• Anonym (Ro)

    Hade du betalat någon för att besöka dig?

    Jag har fått kontakt med en gammal kompis från skolåren. Hon hittade mig på Facebook och vi har skrivit mycket till varandra under ett år. Även pratat på telefon. Jättetrevligt absolut. 

    För ett tag sedan tyckte hon att det vore kul att komma hit till mig och min familj och hälsa på. Hon och hennes sambo skulle köra hit med bil. En resa på strax över 50 mil. 

    Jag kan erkänna att jag först var sådär intresserad av besöket men tänkte sedan att det nog kunde bli kul.

    Ändrade mig när hon tyckte att det ska delas på resekostnaden. Vi ska alltså betala halva bensinkostnaden!
    Vem tänker så?
    Vi bjuder ju på husrum, mat mm.

    Hur tänker du, är jag snål? 

  • Svar på tråden Hade du betalat någon för att besöka dig?
  • Anonym

    Nej, det är din kompis som är snål.
    Hon har förmodligen andra ärenden i trakterna och vill ha gratis boende och mat. Nu försöker hon mjölka dig på resans kostnad också.
    Lås in alla värdesaker när du har henne på besök. 

  • nihka

    Nej, du är inte snål. Man betalar för sin egen resa. Om du sedan besöker henne betalar du din resa dit.


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • EpicF

    Nej, du är inte snål. Men du kan alltid säga att ki då även ska betalas halva boende och matkostnaderna, så jämar det ut sig. Dvs hon betalar resan och du står för mat och husrum. 

  • Anonym (Fanny)

    Låter inte klokt. jag har rest runt i Europa för att ta mig till vänner, inte skjutton betalar de min resa! Istället har de bjudit på middag, frukost etc .

    du ska inte betala för någon annans resa!

  • Anonym (Abc)

    Det här var det sjukaste.

    En sån grej hade fått mig att inte vilja ha fortsatt kontakt. Det hade varit rimligare om du hade velat ha fullt betalt för boende och mat även om det hade varit sjukt det med.

  • Anonym (Ja känns så.)

    Ja det känns så. Hon jag börjat dejta rätt intensivt äter väldigt ofta här. Inget fel i det jag bjuder gärna en tjej på mat, men samtidigt pratar hon ganska mycket om hur dyr maten har blivit. Så jag får en slags skum känsla att jag KÖPER SEX med köttbullar och potatismos, falukorv och makaroner, havregrynsgröt med mjölk och kokta ägg istället för pengar.

  • Anonym (Ro)

    Hon har räknat ut att vi ska dela på bensinkostnaden på öret. I samma stund som hon la fram det så blev det ointressant för mig att träffas. Har hon inte råd att ta sig hit så betyder väl det att jag får stå för allt vi kommer göra här. Ser även framför mig att det ska lånas pengar av mig. 

    Känns oerhört pinsamt å hennes vägnar. Vilken vuxen person gör så?! Det hade varit annorlunda för mig om det varit jag som föreslagit att träffas och bjudit hit dem. Om hon då sagt att de ej har råd så kanske jag sagt att vi kan dela på bensinkostnaden. 

  • Anonym (Ensam)

    Jag har svårt att få kompisar så jag hade absolut betalat. Brukar betala tjejer från sugar bara för att hänga med mig och hitta på utflykter, det är det enda sättet med det känns okej för det är så himla härligt att se hur glada de blir bör de får lite pengar och så får jag alltid en så härlig kram. 

  • Citronella

    Du ska inte betala, det är både fult och ouppfostrat av henne. Jag hade sagt att det var trist att hon inte hade råd att komma det får bli när hon har ekonomin. Jag tror att hon antigen har ärenden åt ditt håll och hoppas på att få resan nästan gratis eller att hon och sambon vill ha en nästan gratis semester som du säger lär hon inte betala mat mm men det skulle inte förvåna mig om hon har pengar till shopping. 

Svar på tråden Hade du betalat någon för att besöka dig?