Inlägg från: Anonym (Sticka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

• Svar på tråden Trivs inte i Sverige
  • Anonym (Sticka)
    AndreaBD skrev 2022-12-07 17:26:48 följande:

Försök komma utomlands på något jobb eller så. För nåt år eller så. Du behöver se hur det kan se ut någon annanstans. 

Jag har inte kapacitet till det. har inte ekonomi för att flytta. Kan inte heller jobba av medicinska skäl. Känner att behöva bo i Sverige är något slags fängelse
  • Anonym (Sticka)

Svar till ?L? kunde inte citera vet inte varför. Vad jag vill ha ut av tråder är väl egentligen bara att yttra mitt missnöje om Sverige och att jag som sagt inte tycker om Sverige. Finns nog inget som kan få mig att utveckla en positiv syn på Sverige. Har inte valt att bo i Sverige har inte valt att vara svensk

• Anonym (Sticka)
    Anonym (Var) skrev 2022-12-07 17:50:56 följande:

Var tror du skulle vara bättre och hur? 

Antingen Spanien, Tyskland eller Baltikum. De är vackra länder och trivsamma. Var lycklig när jag var där. Har aldrig varit glad i Sverige 
  • Anonym (Sticka)

Svar till ?Utlandssvensk? ibland funkar det inte att trycka på kugghjulet. jäkla mobilen ibland?.
    Då kan jag lika gärna fråga dig varför Sverige är så bra. Men jag tyckte mer om Baltikum och Spanien och Tyskland. Sverige har ju inte ens en egen unik kultur 

• Anonym (Sticka)
    Anonym (Utlandssvensk) skrev 2022-12-07 18:06:25 följande:
    Jag bara frågar för att förstå vad du är ute efter.

Sverige har visst en egen unik kultur. Det upptäcker man ganska snart när man flyttar utomlands. Eller när man flyttar hem igen. Men en del i den svenska kulturen är att "osvenskt" är ett positivt ord. Vi är snabba med att snappa upp (svenskifierade versioner) av internationella trender. 
    Vad har Sverige som är unikt? Jag menar Sverige verkar inte känt över hela världen som USA och UK är på samma sätt. Känner också att Sverige är ett extremt tråkigt land. Finns inget att göra i Stockholm tror inte folk runt världen väljer Sverige som resmål direkt?. besöker man huvudstaden har man hunnit se allt på 2 timmar sen känna att det var allt och skulle känna hemlängtan. Jag menar åker man till London eller Paris har man ju flera dagar på sig och det är mycket att uppleva och utforska där. Nej usch för Sverige alltså. Sen är det mycket skjutningar i Sverige mycket våldtäkter och poliserna låter de gå fria. Svenska lagar är ett skämt. Sen att man inte vill säga ?hen? får man böta på 150tusen men de som förlorade sin dotter i terrorattacken får bara ett skadestånd på 60tusen. Är lite rädd för vårat vänstersamhälle. Löfven ville ha terrorister i Sverige 
  • Anonym (Sticka)
    Anonym (Utlandssvensk) skrev 2022-12-07 18:15:47 följande:
    Jag postade för snabbt, barn som skulle ha hjälp...

Baltikum vet jag inte om det är så säkert nu, med ryssen stampande på bakgården, men distinkta kulturer har de. Vintervädret är väl inte märkbart bättre dock.

Hur kulturen i Tyskland och Spanien är beror på vilken region du befinner dig i. Och vädret varierar med breddgrad. Jag är heller ingen fan av mörka vintrar, men nackdelen med länder söder ut är att det blir beckmörkt på sommaren också. Då står jag faktiskt ut under den mörka årstiden, för att få de långa ljusa sommarkvällarna. 
    Jag trivdes i Baltikum. visst var där på sommarn.
    mörkt när det är varmt ute är okej för min del. Men jag känner inte att Sverige är ett bra land har aldrig trivts. jag gillar de flesta nationerna men inte Sverige men kan inte älska alla länder. har ingen plats för Sverige i mitt hjärta. Sen är man stolt svensk får man rasiststämpeln vilket jag tycker är trist. (Är inte stolt svensk själv) sen har ju Sverige varit emot sin egen flagga.
  • Anonym (Sticka)

Svar till Bla_h 
    Jag var lycklig under mina utlandssemestrar fick känna känslan av lycka och trygghet och meningen med livet men när jag kom hem till det här avskyvärda landet (Sverige) tappade jag all livslust. Jag tycker inte att Sverige har något bra att erbjuda har inget att vara glad för med Sverige. Finns inget bra med det landet och det landet måste jag ofrivilligt bo i. Jag har försökt se något positivt med Sverige har försökt skriva en lista om vad som är positivt med Sverige men kunde inte skriva något på listan

• Anonym (Sticka)

Svar till L
    okej så man får inte vara ledsen och missnöjd ibland? varför så otrevlig?. Alla kan ju inte gilla Sverige 

• Anonym (Sticka)

Svar till L
    vad skulle du göra om du var tvungen att leva med något du föraktar så mycket? jag VILL inte må dåligt. Tycker man ska få utlopp för något man är upprörd på och inte tycker om

Svar på tråden Trivs inte i Sverige