• vivan99

    Frusna fötter

    Någon som har tips hur jag ska slippa frysa om fötterna så mycket. Sprang Sylvesterloppet igår och frös om fötterna till 7-8 km. Skor och strumpor var varma när jag tog på mig dem och var inte ute särskilt länge innan loppet startade. Häromdagen var jag på Skidome och åkte längdskidor i ca 50 minuter. Det är 2 minusgrader där men jag håller igång hela tiden. Ändå fryset jag om fötterna så att det gör ont. Tips på vad man ska ha för strumpor eller smörja in dem med något mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Frusna fötter
  • vivan99

    Tack för svaren men allt det där vet jag redan. Kan det vara så att mina fötter är "skadade" på något sätt eftersom jag förfrös dem i tonåren. Jag kommer ihåg att jag frös om fötterna då och sen kändes de varma bara så där utan att jag hade gjort något. Man var ju ute mer då och det var ju alltid snö och kallt på vintrarna. Nu får jag gulvita fläckar på fötterna och det sticker i dem sådär när jag har kommit in och tagit av mig skor och strumpor. Ska tillägga att jag jobbar utomhus och rör inte så mycket på mig (brandvakt).

  • vivan99

    Jag har värmesulor och värmestrumpor, alltså elektriska, de funkar sådär. Jag tror att batterierna börjar bli dåliga och de är dyra (1000 och jag får egentligen inte ha dem på jobbet eftersom de inte är EX-klassade. Mina kollegor verkar inte ha samma problem. Men jag ska skaffa nya arbetskängor som är större och ullsulor så kanske det blir bättre. Annars får jag försöka skaffa ett annat jobb...

Svar på tråden Frusna fötter