Inlägg från: Anonym (Sticka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Xenia, Fast jag känner ändå att jag inte kan tycka om Sverige. 

• Anonym (Sticka)

Vy, indisk mat är ingen favorit direkt har aldrig haft indien som ett resmål direkt

• Anonym (Sticka)

Stephan loefven 
    Jag har sett en brinnande bil. har jag ens sagt att Sverige var bättre förr?

• Anonym (Sticka)

Erik, kallar nationen ett skämt menar då
    på ett dåligt sätt

• Anonym (Sticka)

Yy, jag vet inte vad det skulle vara isåfall finns inte så mycket

• Anonym (Sticka)

Bla_h Jag tycker inte om Sverige det är på riktigt men jag förstår inte varför man får ?psykiskt sjuk-stämpeln? för det 

• Anonym (Sticka)

Yy, jag hatar inte mig själv för jag är ingen elak eller dålig människa och jag har inte gjort någon något ont. 

• Anonym (Sticka)

Yy, vet bara inte vad som skulle göra mig glad. Det är bara utlandsresorna som gjort mig glad och har betytt något men de vara inte så länge och det tar tid att spara till dem

• Anonym (Sticka)

?Jaha?

verkar inte gå att skriva citationstecken på familjeliv. Vad jag menar är om man inte tycker om Sverige som är så heligt blir man motarbetad 

• Anonym (Sticka)
    Anonym (Yy) skrev 2022-12-07 22:45:07 följande:
    Så flytta. Det varar längre
    Skulle varit bäst ja. För bor man i Sverige måste man älska det landet. Har märkt det. man verkar inte FÅ tycka illa om Sverige
  • Anonym (Sticka)

Yy, varför tror du att det är självhat bara för jag tycker något? lite tråkigt att du säger att jag hatar mig själv. Vad skulle grunden i det vara?

• Anonym (Sticka)

Ty, klart jag vill ta tag i mitt liv och göra något åt det men vet bara inte hur och hur det ska gå och lösas och vad jag ska göra. 

• Anonym (Sticka)
    Anonym (B_la) skrev 2022-12-07 22:54:09 följande:
    Sticka, att inte se positivt på tillvaron är allvarligt. Psykiskt sjuk låter framförallt som något någon illvillig person skulle kasta på någon annan. Men du har till viss del rätt. Det du skriver om visar på en negativ uppfattning av din omvärld.  Mer än fakta eller reell bild av vad som är Sverige. Eller hur det är att bo utomlands, som du tycks romantisera. Och faktiskt är det så, ibget jag hittar på, så hur man ser på sin omgivning avgörs av inställning och vad man söker efter, väljer att ha i sikte Och du verkar sakna mening och mål i tillvaron. Att leva så kan absolut i längden säkert leda till psykisk ohälsa. 

Att förhålla sig till tillvaron genom att säga att landet är dåligt (utan så mycket faktiskt belägg) och att andra länder är bättre (utan faktiskt ha något belägg för det heller, mer än några semestrar) är inte ett vettigt sätt att dra slutsatser vare sig om livet eller om några länder. Bra eller dåliga. 

Att vara nöjd med tillvaron har inget med landet man bor i att göra. Det finns i huvudet. 

Jag tror dock inte att du mår så bra. Du kan vara oerhört mycket gladare än vad du är idag med tillvaron. Men jag är inte läkare och ställer inga diagnoser. 

Och det skulle vara enklare än du tror att ha roligare. Men då måste du vara beredd att ompröva dina föreställningar. 
    Den här tråden var aldrig menar att provocera någon och jag hade hoppats på att folk inte motarbetade mig. Jag tror mest bara jag ville skriva av mig vilket jag sett att många gör här. Visst ingen hade behövt hålla med mig om någonting jag skulle aldrig tvinga mig på någon mina åsikter. Det verkar vara tabu att inte tycka om Sverige. Jag vill vara glad och skulle ge vad som helst bara för att få vara glad igen men magi existerar inte så det verkar inte funka
  • Anonym (Sticka)

Svar till bor utomlands

en fråga av ren nyfikenhet respekterar om du inte vill svara på den men valde du att bo utomlands?

Svar på tråden Trivs inte i Sverige