• Jensu

Utredning/insemination/ivf 2023

Hejsan, 

jag tänkte att fler som är igång med utredning eller redan är under behandling för att bli gravida vill joina denna tråd. 

vet att det finns en sjö av dessa trådar men blir tokig på att de flesta är inaktiva🥹😂 

jag och sambo ska träffa läkare på farten i Västerås nu i veckan. Jag har tagit en del blodprover som jag antar att läkare kommer att ge svar på.. 
    vad är det som händer på detta möte, vad diskuterar man mer? Hur snabbt får man börja med behandling? 

• Svar på tråden Utredning/insemination/ivf 2023
  • Teriz
    Elliot1 skrev 2023-04-03 07:57:18 följande:
    Okej! Vad skönt att du får bra stöttning av dem! 🙏🏻 Har allt gått bra över helgen också? Vilken vecka har du kommit till? 😊💕 

Ingen mens har dykt upp här än, men jag har bestämt mig för att inte tjuvtesta. Min lutealfas är i en vanlig cykel 12 dagar och räknar man äggplock som ägglossning så var BIM i lördags.. Men jag tar absolut inte ut något i förskott, vet att mensen kan förskjutas av progesteronet osv 🙃 Har inga direkta symtom förutom sånt som kan betyda både mens och graviditet enligt erfarenhet.. 

Det känns verkligen så skönt. Man vet att oavsett hur de kommer gå så finns det en annan väg att gå och få hjälp framåt. 

Det känns bra men börjar bli så nervös inför kontrollen. Känns oxå som några symptom blivit starkare? Går in i v 6 imorgon så det är ju sååå tidigt fortfarande. Haha! 

Låter ju väldigt spännande för dig? har du nån idé när du ska våga testa? 

• Elliot1
    Teriz skrev 2023-04-03 08:03:57 följande:

Det känns verkligen så skönt. Man vet att oavsett hur de kommer gå så finns det en annan väg att gå och få hjälp framåt. 

Det känns bra men börjar bli så nervös inför kontrollen. Känns oxå som några symptom blivit starkare? Går in i v 6 imorgon så det är ju sååå tidigt fortfarande. Haha! 

Låter ju väldigt spännande för dig? har du nån idé när du ska våga testa? 

Hoppas att allt fortfarande går bra för dig? 💕 Skönt att symtomen blir starkare, det är ju verkligen ett gott tecken. 

Tyvärr gick det inte vägen för oss, fick en sparsam blödning igår och idag hade jag testdag och det var negativt (har inte tjuvtestat). Är helt förkrossad just, var såklart medveten om att det kanske inte skulle gå på första försöket men vi fick inte heller några ägg till frysen, vilket är som en käftsmäll 💔 

• Teriz
    Elliot1 skrev 2023-04-06 09:31:47 följande:

Hoppas att allt fortfarande går bra för dig? 💕 Skönt att symtomen blir starkare, det är ju verkligen ett gott tecken. 

Tyvärr gick det inte vägen för oss, fick en sparsam blödning igår och idag hade jag testdag och det var negativt (har inte tjuvtestat). Är helt förkrossad just, var såklart medveten om att det kanske inte skulle gå på första försöket men vi fick inte heller några ägg till frysen, vilket är som en käftsmäll 💔 

Nej va tråkigt och läsa! Åh blir så ledsen? varför? såklart är man lite inställd på det men det hjälper inte. Fyfan va de är orättvist. Förstår att du känner dig förkrossad, det är en sån kamp hela tiden. Det tar på en. Ni får ro om varann och landa i allt, tillåt er att va nere innan ni vill försöka igen? Får ni fler chanser eller hur går det till? 

Hos mig Är det stabilt. Varken mer eller mindre med symptomen och jag börjar bli nervös inför vul nästa vecka. Det kan ju visa vad som helst Känns det som men vill tro på ett tickande hjärta!!

