• Anonym (Arg svärdotter)

Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!

Jag och min man har varit tillsammans i 7 år nu och har haft en ok relation med min svärmor förutom att hon har sämst kvinnosyn och ser mig som skyldig i allt ?kvinnogöra? som inte görs och anser att män ska skonas från allt sådant. Hon bor dock utomlands  och vi träffar henne bara en gång varje år I ca 1 månad vilket gör att det gått att stå ut.

Jag och svärmor har oftast kontakt på sociala medier och skriver då och då samt facetimar för att visa barnbarnen (1 och 4 år) nån gång i veckan. Min man är alltid med då.

Nyligen fick jag reda på något som gjorde mig rasande och det var att svärmor och mina båda svägerskor nyligen börjat följa min mans ex (som han gjorde slut med för 8 år sedan och hade stora problem med. Hon ljög bland annat om att min ängel till man slagit deras gemensamma dotter endast för att få ensam vårdnad om barnet. Domen fastställdes dock inte då det inte var sant. Dock hade hon gjort dottern till fiende till min man och skrämt upp henne att han bland annat skulle röva bort henne om hon inte höll sig undan. Flickan var då 5-6 år gammal så hon gjorde ju bara vad mamman sa. Detta gjorde att dottern inte träffade min man. Alla svägerskor samt min mans ex bor utomlands.

Jag bryr mig inte vad folk gör, men jag vill inte ha kontakt med min redan inte superälskade svärmor om hon ska hålla på och följa denna människa på sociala medier. Någon måtta får det vara och jag vill markera min gräns!

Jag kommer att ställa ett ultimatum till henne - Radera denna kvinna eller glöm att du ser skymten av mina barn! Vill såklart att barnen ska ha en farmor men hon är inte så brydd om dem så att det skulle vara så viktigt och dessutom ser det ju bara henne 1ggr/år då hon bor utomlands. Vad tycker ni? Är det ett rimligt ultimatum?

Och ni som säger att jag ska be min man ta det - visst, men när vi är i hans hemland är det JAG som sitter hemma med svärmor dagarna i enda och han ute med kompisar så han bryr sig nog mindre än mig. Inte kul att sitta med en människa som man stör sig grovt på.

Barnen har en närvarande och jättefin mormor och morfar här i Sverige som de träffar flera ggr/vecka.

• Svar på tråden Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!
  • Anonym (Sjukt!)
    Anonym (Anna) skrev 2023-01-07 23:58:56 följande:

Alla har vi en svärmor som är en nagel i ögat men inte begränsar vi våra barns rättigheter för det. Det du gör ts kan få förödande konsekvenser i framtiden då dina barn vuxit upp. Fokus ska vara på BARNENS rätt och välmående inte vad du anser tycker tänker känner utan åter igen BARNEN. Du hämmar med avsikt och jag hoppas socialtjänsten blir involverad i ert fall för det där är psykisk misshandel av en narcissistisk skitstövel. Vad säger/vill barnen vet du det el bryr du dig ens. Det var ingen fråga för svaret ser man redan att du utgår ifrån dina egna behov inte barnens. 

Om vi förutsätter att T.S information stämmer d.v.s. att mannen är oskyldig till dessa grova anklagelser så har mamman begått ett grovt brott genom falskt vittnesmål. Hon har dessutom manipulerat barnet så att det på osaklig grund tar avstånd från sin pappa. Detta är extremt allvarligt och absolut inte till barnets bästa. Mannen borde kämpa för att få ensam vårdnad i Sverige. (Att mamman bor i ett annat land försvårar givetvis saken.) Men att mannens släkt själva upprättar kontakt med denna kriminella kvinna tyder på att de antingen är lågbegåvade eller sinnessjuka. Om mannen själv tagit avstånd från henne så är det nog av en god anledning med tanke på vad hon utsatt honom för. Men som sagt en del har galna släktingar.
  • Anonym (E)
    Anonym (Sjukt!) skrev 2023-01-08 00:52:27 följande:
    Om vi förutsätter att T.S information stämmer d.v.s. att mannen är oskyldig till dessa grova anklagelser så har mamman begått ett grovt brott genom falskt vittnesmål. Hon har dessutom manipulerat barnet så att det på osaklig grund tar avstånd från sin pappa. Detta är extremt allvarligt och absolut inte till barnets bästa. Mannen borde kämpa för att få ensam vårdnad i Sverige. (Att mamman bor i ett annat land försvårar givetvis saken.) Men att mannens släkt själva upprättar kontakt med denna kriminella kvinna tyder på att de antingen är lågbegåvade eller sinnessjuka. Om mannen själv tagit avstånd från henne så är det nog av en god anledning med tanke på vad hon utsatt honom för. Men som sagt en del har galna släktingar.
    Det handlar inte om exet utan om svärmodern, alltså ts barns farmor. Om hon vill ha kontakt med idioter är det upp till henne men ts vill lägga sig i hennes relationer och använder barnbarnen som hot i detta, att de inte ska få träffa sin farmor om inte farmor slutar följa pappans ex i sociala medier.
  • Drottningen1970
    Anonym (Sjukt!) skrev 2023-01-08 00:52:27 följande:
    Om nu mamman till det andra barnet är så spritt språngande galen som TS tror så är väl det ett fruktansvärt bra skäl till att farmor och andra försöker upprätta nån slags kontakt då barnbarnet bor med nån som är galen. Försök att få nån insyn eller bara en glimt av barnet. Men nej då måste svärmor välja vilka barnbarn man får engagera sig I.
    Verkar som om pappan i historien i såna fall har en stor talang för att skaffa barn med narcissistiska kvinnor som inte drar sig från att använda barnen som maktmedel. Sjukt. 
  • Anonym (B)

