk så ringer dom, känns väldigt märkligt att de skulle boka mindre än en halvtimme innan passet startar, det är ju inte rimligt att räkna med att personalen hinner se, komma och byta om i tid...... om det ändå hade hänt så skulle jag RINGT till dom, inte smsat, sms är i regel inte lämpligt när det är bråttom, jag kan ibland ha lagt mig som tillgänglig men sen har något annat dykt upp och jag har glömt att ta bort tillgängligheten i systemet och fått en bokning men då ringer jag omgående, även om det är 3 dagar framåt, det har även hänt att jag blivit bokad på både dag och kvällspasset och samma där, jag ringer direkt och ber dom ta bort ena då jag gärna inte jobbar 13timmars pass :)
Jag gissar på att det tyvärr är därför du inte längre blir bokad, så ta upp telefon, RING och fråga helt enkelt, förklara att det var någon miss i systemet sist och säg att du inte hade hunnit till passet helt enkelt och kanske be dom ringa ifall det är bråttom igen, iså fall kan du kanske bli en kvart sen eller liknande.
Du borde även ha svarat på det sista smset, även om du vet att du tryckt spara så kunde du ha skrivit något liknande som "ja, något fel har det blivit, jag är ledsen men jag hinner helt enkelt inte med så kort varsel, jag hoppas att det löser sig"
Jag blev bokad och avbokad ca 1,5h innan passet skulle ha börjat, inte en halvtimme som någon skrev. Hade det varit en halvtimme innan start så hade de både smsat (tror det sker automatiskt vid bokning/avbokning?) samt ringt för att säkerställa att jag fått infon. Vi använder också TimeCare pool där jag jobbar. Jag jobbar nånstans i södra delen av landet.
Citronella: Förövrigt så stod inte ts tillgänglig när hon fick passet. Ja, hon borde ringt tillbaka när de frågade om hon hade sparat.
Och hon borde ringa och fråga varför hon inte längre får pass.
Citronella: Finns många som tar bort sin tillgänglighet när ser att de inte kommer att hinna eller får förhinder till ventuellt pass. Och se, vi har vikarier ändå.
Citronella: Jo, på min arbetsplats måste man eftersom man ingått ett avtal när man ställt sig tillgänglig.