Svår kronisk förstoppning - hjälp!
Hej!
Jag har sedan jag fick mitt första barn för 3 år sedan varit förstoppad till och från. Fick i somras Movicol på recept och är nu gravid i v.7. Förstoppningen är värre än någonsin! Jag har vid de senaste 5 toalettbesöken utspridda på ca 2 veckor behövt använda laxeringsmedel Mikrolax. Utöver detta har jag tagit full dos laktulos, ätit gröt varje morgon med massor av blötlagda chiafrön. Jag äter kiwi, päron och över lag relativt ?nyttigt?. Men ingenting händer med magen. Jag har provat varmt citronvatten på morgonen och yoga mot förstoppning. Men det står helt stilla.
Nu har jag tagit 2 påsar Movicol 2 dagar i rad. Fortfarande ingenting. Jag behöver trycka på så mycket för att få ut en liten liten kula och jag misstänker nu att jag också fått något typ av framfall då det helt plötsligt känns jätteobehagligt och instabilt att trycka på.
Snälla har någon varit med om något liknande? VC hjälper mig inte utan säger jag ska prata med BM.. men vad vet hon helt ärligt ?! Får aldrig hjälp där igenom.