Inlägg från: Anonym (Sticka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Erik, hade hoppats på att någon kunde haft lite förståelse hur jag känner och kanske någon mer inte tyckte om Sverige för jag blir alltid motarbetad för jag tycker på ett sätt

• Anonym (Sticka)
    Anonym (Erik) skrev 2022-12-07 21:56:54 följande:
    Ja, hade du inte gnällt hela tiden så hade folk kanske visat förståelse. 

Sverigehatarna håller till på Samnytt och Flashback. 
    Vad innebär ?gnäll?? 
  • Anonym (Sticka)

?Sjukt?
    vad vill du jag ska göra då? Låtsas att gilla något jag föraktar?

• Anonym (Sticka)

Erik, jag tycker inte att säga att man inte tycker om något är gnäll. Man kan inte gilla allt

• Anonym (Sticka)

L, Jag kanske en dag kan lära mig acceptera Sverige men kommer aldrig tycka om Sverige. Jag vill ju kunna vara arbetsför men nu är det inte så och det är tufft att acceptera det. 

• Anonym (Sticka)
    Anonym (Sjukt) skrev 2022-12-07 22:06:16 följande:
    Söka hjälp. Gå i terapi. Och framför allt sluta uttrycka dig som en bortskämd liten unge.
    På vilket sätt är jag bortskämd?. Tror inte terapi hjälper de säger bara ?tänk framåt? och sen ska allt vara bra så har terapeuterna jag träffat uttryckt sig, 
  • Anonym (Sticka)

?Sjukt?
    vet det men det är mest bara det att jag är så trött på Sverige känns tråkigt att bo här år in och år ut. Jag vill prova något nytt 

• Anonym (Sticka)
    Aliona skrev 2022-12-07 22:10:13 följande:

Jag förstår att det är lättare sagt än gjort, men att flytta någon annanstans kommer inte göra allt det jobbiga ogjort. Dina minnen följer med dig, vart du än åker.

Och det är klart att man inte vill att medicinska skäl ska hindra en i livet - men måste det vara så då? Du kan ju tex ta med sjukpenning och sånt under en viss tid när man flyttar inom EU. Alla de länderna du räknat upp är ju inom EU, så ring handläggare på försäkringskassan och fråga. Även om det bara blir några månader så kan det nog vara bra för dig att inse att allt inte är bättre utomlands och inse

vad som är bra med Sverige, 

Det är svårt att förtränga jobbiga minnen. 

En person jag kände och jag blev osams för vi hade olika syn på Sverige hon började diskutera med mig bara för hon antog att jag tyckte mer om ett annat land än Sverige (fast jag inte var ute efter en debatt) hon bara späde på det och höll på med att ?Ja, men Sverige är ett av världens tryggaste land?. jag tror att det eskalerade mitt Sverigeförakt och när jag tänker på Sverige tänker jag på det där 
  • Anonym (Sticka)

?Sjukt? 

alla Terapeuter jag träffat har varit ett skämt 

• Anonym (Sticka)
    Anonym (Erik) skrev 2022-12-07 22:22:11 följande:
    Naturligtvis, det är ju svenskar. Har hört att de är bättre i alla andra länder. 
    Sa aldrig att jag var emot Svenska folket bara landet
Svar på tråden Trivs inte i Sverige