Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)
    line02 skrev 2023-01-09 20:21:46 följande:

    Kan absolut vara så, vill du utveckla? Jag kommer aldrig få ett säkert svar men vill gärna bolla lite med någon som kanske har kunskap kring sådant beteende. Kanske nån som känner igen sig i det jag skriver. Jag ser mig själv i ganska mycket av hans beteende. Vi är väldigt lika och vad jag vet så kan man ärva sådana diagnoser. Skillnaden är väl att jag tänker mer rationellt och förstår vad jag har problem med och faktiskt försöker ta tag i att få hjälp, medans han skiter fullständigt i det och lever så som han vill och bryr sig inte om vad andra säger. Jag märker på honom att han inte mår väl i detta och det oroar mig. Medan han själv säger att han mår utmärkt. Han är så speciell så det liksom gör ont i mig. Går inte att prata med honom om detta alls.. 


    Jag tänker på att du skriver att han verkar ha få intressen som han nördar ner sig i och blir förlorad i. Brukar kallas specialintresse. Han tycker inte om att vara social och umgås med andra särskilt mycket. Säkert därför han inte vill fira födelsedagar. Och som du beskriver, han har svårt att sätta sig in i och förstå andras känslor. Några klassiska symptom vid autism. Det verkar som att du också har tänkt i dom banorna?
Svar på tråden NP diagnos?