Mathilda88 skrev 2023-05-16 10:46:55 följande:
Ja så skönt att vara färdig med sprutorna! Nu får vi se hur jag reagerar på Lutinus, hoppas slippa biverkningarna? Kladdet kan jag ta! Börjat med första Lutinus idag, gjorde ont att ta men kommer lägga sig när man läkt ihop igen. Ja tack o lov för smärtstillandet - igårkväll sköt jag på det för att ta strax innan läggdags så det skulle hålla hela natten - men gick för långt och fick så jävla ont att jag höll på att spy och bara grät 😭 Vidrigt!! Släppte tack o lov med tabletterna 🙏 Kunnat sova och känns ngt bättre idag. Låg på soffan hela dagen igår och uppassad av sambon ❤️ och planen att göra ungefär likadant idag men utan sambon som är tillbaka på jobbet.
Återkommer när vi fått besked om äggen 🙏.
Såklart är man det! Helt mänskligt! Man önskar sig så många som möjligt för det ger ändå teoretiskt sett större eller fler chanser ❤️. Men samtidigt så kan de vara guldägg och då behövs bara en 😍🙏. Hoppas också det!
Mathilda88 skrev 2023-05-16 12:39:01 följande:
Fått beskedet? 4 normalt befruktade utav de 17 😭😭. Ringde och frågade om de kunde se orsaken till att de andra inte tog sig - ex kvalitén etc. Ssk kunde se att där hade varit omogna ägg(trots extra lång behandlingstid), men inte om det handla om en eller många. Frågan skickad vidare till labbet som ska ringa åter.
Nu är såklart ångesten om någon av dom överlever till på lördag när vi har fått vår tid för återföring (så tyvärr ingen återföring tidigare i veckan).
Ååh fina du, jag förstår att du blir besviken, jag kände exakt samma sak när vi också bara fick 4 befruktade dag ett, men 3 av 4 klarade sig hela vägen och det krävs ju egentligen bara ett. Så jag hoppas och tror att era 4 embryon är starka och att flera av dem klarar sig till helgen

Att de planerar för återföring på lördag tycker jag känns som att de har hopp om att de ska klara sig till dess, annars hade de sagt att det blir återföring dag 2 (idag) eller dag 3 (imorgon) om de hade varit oroliga eller tyckt att det var för få. Så om kliniken bestämt att återföring blir på lördag så tänker de nog att något av era embryon ska klara sig till dess. Bra att de har helgöppet för återföring och att de ska återkomma med en förklaring så att ni får svar
Låter verkligen hemskt att du hade så ont, men tur att smärtlindringen funkade! Hoppas att du ska få må bra nu när du tar Lutinus, jag har tagit det i över en vecka nu och även under ivf:en med mitt ex utan att känna av några biverkningar, så jag håller tummarna för att du slipper må dåligt av dem. Härligt att sambon passat upp på dig och tagit hand om dig ordentligt 🥰 Tänker på dig massor och skickar en stor kram! 💕