Anonym (Avskyr dessa människor) skrev 2022-12-09 10:33:58 följande:
Studenten
Nästa år tar mitt barn studenten, pappan är arbetslös och har inga pengar att lägga på någonting betalar inte ens underhål. 
 Jag tål varken honom eller hans familj som allltid ska ha allting gratis och vill inte ens ha dom där.
 Nu funderar jag på att abonnera en restaurang och ha mottagningen där för enkelhetens skull då gymnasiet är på annan ort. 
 Men jag tänker inte betala ett öre för att den släkten ska snika in sig sen. 
kan man ställa kravet att dom ska betala hälften om dom ska komma? för då är chansen större att dom uteblir.
 jag ska inte betala för mat och lokal som dom bara utnyttjar sen 
Att du har en problem med pappan och hans familj är DIN ensak, din och ingen annans. Blanda inte in barnet i detta.  
Det är barnet som tar studenten, och inte du.. Då är det barnet som bestämmer över vilka som skall vara där. 
Om du hyr en restaurang utan att konsultera med farmor, farfar och pappan först, så nej då kan du inte begära hälften av dem för om de kommer för att studenten vill det. 
Det du bör fundera på istället är varför du är beredd att sabba för studenten bara för att du har privata  problem med pappan och hans släkt. Är ditt barn värt så lite för dig att du är beredd att sabba h*ns student för din avsky med pappan och hans släkt?