Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

    Skitorolig

    Hej 

    jag är gravid vecka 35 med Andra barnet. Var hos bm idag och hon var rädd att barnet var litet när hon kände. Hon sa hon hade svårt o känna men sen va hon stressad till Max också. Allt såg bra ut på rutinultraljud v 18. Hon sa ?ibland får man en känsla?? jag undrar vad hon menar och hon har gjort mig skitorolig. Jag sköter mig och är noggrann vad jag äter osv. Har gjort kub och de va minsta sannolikhwt o man kunde liksom se alla organ o kroppsdelar o allting på ultraljudet. Jag vet de sa samma sak till min mamma gällande min bror. De uppskattade en födelsevikt på 2.7 och ut kom en bebis på 3.4 kg. Snälla jag är skitorolig och kommer inte kunna sova Förrän jag varit på nytt ultraljud om två dagar.  Någon som varit med om samma sak?? Vad syftar hon på? den här känslan? snälla hjälp mig o tänka rationellt igen

  • Svar på tråden Skitorolig
  • Anonym (Gravid)

    Ja det var väl dumt men blev bara så skärrad men kan ringa dem nu i efterhand. Allt såg ju bra på rutinultraljud så va skulle va fel nu?? Den kan väl inte avstanna helt k växt? Man känner ju att sparkarna inifrån blir starkare. 

  • Anonym (Gravid)

    Ja, jag ska göra det tack! 

  • Anonym (Gravid)

    Behövde du göra extra ul meja för detta? 

  • Anonym (Gravid)

    Har inte fått tag på henne idag men lämnat meddelande så hoppas hon ringer upp. Ska ju ändå på extra UL imorgon. 

  • Anonym (Gravid)

    Ringde henne idag och sa hon skapat mkt oro för mig men hon menade inte så. Tyckte de var klumpigt uttryckt att man har en känsla av att det Inte är bra. Men hon blev till sig och sa förlåt de var inte meningen o uttrycka mig så. det är väl såklart viktigt att de gör sitt jobb om de misstänker något. De är man tacksam för att man får komma på extra kontroll om de anser man behöver. men är man erfaren så lär man ju vid det laget veta vad man ska säga. Allt såg bra ut på typ idag. Den låg till och med på plus 1.5% ovh beräknas väga runt 3500 när den kommer ut så man är lättad ni verkligen. 

Svar på tråden Skitorolig