• Vickan31
    Elliot1 skrev 2023-04-06 09:31:47 följande:

Fina fina Elliot, så otroligt ledsen jag blir att läsa att det inte gick! 💔 Jag lider verkligen med dig och önskar så mycket att du skulle ha fått glada nyheter istället för det är sorgliga 😔

Jag har varit helt off från Familjeliv hela den här månaden egentligen pga mycket på jobbet, husköp (vilket känns fantastiskt kul förstås), sjukhusbesök med mormor och oro för henne, samt någon envis influensa jag dragit på mig. Med det sagt, jag har ändå tänkt mycket på er här i gruppen och dig lite extra i och med att du hade börjat ruva sist jag skrev 💕 Hur mår du nu och hur går tankarna? Skickar dig en av mina största kramar!
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-02-27 23:45:35 följande:
    Tack så mycket för omtanken! Hjärta Ja nu känns det bättre, har lättat av allt mer under helgen och nu idag känner jag mig mest lite matt i kroppen än som efter en kraftig infektion, men i princip ingen smärta längre - så tacksam! Hjärta

Spännande med tempen! Håller tummarna!
    Hej Mathilda! Vet inte om du är kvar på Familjeliv, men jag tänkte bara kolla hur allt har gått för dig? Hjärta Stor kram!
  • Snödroppen86

Hej. Hoppas det är ok att jag hoppar in i denna tråd.
    Singel och 37 år från Kalmar och kommer antingen v.18 eller 19 göra min första insemination. Är sjukt taggad, samtidigt som jag vet att man inte får hoppas för mycket är det svårt att undvika det.

Kram ❤️

• Vickan31
    Snödroppen86 skrev 2023-04-23 22:53:15 följande:

Hej. Hoppas det är ok att jag hoppar in i denna tråd.
    Singel och 37 år från Kalmar och kommer antingen v.18 eller 19 göra min första insemination. Är sjukt taggad, samtidigt som jag vet att man inte får hoppas för mycket är det svårt att undvika det.

Kram ❤️

Hej och välkommen till vår lilla grupp! Glad Vad spännande att tiden för din första insemination närmar sig! Såg allting bra ut på fertilitetsutredningen, om du gjort en sådan? Håller tummarna för dig! Hjärta
  • Vickan31
    Snödroppen86 skrev 2023-04-24 19:40:40 följande:

Hej. Ja allting såg bra ut på utredningen ❤️ Tack så mycket hoppas på positivt svar 🤩

Vad härligt att höra, då har du säkert jättefina chanser med insemination 🥰 Håller tummarna för dig!!
  • Elliot1
    Vickan31 skrev 2023-04-21 10:00:27 följande:
    Fina fina Elliot, så otroligt ledsen jag blir att läsa att det inte gick! 💔 Jag lider verkligen med dig och önskar så mycket att du skulle ha fått glada nyheter istället för det är sorgliga 😔

Jag har varit helt off från Familjeliv hela den här månaden egentligen pga mycket på jobbet, husköp (vilket känns fantastiskt kul förstås), sjukhusbesök med mormor och oro för henne, samt någon envis influensa jag dragit på mig. Med det sagt, jag har ändå tänkt mycket på er här i gruppen och dig lite extra i och med att du hade börjat ruva sist jag skrev 💕 Hur mår du nu och hur går tankarna? Skickar dig en av mina största kramar!

Hej Vickan! 

Vad fint att du är tillbaka, jag trodde alla hade dragit härifrån 🙃 Nu har jag dock själv varit lite frånvarande också, men så kommer man på lite då och då att man vill in och läsa här! 😊 

Ja, vad ska man säga. Det gick ju verkligen åt helvete 💔 Jag var nog ändå helt inställd på att man skulle behöva fler återföringar innan det fungerar, det som knäckte mig var att vi inte fick ett enda ägg till frysen. Dels det faktum att vi finansierat detta själva och alltså lagt tiotusentals kronor på INGET, och dels det att tankarna direkt börjar gå till att det är mina ägg det är fel på eftersom de inte överlevde varken i min livmoder eller utanför. Nu har det ju gått nästan en månad sen det negativa testet så det är klart man tagit sig igenom detta också, men det är fortfarande en sorg att det gick som det gick. Jag hade gärna gjort en ny behandling, jag är som sagt väl införstådd med att det kan behövas flera. Men vi kan ju inte trolla fram pengar, det är där ångesten ligger just nu 😩 💔 Vi har ett möte med läkaren om en vecka, för att diskutera hur kan eventuellt skulle justera något inför en ny behandling osv. 

Vi har ju såklart försökt själva, men sitter med mensvärk och förväntar mig mens senast onsdag. Vet ungefär
    när jag hade ägglossning men har varken tempat eller testat med ÄL-tester. Har varit en vecka i Portugal och druckit massa vin och inte brytt mig om det här, det var SÅ skönt att koppla bort 💕 

Hur går det för dig?! Så nyfiken! 🤗

Svar på tråden Utredning/insemination/ivf 2023