"hon är inte så brydd om dem så att det skulle vara så viktigt och dessutom ser det ju bara henne 1ggr/år då hon bor utomlands"

Skriver TS och folk skriver om att hon berövar sina barn en relation med sin farmor, ursäkta men.. Vilken jävla relation? 

Och någon kalla TS för narcissist, det låter som att du projicerar något? Hur kan man bli så upprörd annars över detta förstår jag inte.

Den enda vettiga här inne är  
    Anonym (Sjukt­!)

• Anonym (Anne)
    Anonym (B) skrev 2023-01-08 11:47:24 följande:
    "hon är inte så brydd om dem så att det skulle vara så viktigt och dessutom ser det ju bara henne 1ggr/år då hon bor utomlands" Skriver TS och folk skriver om att hon berövar sina barn en relation med sin farmor, ursäkta men.. Vilken jävla relation? 

De åker inte och dricker kaffe hos farmorn en gång om året. De bor där i en hel månad. Ettåringen kommer sannolikt att glömma bort henne om de inte ses mer, men inte fyraåringen.
  • Anonym (B)
    Anonym (Anne) skrev 2023-01-08 12:35:16 följande:

De åker inte och dricker kaffe hos farmorn en gång om året. De bor där i en hel månad. Ettåringen kommer sannolikt att glömma bort henne om de inte ses mer, men inte fyraåringen.
    Att barnen träffar henne betyder inte per automatik att deras relation är bra. Jag träffade min farmor varje sommar under 2 månaders tid, hade ingen nära relation med henne trots det. Min poäng är, folk i kommentarerna vet inte hur barnens relation till farmor är och påstår att TS berövar barnen från sin farmor, varför antar man ens att barnen skulle ta skada? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Arg svärdotter) skrev 2023-01-07 17:12:12 följande:
    Varför skulle jag vilja skicka barnen dit om jag inte ens tycker att hon förtjänar att se dem? Dessutom så skulle barnen inte vilja resa utan mig.

angående att ta bort dem från social medier så kan du läsa i mitt svar ovan om varför det inte är aktuellt fast jag vill..
    Så du skall straffa dina barn för att du inte tycker om att barnens farmor har kontakt med sitt andra barnbarns mamma?

Herregud människa! För alla skull, sök hjälp.

För dina barns skull om inte annat.
  • Anonym (Sjukt!)
    Anonym (E) skrev 2023-01-08 11:02:04 följande:
    Det handlar inte om exet utan om svärmodern, alltså ts barns farmor. Om hon vill ha kontakt med idioter är det upp till henne men ts vill lägga sig i hennes relationer och använder barnbarnen som hot i detta, att de inte ska få träffa sin farmor om inte farmor slutar följa pappans ex i sociala medier.
    Jo, det handlar om exet! Det är nämligen inte vilken idiot som helst som farmodern vill ha i sitt kontaktnät. Det är en kriminell kvinna som anklagat hennes son för barnmisshandel samt berövar honom umgänge med sitt eget barn. Om farmodern hade haft kontakt med endast barnbarnet så hade det varit en helt annan situation. 
  • Anonym (Sjukt!)
    Drottningen1970 skrev 2023-01-08 11:41:11 följande:
    Om nu mamman till det andra barnet är så spritt språngande galen som TS tror så är väl det ett fruktansvärt bra skäl till att farmor och andra försöker upprätta nån slags kontakt då barnbarnet bor med nån som är galen. Försök att få nån insyn eller bara en glimt av barnet. Men nej då måste svärmor välja vilka barnbarn man får engagera sig I.
    Verkar som om pappan i historien i såna fall har en stor talang för att skaffa barn med narcissistiska kvinnor som inte drar sig från att använda barnen som maktmedel. Sjukt. 
    Det är en väldig skillnad på att hålla kontakten med barnbarnet än att hålla kontakt med den kriminella och sjuka mamman. 
  • Drottningen1970
    Anonym (Sjukt!) skrev 2023-01-08 16:00:52 följande:
    Det är en väldig skillnad på att hålla kontakten med barnbarnet än att hålla kontakt med den kriminella och sjuka mamman. 
    Hur i hela världen tänker du nu. Länken är ju givetvis den galna mamman då pappa verkat ha gett upp kampen om sitt barn och istället skaffat nya barn med en till kvinna som inte ser några problem med att använda barnen som påtryckningsmedel.

Detta handlar alltså om att farmor följer på sociala medier, inte att de är bästisar. Perspektiv människa.
Svar på tråden Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!