Ger psykisk ohälsa
Du har inte skrivit hur gammal du är?
Jag höll också på med nätdejting i 2 år. Sedan lade jag ner det. Utan att ha hittat någon . Jag var drygt 40, är kvinna och såg ändå ganska bra ut (jag säger "var", jag är ju äldre nu). Jag säger inte att det är omöjligt, jag känner folk som har träffat sin partner där. Men jag har också träffat en del omöliga typer och då förstås tackat nej.
Ett år senare träffade jag min nuvarande man, på krogen. Dock inte helt okänd på krogen, dvs. vi hade minst en gemensam bekant. Det finns ju fler ställen där man kan träffa någon, inte bara nätdejting. Nätdejting ger bara ett ytterligare tillfälle. Det betyder inte att man måste få napp där. Eller att det är något fel om man inte gör det. Viktigt är det också att vara någorlunda i balans.
Om du blir så negativt påverkad, så har du inte avgränsad dig, du har låtit dig dras in i situationer som inte är bra för dig. Du måste ta det mycket lugnare. Uppenbarligen var detta för snabbt tempo för dig. Hur många handlar det om, som du har umgått med? Jag har i regel avslutat kontakten DIREKT om jag märkt att något var fel. Antagligen har du väntat alldeles för länge. Och gett andra och tredje chanser? Gör inte det!