Han är ju aktiv beroende. Du ser detta framför dig men ring socialtjänsten och gör orosanmälan om du vill kan du göra det anonymt men ärlighet vara ju längst.
Han kommer bli arg besviken och säga saker till dig som får dig att ifrågasätta din känsla om hans drickande. Kanske kommer han hata dig ett tag framöver men jag ser ändå att du måste skydda barnen.
Han kommer säga jag dricker inte så mycket men när min man var aktiv så slutade han köpa burköl för jag hörde när han öppnade ölen. Han gick över till flaska jag hittade i skafferiet under kylskåpet där de finns galler vet inte vad det heter hehe men även i garage förråd. Finns hur mycket ställen som helst att gömma.
Min man är nyktert alkolist och har varit det i 10 år. Vi har två barn och är under 40 år båda två.
Jag sa att han fick välja mellan alkohol eller familjen.
idag har vi stor tillit till varandra och jag litar på han till 100%
Skulle han någon gång få ett återfall i framtiden så vet jag att det är en beroendesjukdom och jag skulle göra en orosanmälan och det är för att jag älskar han. Jag vill inte han ska få dålig lever dåliga blodvärde bli dement när han är 55 år Wernicke-Korsakoffs
Om han är aggressiv så kanske du ska ta dig en funderande på hur du vill att era barn ska se sin pappa.
Jag skulle tex säga till socialtjänsten
Jag vill att min man ska gå till vårdcentralen 1 gång i månaden för att se peth värde. Jag skulle köpa hem alkometer så jag kan blåsa honom så det är 0 promille.
Även drogtest ETG.
Han skulle hata dig till en början och tycka du förminska han men vill han leva med sin familj så får han bevisa det. Mina barn ska inte få se sin pappa onykter. Vi har ingen alkohol hemma vilket min man säger jag kan ha men jag väljer själv att inte dricka hemma eller köpa hem alkohol Jag kanske ta ett glas vin med någon kompis hemma hos henne eller någon glas vin med kollegor julfest men jag är 36 år och bakfylla är bara jobbigt.