• Anonym (Arg svärdotter)

Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!

Jag och min man har varit tillsammans i 7 år nu och har haft en ok relation med min svärmor förutom att hon har sämst kvinnosyn och ser mig som skyldig i allt ?kvinnogöra? som inte görs och anser att män ska skonas från allt sådant. Hon bor dock utomlands  och vi träffar henne bara en gång varje år I ca 1 månad vilket gör att det gått att stå ut.

Jag och svärmor har oftast kontakt på sociala medier och skriver då och då samt facetimar för att visa barnbarnen (1 och 4 år) nån gång i veckan. Min man är alltid med då.

Nyligen fick jag reda på något som gjorde mig rasande och det var att svärmor och mina båda svägerskor nyligen börjat följa min mans ex (som han gjorde slut med för 8 år sedan och hade stora problem med. Hon ljög bland annat om att min ängel till man slagit deras gemensamma dotter endast för att få ensam vårdnad om barnet. Domen fastställdes dock inte då det inte var sant. Dock hade hon gjort dottern till fiende till min man och skrämt upp henne att han bland annat skulle röva bort henne om hon inte höll sig undan. Flickan var då 5-6 år gammal så hon gjorde ju bara vad mamman sa. Detta gjorde att dottern inte träffade min man. Alla svägerskor samt min mans ex bor utomlands.

Jag bryr mig inte vad folk gör, men jag vill inte ha kontakt med min redan inte superälskade svärmor om hon ska hålla på och följa denna människa på sociala medier. Någon måtta får det vara och jag vill markera min gräns!

Jag kommer att ställa ett ultimatum till henne - Radera denna kvinna eller glöm att du ser skymten av mina barn! Vill såklart att barnen ska ha en farmor men hon är inte så brydd om dem så att det skulle vara så viktigt och dessutom ser det ju bara henne 1ggr/år då hon bor utomlands. Vad tycker ni? Är det ett rimligt ultimatum?

Och ni som säger att jag ska be min man ta det - visst, men när vi är i hans hemland är det JAG som sitter hemma med svärmor dagarna i enda och han ute med kompisar så han bryr sig nog mindre än mig. Inte kul att sitta med en människa som man stör sig grovt på.

Barnen har en närvarande och jättefin mormor och morfar här i Sverige som de träffar flera ggr/vecka.

• Svar på tråden Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!
  • Anonym (Sjukt!)
    Anonym (E) skrev 2023-01-08 18:41:43 följande:
    För det första vet vi inte om det är sant, för det andra är det verkligen inget som påverkar ts, lika lite som farmoderns relationer påverkar ts, annat än att hon blir sur. Vem säger att farmodern "rättfärdigar hennes beteende på sociala medier"? Sitter de och diskuterar detta öppet och farmor säger att hon håller med exet, eller vadå? Att följa någon betyder inte att man står bakom alla deras livsbeslut.

Sedan kan du skippa det där med "du tycker alltså på fullaste allvar" när jag inte har sagt något som tyder på det, men nu när du ändå frågar så tycker jag att relationen mellan farmor och barnbarn är viktigare än smutskastningen mellan föräldrarna, ja. Vad ts har med saken kan däremot verkligen diskuteras. Du kanske har något förslag där?
    Det som T.S skriver är det vi har att ta ställning till. Ska vi ifrågasätta sanningshalten i alla inlägg så blir diskussion meningslöst. Att farmodern väljer att följa sonens ex på sociala medier är att rättfärdiga hennes beteende. Hon borde verkligen ta avstånd! Du har tydligen hakat upp dig på att T.S blir bestört över farmoderns agerande. Varför skulle hon INTE bli upprörd när farmodern gör sin egen son så illa? Han har blivit falskt anklagad för misshandel och får inte träffa sitt barn och så sitter hans korkade empatilösa morsa och kontaktar personen som orsakar hans lidande. Usch, så sjukt!
  • Anonym (B)

Alltså många av er beter er väldigt sjukt. Ni vet inte ens hela historien utan endast det TS har skrivit och baserat på den lilla informationen ni har så har ni dragit slutsatsen om att pappan är usel och överger sitt barn och TS är en narcissism. Hur mår ni egentligen?

• Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2023-01-08 19:26:24 följande:

Alltså många av er beter er väldigt sjukt. Ni vet inte ens hela historien utan endast det TS har skrivit och baserat på den lilla informationen ni har så har ni dragit slutsatsen om att pappan är usel och överger sitt barn och TS är en narcissism. Hur mår ni egentligen?

Narcissist*
  • Anonym (E)
    Anonym (Sjukt!) skrev 2023-01-08 18:55:25 följande:
    Det som T.S skriver är det vi har att ta ställning till. Ska vi ifrågasätta sanningshalten i alla inlägg så blir diskussion meningslöst. Att farmodern väljer att följa sonens ex på sociala medier är att rättfärdiga hennes beteende. Hon borde verkligen ta avstånd! Du har tydligen hakat upp dig på att T.S blir bestört över farmoderns agerande. Varför skulle hon INTE bli upprörd när farmodern gör sin egen son så illa? Han har blivit falskt anklagad för misshandel och får inte träffa sitt barn och så sitter hans korkade empatilösa morsa och kontaktar personen som orsakar hans lidande. Usch, så sjukt!
    Nej, det är inte att rättfärdiga beteendet och jag har inte hakat upp mig på någonting. Ts har inte med farmoderns relationer att göra, och verkligen inte vem hon väljer att följa online.
  • Anonym (Arg svärdotter)
    Drottningen1970 skrev 2023-01-08 18:09:56 följande:
    Att du tror att det är rätt lugnt att växa upp och vara tonåring med en frånvarande pappa säger allt om vilken insikt du har.
    Barnet har en ?ny? styvpappa som hon kallar pappa. 
  • Core

Vad fan är det här? Jag har inte en blekaste jävla aning om vilka min svärmor följer, och kunde inte bry mig mindre om hon följde varje man frun har varit med 

Detsamma gäller min respektive tar jag mig friheten att säga, hon skiter väl i vem min mor följer?

Lev ditt eget liv och möt de situationer du har framför dig istället för att skapa drama, som nån jävla Gunilla persson 

• Anonym (Dina barn du bestämmer)

Jag hade en bror som gifte sig och skaffade barn med ett luder jag gjorde klart för min mor att har du kontakt med den människan och hennes barn så kan du inte se röken av mina barn. 
    Kärringen vägrade lyssna och hon har inte fått ha kontakt med mina barn på tio år.  Jag bestämmer vilka som ska få vara en del av våra liv

• Anonym (jaha)

Jag tycker du har väldigt konstiga regler och gränser... du må tycka vad du vill om hans ex men det är i slutändan ändå upp till dem själva att avgöra vem de har kontakt med och hur, det är upp till dem själva att avgöra och inget du ska lägga dig i öht.

Varför springer du öht runt och kollar upp vem som följer vem på FB förresten?

• Anonym (Sjukt!)
    Anonym (E) skrev 2023-01-08 19:49:02 följande:
    Nej, det är inte att rättfärdiga beteendet och jag har inte hakat upp mig på någonting. Ts har inte med farmoderns relationer att göra, och verkligen inte vem hon väljer att följa online.
    Farmodern signalerar sitt stöd till exet genom ha fortsatt kontakt. Hur tror du barnet uppfattar situationen? Mamman matar dottern med så pass allvarliga lögner gällande pappan att hon inte vågar träffa honom. Samtidigt sitter farmodern fastklistrad som mammans vän på sociala medier och förstärker hennes galenskap. Den som inte förstår hur ett sådant agerande uppfattas av omgivningen har noll social kompetens. Tyvärr finns det alltid empatilösa personer som inte vill eller kan begripa hur deras eget agerande påverkar andra människor. 
Svar på tråden Radera exet eller träffa aldrig mer barnbarnen!